Pagina 1 din 3

Schimb ulei in garantie, inainte de revizie?

Scris: Vin 18-Aug-2006 10:31
de Oz
Bun!

Am ajuns si la 9000 km din care jumate facuti pe drumurile din afara patriei.

Prima revizie e programata pe undeva peste 17.000 km parca... oricum, impresionant de mult.

Ma gandeam sa schimb uleiul... inainte de revizia lor.
Ce ziceti este nevoie? Pareri am auzit impartite.
Banuiesc ca nu e rau sa schimbi uleiul, chiar daca il faci mai repede. Dar imi pun problema, "am voie" sa schimb uleiul fara sa pierd vreo garantie ceva la masina??

Oricum ma gandesc sa folosesc acelasi ulei pe care il are masina (Total..?) dar nu l-as fi schimbat neaparat la Citroen.

Voi ce ziceti?

Scris: Vin 18-Aug-2006 10:49
de nicum
Eu zic sa il schimbi, chiar daca ai facut multi km in afara, banuiesc ca media de viteza e destul de mare.
Daca iei tu uleiul si filtrul, vei ramine doar cu manopera si nu cred sa fie o avere nici chiar la ATS. Nu cred ca e o idee rea sa schimbi si filtrul de aer.

Scris: Vin 18-Aug-2006 12:02
de murphy
poti sa faci cate schimburi vrei, conditia e sa le faci intr-un service autorizat si sa te prezinti si la reviziile programate (obligatorii).

Scris: Vin 18-Aug-2006 14:10
de regedit
eu am completat bineinteles tot cu total. la 8000km cu 200-250g. il schimb la revizia regulata.

Scris: Vin 18-Aug-2006 20:08
de DinoG
nicum scrie:Eu zic sa il schimbi, chiar daca ai facut multi km in afara, banuiesc ca media de viteza e destul de mare.
Daca iei tu uleiul si filtrul, vei ramine doar cu manopera si nu cred sa fie o avere nici chiar la ATS. Nu cred ca e o idee rea sa schimbi si filtrul de aer.


Fratilor, nu mai va dati cu parerea cand e bine si cand nu e bine sa schimbati uleiul. Daca se recomanda la 15000, la 20000 sau la 100000 schimbati-l atunci. Nu cred sa fie vreunul dintre noi mai destept decat constructorul. Toate datele trecute in carte siu comunicate la revizie sunt studiate si testate suficient de constructor.

Scris: Vin 18-Aug-2006 20:51
de nicum
In fine, nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Fiecare face cum crede de cuviinta. Eu am schimbat ultima data intre 7-8000, iar Cristi Stan mi-a spus ca schimba intre 5-6000. O avea el motivele lui.

Scris: Sâm 19-Aug-2006 08:56
de paco
Pe forumul reno era cineva care daduse un link spre un specialist american care explica de ce NU e bine sa schimbi uleiul prea des, mai ales daca e sintetic.
Nu cred ca daca schimbi uleiul la intervalul recomandat de constructor afectezi motorul.

Scris: Sâm 19-Aug-2006 15:05
de nicum
Am citit eu articolul ala, si in afara titlului care spunea asta (adica sa nu schimbi la 3000 de mile), articolul propriu-zis era o polologhie lunga, din care nu se deducea nici ca e bine sa schimbi des, nici sa schimbi mai rar si autorul tocmai descoperea uleiurile semisintetice :shock: probabil ca de-aia el spunea ca e ok sa se schimbe mai rar. Mai exista si posibilitatea sa fi citit articole diferite.

Scris: Sâm 19-Aug-2006 17:13
de paco
Era cam poliloghie, dar ideea e ca nu cred ca faci rau daca schimbi la 10.000, cum scrie in specificatiile uleiului, sau la 20.000 (ca la sintetic).
Nu sunt nici producatorii fraieri sa scrie 10.000 daca ar trebui 5000.
Ma gandesc si eu...
Si-apoi, daca schimbi la 5000, inseamna sa stai mereu cu uleiul dupa tine.
Eu am facut deja 5000 in doua luni. M-as plictisi de atata ulei si filtre...

Scris: Sâm 19-Aug-2006 19:49
de Matrixu
nicum scrie:In fine, nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Fiecare face cum crede de cuviinta. Eu am schimbat ultima data intre 7-8000, iar Cristi Stan mi-a spus ca schimba intre 5-6000. O avea el motivele lui.

EU nu stiu cine e mecanicul asta, dar eu nu cred ca aia de la Citroen sunt mai fraieri ca el, cand recomanda in manualul masinii ce recomanda.

Scris: Sâm 19-Aug-2006 20:26
de nicum
Masinile cu pricina sint facute pentru lumea I, noi sintem in lumea a 3-a. E chiar asa greu de priceput? Astazi am fost la Augsburgul de pe Titulescu. Distanta pe care am facut-o pe jos nu e mai mare de citeva sute de metri. Cind am ajuns acasa nu-mi venea sa cred cit de plini de praf aveam pantofii :!:
In Germania am cautat cu inversunare vreo groapa sa ii fac repede o poza. Am ramas profund dezamagit: aia aveau asfalt si canalizare si pe cimp :shock: Ceea ce la ei e rarism, la noi e o constanta.
In fine tot acolo, am constatat cu surprindere ca nemtii sint niste amariti: ei nu au benzina de 100 cum avem noi. Mai mult la ei se gaseste benzina de 92.
La Renault parca au redus intervalul de service din motivele enumerate mai sus.
Cum am spus si mai sus, fiecare face cum crede ca e mai bine.
Sa nu veniti acum sa imi spuneti ca Citroen face masini special pentru conditiile din RO.

Scris: Sâm 19-Aug-2006 21:18
de alexd
Chestia cu praful in Bucuresti nu este numai din cauza ca-i Romania. Mai este la mijloc si Campia Romana, factori geografici...etc. Documentati-va sa vedeti cum arata bucurestiul in anii de glorie, cand era denumit micul paris....tot praf era pe strazi, dar erau alti oameni pe ele....Un exemplu concludent este ca in bucuresti ai masina murdara dupa 2 zile iar ...in Constanta de exemplu, poate ajunge in aceeasi stare dupa 1 luna. Iar ca suntem lumea a 3-a noi suntem de vina ca suntem ce suntem. Am putea sa ne laudam praful, sa zica aia: "moaaaama ce mistoooo...la aia e praf, la noi nuuu". Daca noi nu laudam, la ce va asteptati, sa laude aia?

Scris: Dum 20-Aug-2006 06:39
de paco
Si apropos de ulei. Credeti ca cei care l-au facut nu s-au gandit la praf? Eu nu cred ca l-au facut exclusiv pentru Paris sau alte zone aseptice, sper ca au luat in calcul o medie de conditii neprielnice...Asa ca raman la parerea ca ce scrie inginerul in carte, aia este, vorba Primarului! 8)

Scris: Dum 20-Aug-2006 15:16
de MARIAN
Perioada intre schimburile de ulei este influientata de numerosi factori:
-trebuie sa se folseasca uleiul recomandat de constructor cu indicii de calitate API/ACEEA reali(adica o firma producatoare de incredere)
-temperatura mediului ambient
-distantele parcurse(ar fi bine sa fie cat mai lungi)
-pornirile la rece(de preferat mai rare)
-uzura motorului
-modul in care este reglata carburatia ,injectia.
Nu vad cum ar putea deteriora praful din atmosfera calitatea uleiului; inamicul motorului fiind apa rezultata in procesul de combustie, in cazul motoarelor uzate ajungand in baia de ulei.
Nu cred ca este o problema daca cei cu masinile noi schimba uleiul la intervalul recomandat in cartea de service.
Cred ca schimburile dese afecteaza doar bugetul nu motorul.

Scris: Dum 20-Aug-2006 18:33
de Matrixu
Nu am cartea la mine, dar tin minte ca la conditii extreme, era recomandat 20 000 de km si conditii normale 30 000km.
Si parca era mentionat acolo ceva de santiere si etc cand venea vb de conditii severe, extreme.
Sau am visat sau asa e...ar fi bine daca cineva care are cartea sa confirme/infirme.
Oricum mie mi se pare super aberant sa schimbi uleiul la 7-8000 km cand in carte se recomanda 20 000.