[Sfat] Posibil viitor posesor de C4, Am nevoie de ceva

tot ce nu poate fi ĂŽncadrat ĂŽn ariile de mai sus

Moderator: Echipa Tehnica

Ce ati alege?

Citroen C4
5
56%
Golf
3
33%
Megane 2
0
Niciun vot
Astra/Corsa
0
Niciun vot
Logan
1
11%
Polo
0
Niciun vot
Peugeot 206
0
Niciun vot
 
Voturi totale: 9

alephan
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Dum 14-Feb-2010 20:57
Localitate: Bucuresti

[Sfat] Posibil viitor posesor de C4, Am nevoie de ceva

Mesajde alephan » Dum 14-Feb-2010 21:42

Salutare tuturor. Am sa imi incep activitatea pe acest forum rugandu-va sa ma ajutati cu o problema. Eu am un VW Passat din 2003. De ceva timp am ajuns la concluzia ca imi mai trebuie o masina de oras mai mica care totusi sa sa fie de gabaritul lui Golf.

Am de ales intre Citroen C4 coupe, Peugeot 206, Megan 2 Hatchback, Opel Corsa, Logan etc.

Ce imi puteti spune de C4? Ce avantaje am si ce dezavantaje am? Am vazut ca este foarte automatizata (mai automatizata ca Passatul). Cum se reflecta acest fapt in timp. Ma incadrez la o masina din 2006. Deci de 4 ani. Cum se fac reviziile? Sunt scumpe? Unde se pot face? Cum e cu piesele? Ce garda la sol are si ce fel de scut la motor?

Am nevoie de un raspuns cat mai urgent. Mizez pe voi!

Avatar utilizator
Andrei Anghel
pasionat
Mesaje: 425
Membru din: Lun 26-Mai-2008 08:13
Localitate: Bucuresti

Mesajde Andrei Anghel » Lun 15-Feb-2010 02:26

salut

depinde cat de pragmatica e firea ta. daca vrei sa ajungi de la A la B, si zicand ca masina asta va vedea aproape numai oras, un logan diesel ar fi ideal. casco mic, rca mic, nu consuma nimic, nu prea se strica.

daca vrei totusi o masina care sa-ti smulga un zambet mereu, inainte sa te urci in ea, si inca unul de fiecare data cand ii admiri neconventionalul interiorului, atunci C4 este pentru tine.


acum, avantaje:

- cost de achizitie, pentru motorizari si ani similari, scazut mult fata de concurenta. cu 6500 iti iei 1.6 hdi 110 cai, 4 usi, 6 airbaguri, climatronic, cotiera, etc, 85k kilometri, chiar de-aici de pe forum, de la bursa. nu cred ca pupi golf V la banii astia, poate doar lovit.
- trecand peste subiectivismul referitor la care masina e mai frumoasa, iti pot spune ca in interior, desi calitatea asamblarii si a materialelor nu sunt la nivelul unui Golf V sau chiar IV, nu e cu atat de mult sub acestea, pe cat s-ar crede, luand in seama stereotipurile legate de masinile frantuzesti. greieri n-am avut aproape niciodata, si cei pe care i-am avut, i-am "ucis" foarte usor. nu sunt suruburi la vedere, nu sunt bucati de plastic lucioase.
- dotari : c4 chel are A/C, oglinzi electrice, geamuri fata electrice, cruisecontrol + limitator de viteza, computer de bord cu afisrea consumului instantaneu + mediu + trip, etc insa majoritatea au 6 airbaguri, climatronic si cotiera, adaugate la enumerarea facuta anterior.
- motorizarile diesel. daca reusesti sa pui mana pe un 1.6 hdi, fie el si de 92 de cai, vei descoperi unul din cele mai silentioase diesel-uri. incomparabil cu orice tdi, cel putin din punctul asta de vedere. apoi, este si una din cele mai avansate unitati de'acest gen, curbele de cuplu / putere sunt optime, iar consumul este INCREDIBIL (foarte frustrant pentru posesorii de benzina, ca mine) 6-7 in oras, sub 5 afara. in conditii echivalente, benzina ia 10.5 - 11 in oras, si vreo 7 afara. ca sa-ti dai seama de fiabilitate, in manual scrie ca se schimba distributia la 10 ani sau 240.000 km. n-am auzit de probleme generale referitor la acest motor, decat cateva cazuri izolate.
- handling-ul. nu stiu cat de relevant este, avand in vedere ca ai specificat utilizarea preponderent urbana, insa c4 este una din cele mai stabile dinamic masini din clasa. raspunde la fiecare grad cu care invarti volanul, si ruliul este laudabil de redus.
- costuri de intretinere. o revizie standard este 510 lei ptr benzina, si cam la fel pentru diesel (depinde daca schimbi sau nu si filtrul de motorina, deci +/- ~200 lei), la reprezentanta. se poate injumatati aceasta suma daca revizia se efectueaza DIY sau la un service independent.

dezavantaje:

- tributul platit pentru comportamentul dinamic amintit anterior, il constituie servodirectia ce unora le poate parea ca fiind cam "grea" (dupa ce te obisnuiesti, poti invarti volanu' cu o singura mana, folosind podu' palmei), si, ceea ce in opinia mea este cel mai mare dezavantaj al acestei masini, suspenia spate zgomotoasa. troncanitu' este inevitabil la orice c4 fara facelift. de notat e ca apare doar la gropi seriose, in primul rand, si, in al doilea, ca uneori e cauzat de ciorapeii cazuti ai amortizoarelor, sau de faptul ca roata de rezerva si trusa de scule nu sunt fixate cum trebuie. INSA, comparativ cu alte masini din aceeasi clasa, suspensia spate a c4ului este oricum ai da-o, mai zgomotoasa.
- tot costuri de intretinere. desi revizia are un pret decent, preturile pentru orice plasticaraie nenorocita, orice surubel, orice clema sau masca, sunt exagerate si frustrante. doar un set de cleme pentru reparatia unui far, costa 150 de lei. un set de masti de plastic pentru proiectoare - 118 lei. UN far - 1000 de lei, un clips ce se foloseste pentru prinderea diverselor ornamente sau bandouri - 10 lei. intotdeuna cand se demonteaza ceva de plastic, tot rupi 10 astfel de clipsuri.
- ambreiajul. sunt loturi de c4-uri cu probleme la volanta (in cazul benzinei), traduse prin tremurat al ambreiajului ce, pe termen lung, nu e rezolvat de inlocuirea acestuia. fiind necesara si schimbarea sau planarea volantei, costurile pieselor si manoperei, devin foarte ridicate. asadar, trebuie sa te uiti in cartea de service sa vezi daca a fost schimbat ambreiajul devreme, pana in 60-70 de mii de kilometri adica, si sa intrebi daca a fost schibmata si volanta. tremuratul apare doar la cald, deci trebuie sa te invarti un pic cu masina ca sa constati daca aceasta prezinta sau nu aceasta problema. la diesel problema apare mai rar, si in general se rezolva doar prin inlocuirea kitului de ambreiaj.
- pretul de revanzare, si devalorizarea accentuata, specifica oricarei masini frantuzesti, si, atipica celor nemtesti.



Am vazut ca este foarte automatizata (mai automatizata ca Passatul). Cum se reflecta acest fapt in timp.

am masina de 3+ ani si 55.000 de kilometri, si nu s-a stricat nimic la partea electrica. decat electromotorul, insa e caz izolat la mine. si, uneori, comenzile geamului electric de pe partea soferului, cand e umiditate ridicata sau e frig, fac figuri. insa rar, si nu la toate masinile. alte probleme la partea electrica nu cunosc.


Ce garda la sol are si ce fel de scut la motor?

aici vei fi dezamagit. botu' e cam jos, si iei multe borduri, daca nu esti atent. scut la motor n-are aproape niciun c4, si daca are, are de plastic.
WLD scrie:la 16v nici o problema nu e minora.


Înapoi la “Diverse C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern