@regedit:
La diesel calutii "ie" la fel, numai ca (virgula) cuplul e mai mare. Think before you write
Dieselul e mai scump pentru ca tehnologia de aprindere prin scinteie e mai pretentioasa. Mult mai pretentioasa. Exemple:
- cit costa un injector pt benzina si cit costa un injector pentru diesel?
- cit costa o pompa de benzina si cit costa una pe motorina?
- care e compresia unui motor pe benzina? Cumva in jur de 10:1? Care e compresia unui motor diesel? cumva intre 20-30:1 (motoarele turbo sint mai putin comprimate, atit la diesel cit si la benzina). Si acum va dati seama la ce sarcini sint supuse urmatoarele: pistoane, biele, arbore, etc
- si tot asa: cutiile de viteza si ambreiajele tb sa reziste la cupluri mai mari la diesel
- cumva motoarele diesel sux fara turbina? cam da si atunci le punem turbo... alti bani, alta distractie
- cumva un diesel polueaza mai mult? Polueaza... Deci ii punem FAP, care costa...
Enumerarea ar putea continua, dar in mare cam asa stau lucrurile. Nici un motor nu este superior altuia la majoritatea capitolelor. Fiecare insa e liber sa isi fac socotelile si sa aleaga, doar sint banii vostrii.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!