Pagina 1 din 2
Spalare Motor
Scris: Mie 11-Apr-2007 11:54
de AndreiR
Salut!
Am o nelamurire: avand in vedere electronica foarte complicata a lui C4, la o eventuala spalare a motorului ce ar trebui sa-i rog pe baietii de la spalatorie sa acopere sau sa aiba o grija mai mare?
Sincer nu vreau ca dupa ce spal motorul la masina sa constat k nu mai functioneaza cum trebuie. Am avut o experienta de genul asta cand dupa ce mi-au curatat interiorul am avut surpriza sa constat ca nu mai functionau comenzile de pe volan. Spre norocul meu si-au revenit dupa vreo juma' de ora.
Mersi.
Scris: Mie 11-Apr-2007 12:20
de nicum
Cred ca ar trebui sa ii rogi pe baietii aia sa nu spele motorul

Scris: Mie 11-Apr-2007 12:57
de mituc
Motorul se sterge cu o cirpa. Atit. Nu il speli ca risti nici macar sa nu-ti mai plece masina.
Scris: Mie 11-Apr-2007 23:46
de razzwan
asta nu inteleg eu ... aici in romania toti dar absolut toti posesorii de masiini noi nu is spala motoarele sub nici un chip in schimb inafara e ceva normal sa-ti speli motorul ... de ce oare ??

In mod normal partea electrica a masinii nu trebuie sa fie hidroizolata

Scris: Joi 12-Apr-2007 09:26
de alexd
de unde ai vazut tu ca isi spala motorul aia "din afara" ? Nu te lua dupa ce vezi pe discovery, acolo sunt emisiuni de tuning. Aia isi spala motorul, ca si noi, cand il demonteaza de pe masina pt refacerea setului. In rest se bazeaza pe nistre spray-uri ce se gasesc si la noi. Mai exista si un sistem de spalare cu abur dar chiar si acesta poate lasa "urme".
Scris: Joi 12-Apr-2007 11:40
de SAMmy
exista un sistem de spalare pentru interior/exterior/motor bazat pe dry-ice... dar nu am auzit sa fi adus cineva la noi asa ceva...
Scris: Joi 12-Apr-2007 11:45
de AndreiR
in concluzie, cea mai buna metoda ramane spary-ul degresant si o carpa. Asta este baietei,daca ne-am cumparat laptopuri cu roti :P
Scris: Joi 12-Apr-2007 13:02
de nicum
razzwan scrie:asta nu inteleg eu ... aici in romania toti dar absolut toti posesorii de masiini noi nu is spala motoarele sub nici un chip in schimb inafara e ceva normal sa-ti speli motorul ... de ce oare ??

In mod normal partea electrica a masinii nu trebuie sa fie hidroizolata

Eu am vazut masini "din afara" care aveau eticheta unde scria negru pe galben ca motorul nu se spala

Scris: Joi 12-Apr-2007 15:01
de razzwan
eu unul imi spal motorul cateodata si cu jet si pana acum nu am patit nimic

Scris: Joi 12-Apr-2007 15:05
de eugenro2001
razzwan scrie:eu unul imi spal motorul cateodata si cu jet si pana acum nu am patit nimic

La cata electronica are pe el motorul tau diesel cu pompa de injectie mecanica chiar ne miram ca ai scapat pana acum!
Precautii trebuie luate la orice motor, la cele vechi pt ca nu erau construite cu conectori etansi la partea electrica iar la cele noi cu toata etanseitatea conectorilor sunt ata de multi incat tot se poate sa intre apa pe undeva.
Si tie iti recomand ca atunci cand mai speli motorul cu jet sa protejezi alternatorul pt ca una dintre cele mai intalnite cauze de defectare a alternatorului este sa intre lichid de racire in el cand se goleste istalatia. Iti dai seama ce bine ii face un jet puternic de apa!
Scris: Joi 12-Apr-2007 15:21
de SAMmy
ai dreptate... unele motoare se pot spala, desi la majoritatea acest lucru nu e recomandat fara precautii, insa in nici un caz motorul nu se spala cu jet... se poate, dar exista riscuri (exceptand cazul in care conduci un Humvee... :P)
Scris: Joi 12-Apr-2007 15:25
de razzwan
cand imi spal motorul cu jet mi-l spal eu numai eu si binenteles am grija . Dau ce jetu in locuri greu accesibile restu la pensula :P
Scris: Sâm 14-Apr-2007 21:57
de rova
La mine, in manualul cu instructiunile de utilizare, la capitolul Intretinere se mentioneaza:
IMPORTANT
Este interzisa spalarea cu jet de apa de inalta presiune sau utilizarea jetului de aer comprimat sub capota motorului.

Scris: Sâm 14-Apr-2007 22:07
de nenea cosmos
la ce foloseste spalatul motorului?
Scris: Dum 15-Apr-2007 13:46
de khan
eu nu de alternator mi-as face griji, ala e gindit sa functioneze chiar si sub jet de apa (ginditi-va ca la multe masini, alternatorul e in fata, imediat dupa radiator, ploaia intra direct in el cind masina e in mers, si totusi nu are nimic), ma gindesc doar ca jetul sa nu smulga ceva cuple, mufe etc. daca se tine cont de asta si nici nu se insita asupra conectorilor in care ar putea intra apa, chiar daca sint izolati, atunci se poate spala fara nici o grija