Pagina 2 din 3

Scris: Lun 21-Aug-2006 08:33
de paco
De aceeasi parere cu Matrixu.
Romania e proasta la sosele, dar nu cred ca motoarele au ceva impotriva spatiului mioritic! Sa nu fim mai catolici decat Papa...

Scris: Lun 21-Aug-2006 09:44
de nicum
Corect! Spatiul mioritic are ceva cu motoarele noastre. Incepind cu guvernul si teminind cu praful de peste tot...

Scris: Mar 22-Aug-2006 09:04
de mituc
Banuiesc ca uleiul nu se schimba dupa anumiti kilometri ci cind se intrunesc anumite conditii, si anume uleiul e uzat sau ceva.
Eu am vreo 10 mii km cu al meu 1.6i iar uleiul are o culoare inchisa (maron inchis, un caramel spre negru), mai inchisa decit avea la 6000 de exemplu (cind era caramel), si e cu o linie jumate mai jos pe joja decit era atunci (mai are cam 2 linii pina sa ajunga la jumatatea distantei dintre minim si maxim).

E recomandat sa-l schimb sau nu?
E recomandat sa completez sau nu?
Cam cit pot sa mai merg cu el asa in siguranta, fara sa afectez motorul, avind in vedere ca in localitate merg linistit (rareori trec de 3000rpm) insa uneori (cam rar, ce-i drept) de obicei cind ies in afara localitatii ii mai dau si talpe puternice (peste 5000rpm chiar si 6000 mai ales cind sint nevoit sa depasesc idioti) si-l tin constant peste 3000rpm (100-130kmph in treapta a 5a)?

Scris: Mar 22-Aug-2006 14:31
de redbeben
uleiul isi schimba proprietatile de lubrifiere la uzura,adica nu se mai efectueaza cum trebuie lubrifierea

uleiul se umple treptat de reziduuri metalice,se formeaza cheaguri si uleiul isi schimba toate proprietatile

praf e ca la balamuc in bucuresti nu nu mai dati vina pe campia romana ci pe edili ca in spania care este in plin desert e mult mai mult praf si nu vezi masinile murdare si prafuite ca la noi :cry:

dar ,praful nu cred ca afecteaza decat motoarele in 2 timpi

eu oricum am schimbat a doua oara uleiul dupa 2500km la 12000 si vreau sa-l schimb la 22000 acum ca asa am eu pitici :wink:

Scris: Mar 29-Aug-2006 13:52
de cosminbalan
se poate sa ma duc la revizie cu uleiul, filtre cumparate de mine?
banuiesc ca in situatia asta (daca e posibila), trebuie sa iau uleiul recomandat de citroen. se gaseste de cumparat in alta parte decat la ei la reprezentante, si as vrea sa stiu si eu daca pe ansamblu iesi mai ieftin.

multumesc anticipat

Scris: Mar 29-Aug-2006 15:14
de nicum
In principiu, se poate, cel putin cu uleiul sigur se poate, atit timp cit uleiul e Total sau unul agreat de ei. Intreaba la service ca sa nu ai surprize.

Scris: Mie 30-Aug-2006 16:45
de DinoG
mituc scrie:Banuiesc ca uleiul nu se schimba dupa anumiti kilometri ci cind se intrunesc anumite conditii, si anume uleiul e uzat sau ceva.
Eu am vreo 10 mii km cu al meu 1.6i iar uleiul are o culoare inchisa (maron inchis, un caramel spre negru), mai inchisa decit avea la 6000 de exemplu (cind era caramel), si e cu o linie jumate mai jos pe joja decit era atunci (mai are cam 2 linii pina sa ajunga la jumatatea distantei dintre minim si maxim).

E recomandat sa-l schimb sau nu?
E recomandat sa completez sau nu?
Cam cit pot sa mai merg cu el asa in siguranta, fara sa afectez motorul, avind in vedere ca in localitate merg linistit (rareori trec de 3000rpm) insa uneori (cam rar, ce-i drept) de obicei cind ies in afara localitatii ii mai dau si talpe puternice (peste 5000rpm chiar si 6000 mai ales cind sint nevoit sa depasesc idioti) si-l tin constant peste 3000rpm (100-130kmph in treapta a 5a)?




verifica uleiul cat poti de des. Eu am avut aceeasi problema ca si tine, doar ca eu am cumparat masina cu nivelul aproape de jumatate. Le-am spus la revizia de 2500, dar au zis ca este ok, pana in momentul cand mi-a dat mesaj computerul ca este nivelul prea mic. Am fost la ei si mi-au completat cam cu 350ml.
1l ulei Total Quarz 5W-40 = 290.000 lei la reprezentanta

Scris: Lun 04-Sep-2006 12:51
de stefanitza
Am avut si eu aceeasi problema, mie mi-a dat "Check oil level" de doua ori, chiar foarte devreme, pe la vreo 2500 km (era la 4 diviziuni pe joja, chiar mai putin de un sfert din total). Eram in Moldova si nu e nici un service ATS prin zona, asa ca am rugat un prieten care urma sa vina si el in Moldova sa mearga la ATS in Bucuresti si sa spuna despre ce e vorba ca si cum ar fi fost masina lui. I-au spus urmatoarele:

1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l. E foarte important sa fie exact acelasi ulei ca si cel din motor.
2. Ca daca face schimb de ulei la alt service decat ATS sau autorizat Citroen PIERDE GARANTIA. Poate e blah blah de la ei, da' eu personal nu m-as risca.

Scris: Lun 04-Sep-2006 16:54
de silvius
pai e asa murdar? sau ce?
dak e poti sa il schimbi doar la ats sau service agreat. la ats din cate am inteles e vreo 1 milion juma si manopera.... adik sub 2 mil.

Scris: Lun 04-Sep-2006 20:28
de khan
stefanitza scrie:1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l.

esti sigur ca era nevoie de atita? eu cred ca ai verificat uleiul cu masina in panta sau imediat dupa ce ai oprit motorul, fapt care duce la o indicatie eronata

Scris: Lun 04-Sep-2006 21:49
de mituc
stefanitza scrie:1. Ca e normal sa consume asa mult ulei in primele mii de km de functionare a motorului. I-au dat 2 l de ulei Total Quartz 5W40 ca sa completeze periodic. Pana la 8000 km am pus 1.5 l din cei 2 l. E foarte important sa fie exact acelasi ulei ca si cel din motor.


E normal sa-ti manince putin, dar nu pe tot. Poate sa-ti ajunga, stiu si eu, de la aproape de maxim pe la jumate. Eu am vreo 10600km si a ajuns de pe la 75% pe la 60% (pe joja am 4 linii jumate de la nivelul de maxim pina unde e el acum, initial aveam vreo 2 jumate parca).

Scris: Lun 04-Sep-2006 21:50
de mituc
Sau, matale schimbi la 6500rpm treptele? Ca atunci se explica.

Scris: Lun 04-Sep-2006 23:54
de stefanitza
@khan
Cele doua mesaje de eroare mi le-a dat in panta, intr-adevar, dar 4 diviziuni pe joja (deci uleiul la 20-25%) au fost masurate corect. M-a luat prin suprindere cat ulei a mancat in primii 2500 km, mai ales ca primii 1000 km au fost sub 3000 rpm si urmatorii 500 km sub 3500 rpm. Pana la 2500 km nu i-am dat peste 4500 rpm. De atunci am mai pus 1.5l (8200 km acum) si uleiul e la 75%.

@mituc
De schimbat schimb pe la 3200-3500 rpm. Rar ajung sa schimb la peste 4200 rpm, dupa vreo depasire cu a 4-a sau ceva de genul asta, cand am nevoie de cuplu maxim.

Scris: Mar 05-Sep-2006 08:14
de khan
atunci poate ca e o problema cu motorul, consumul e cam mare daca zici ca e cel real

Scris: Mar 05-Sep-2006 20:32
de mituc
stefanitza scrie:@mituc
De schimbat schimb pe la 3200-3500 rpm. Rar ajung sa schimb la peste 4200 rpm, dupa vreo depasire cu a 4-a sau ceva de genul asta, cand am nevoie de cuplu maxim.


Bre, da' gaz cit la suta iti bea? Daca iti maninca atita ulei si ti-l maninca motorul ar trebui sa cam sai de 13-14l la suta. Poate curge draq' uleiul ala pe undeva, si curgind putin nu-ti dai seama.