PUTERE / CUPLU

tot ce nu poate fi ĂŽncadrat ĂŽn ariile de mai sus

Moderator: Echipa Tehnica

seridan
pasionat
Mesaje: 155
Membru din: Dum 07-Mai-2006 19:10
Localitate: Bucuresti

PUTERE / CUPLU

Mesajde seridan » Dum 14-Mai-2006 20:52

Întrucât ĂŽn discuţiile anterioare privind subiectul BENZINĂ/DIESEL, dieseliştii au menţionat că simt altfel decât benzinari cuplul motor, poate cineva să-mi explice ce este cuplul motor şi când şi cum influenţează asupra dinamicităţii maşinei şi cum puterea motorului influenţează cuplul, sau cuplul puterea?

DanCld
pasionat
Mesaje: 711
Membru din: Vin 22-Apr-2005 18:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde DanCld » Dum 14-Mai-2006 21:03

Din fizica de liceu: P = F * v (puterea = forţa * viteza). În cazul nostru particular, motoarele pe benzină sunt orientate pe componenta "viteză", iar cele diesel pe componenta "forţă". Cuplul este tocmai reprezentarea acestei forţe de tracţiune, iar la turbodiesel se simte ĂŽn mare ca la 'benzină', doar că la alte turaţii - te ĂŽmpinge ĂŽn scaun, ĂŽţi dă impresia unui demaraj bun etc.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Lun 15-Mai-2006 08:20

Sint strins legate intre ele. Fara pretentii de argumente stiintifice, lucrurile stau cam asa. Motoarele pe benzina au putere mai mare si cuplu mai mic, iar la diesel (pentru simplificare excludem turbo diesel) e invers. La motoarele pe benzina lipsa cuplului e compensata de turatia mai mare, iar cuplul mai mare la diesel e penalizat de o turatie mai mica.
Diferentele intre cele 2 motoare se vad cel mai bine in cazul unei masini incarcate sau si mai bine in cazul unor serpentine la munte. Eu cu masina mea voi mesteca la greu in schimbator, pe cind un diesel-ist mult mai putin. La drum drept un motor pe benzina va accelera mai repede decit unul diesel.
Cam asa stau lucrurile in cazul unor motoare aspirate. Adaugarea unei turbine (la ambele tipuri de motoare) imbunatateste lucrurile.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Lun 15-Mai-2006 08:49


regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Lun 15-Mai-2006 16:10

daca iei motoarele de cai identici de la c4 (1.6 110 hp) poti observa urmatoarele:

- 1.6 HDI - 240 Nm @ 4000 rpm
- 1.6 16v - 147 Nm @ 5250 rpm

Dieselul mi se pare mult mai confortabil in condus, mai elastic. Ce-i drept este ajutat si de fantastica turbina cu geometri variabila. un amic de al meu are un 307 cu motorul de 1.6 benzina. dupa ce termin rodajul il provoc la un scurt drag race pe 1km de curiozitate, dar parerea mea este ca "il voi face". revin cu detaliile "cursei ilegale" :D

pesteimputit
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mar 28-Feb-2006 22:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde pesteimputit » Lun 15-Mai-2006 17:17

pa 1km poate pe 400m nu cred ca ai sanse

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Lun 15-Mai-2006 18:14

pesteimputit scrie:pa 1km poate pe 400m nu cred ca ai sanse


Nici macar pe un kilometru...
Referitor la cuplu vs. putere, un exemplu mai apropiat de realitatea cotidiana, dieselurile sint ca o bicicleta mountain bike vs. una de sosea. La plecat de pe loc pleaca mai usurel MB-ul ca are foi mai mici si pinioane mai mari (deci rapoarte mai mici -> cuplu mare). Insa asta se rezolva dupa primii citiva metri dupa ce incepi sa iei viteza, si rapoartele mai mari dintre foi si pinioane de la cea de sosea incep sa se simta iar cuplul mai mic deja nu mai este un dezavantaj, pentru ca puterea mai mare (capacitatea de a produce mai mult lucru mecanic in aceeasi unitate de timp) face ca bicicleta de sosea sa iasa in fata. Desigur, pe teren dificil unde e nevoie de cuplu MB-ul primeaza, insa discutam de masini de strada:)

Probabil daca omul face drag race intre un HDI si un I de aceeasi putere... HDI-ul va scoate botul in fata la primele 2 trepte (adica pina la 65-70Kmph). Probabil dupa ce schimbi a 3-a HDI-ul va ramine in urma pentru ca deja de acolo e nevoie de putere, si nu foarte mult de cuplu.
Practic si diferenta de acceleratie de la 0 la 100 e in favoarea I-ului din acelasi motiv.
Singura chestie este ca HDI-ul va avea un consum instantaneu maxim de vreo 10-12l/100 iar I-ul se va duce spre 30 :)

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Lun 15-Mai-2006 20:45

Lasati concursurile astea.... Benzina face diesel la demaraj si viteza maxima! Diesel face la greu benzina la reprize si drumuri in urcare! Asta datorita cuplului! Eu ma distrez cu 520d prin trafic, nu cred care ar fi problema cu 1.6 de la Citroen!
Acum, ca am mers cu ambele masini, mi-as lua un diesel pt ca nu ma rog de ea la urcat si nu ma plang in depasiri ... Si de consum nu zic, ca stim cu totii! :roll:
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 16-Mai-2006 08:35

Adrian scrie:Lasati concursurile astea.... Benzina face diesel la demaraj si viteza maxima!


depinde ce comparam. daca discutam pur de motoare de aceeasi capacitate cilindrica diesel/benzina poate fi adevarat, insa daca dieselul e un hdi lucrurile nu mai stau asa. eu m am convins pe propria piele. :evil:

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Mar 16-Mai-2006 10:32

kata, dieselul care "te-a convins" pe tine, era tunat si avea vreo 28 de armasari in plus. E foarte posibil "s-o fi furat" si de la unul echivalent ca putere, dar nu chiar asa de rau cum ai "luat-o" de la ala.

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Mar 16-Mai-2006 11:58

Adrian scrie:, mi-as lua un diesel pt ca nu ma rog de ea la urcat si nu ma plang in depasiri ... :roll:


...adica? Ce vrei sa zici , ca te rogi de VTR in depasiri?? ( ...ca eu sincer , cam asta inteleg din spusele tale)

@kata , nu fi suparat ...promit ca te mai las odata sa castigi :!: :)

Avatar utilizator
Adrian
pasionat
Mesaje: 439
Membru din: Dum 18-Sep-2005 18:47
Localitate: Bucuresti

Mesajde Adrian » Mar 16-Mai-2006 21:35

Adica la diesel ai reprize mult mai bune.. Eu unul mai bine merg in spatele unui TIR 2 km decat sa duc masina in 5000RPM! Cu diesel calci pedala si parca mananca asfaltul!
Da sa fereasca careva sa ma supere.. Ma duc in 6000+ imediat :oops:
[b:8a91ac8b41]Citroen Spirit on my C4... VTR 1.6i, Obsidien [/b:8a91ac8b41][img:8a91ac8b41]http://www.sloganizer.net/en/style3,C4.png[/img:8a91ac8b41]

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Mar 16-Mai-2006 21:59

-Nu mai stiu cine zicea aici pe forum ...... la formula 1 sau in concursurile de raliu de ce toate masinile sunt pe benzina ???
-Cand compari ..compari aceleasi motoare compara un 1.6 HDI cu 1,6 Turbo pe benzina (daca o exista ) si atunci hai sa vedem care e mai bazat .

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Mar 16-Mai-2006 23:56

DMX scrie:-Nu mai stiu cine zicea aici pe forum ...... la formula 1 sau in concursurile de raliu de ce toate masinile sunt pe benzina ???


De curind Audi are un model diesel pentru LeMans. R10 parca ii zice.

pesteimputit
pasionat
Mesaje: 109
Membru din: Mar 28-Feb-2006 22:32
Localitate: Bucuresti

Mesajde pesteimputit » Mie 17-Mai-2006 00:40

cat are c4 1.6hdi dupa chiptuning? daca nu ma insel 138cp
facem altfel c4 1.6hdi+chip vs a4 2.0 (benzina aspirat 130cp 20v)
parea mea ca a4 nici nu discuta cu c4(cu a mea oricum nu discuta)


Înapoi la “Diverse C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern