Schimb ulei in garantie, inainte de revizie?

revizii, si campaniile de rechemare

Moderator: Echipa Tehnica

Oz
simpatizant
Mesaje: 64
Membru din: Vin 16-Dec-2005 16:40
Localitate: Bucuresti

Schimb ulei in garantie, inainte de revizie?

Mesajde Oz » Vin 18-Aug-2006 10:31

Bun!

Am ajuns si la 9000 km din care jumate facuti pe drumurile din afara patriei.

Prima revizie e programata pe undeva peste 17.000 km parca... oricum, impresionant de mult.

Ma gandeam sa schimb uleiul... inainte de revizia lor.
Ce ziceti este nevoie? Pareri am auzit impartite.
Banuiesc ca nu e rau sa schimbi uleiul, chiar daca il faci mai repede. Dar imi pun problema, "am voie" sa schimb uleiul fara sa pierd vreo garantie ceva la masina??

Oricum ma gandesc sa folosesc acelasi ulei pe care il are masina (Total..?) dar nu l-as fi schimbat neaparat la Citroen.

Voi ce ziceti?

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5429
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 18-Aug-2006 10:49

Eu zic sa il schimbi, chiar daca ai facut multi km in afara, banuiesc ca media de viteza e destul de mare.
Daca iei tu uleiul si filtrul, vei ramine doar cu manopera si nu cred sa fie o avere nici chiar la ATS. Nu cred ca e o idee rea sa schimbi si filtrul de aer.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

murphy
pasionat
Mesaje: 143
Membru din: Mar 16-Mai-2006 10:21
Localitate: craiova

Mesajde murphy » Vin 18-Aug-2006 12:02

poti sa faci cate schimburi vrei, conditia e sa le faci intr-un service autorizat si sa te prezinti si la reviziile programate (obligatorii).
zambeste, maine va fi mai rau. :D

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Vin 18-Aug-2006 14:10

eu am completat bineinteles tot cu total. la 8000km cu 200-250g. il schimb la revizia regulata.

Avatar utilizator
DinoG
simpatizant
Mesaje: 87
Membru din: Mar 13-Iun-2006 09:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde DinoG » Vin 18-Aug-2006 20:08

nicum scrie:Eu zic sa il schimbi, chiar daca ai facut multi km in afara, banuiesc ca media de viteza e destul de mare.
Daca iei tu uleiul si filtrul, vei ramine doar cu manopera si nu cred sa fie o avere nici chiar la ATS. Nu cred ca e o idee rea sa schimbi si filtrul de aer.


Fratilor, nu mai va dati cu parerea cand e bine si cand nu e bine sa schimbati uleiul. Daca se recomanda la 15000, la 20000 sau la 100000 schimbati-l atunci. Nu cred sa fie vreunul dintre noi mai destept decat constructorul. Toate datele trecute in carte siu comunicate la revizie sunt studiate si testate suficient de constructor.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5429
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 18-Aug-2006 20:51

In fine, nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Fiecare face cum crede de cuviinta. Eu am schimbat ultima data intre 7-8000, iar Cristi Stan mi-a spus ca schimba intre 5-6000. O avea el motivele lui.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 19-Aug-2006 08:56

Pe forumul reno era cineva care daduse un link spre un specialist american care explica de ce NU e bine sa schimbi uleiul prea des, mai ales daca e sintetic.
Nu cred ca daca schimbi uleiul la intervalul recomandat de constructor afectezi motorul.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5429
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 19-Aug-2006 15:05

Am citit eu articolul ala, si in afara titlului care spunea asta (adica sa nu schimbi la 3000 de mile), articolul propriu-zis era o polologhie lunga, din care nu se deducea nici ca e bine sa schimbi des, nici sa schimbi mai rar si autorul tocmai descoperea uleiurile semisintetice :shock: probabil ca de-aia el spunea ca e ok sa se schimbe mai rar. Mai exista si posibilitatea sa fi citit articole diferite.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Sâm 19-Aug-2006 17:13

Era cam poliloghie, dar ideea e ca nu cred ca faci rau daca schimbi la 10.000, cum scrie in specificatiile uleiului, sau la 20.000 (ca la sintetic).
Nu sunt nici producatorii fraieri sa scrie 10.000 daca ar trebui 5000.
Ma gandesc si eu...
Si-apoi, daca schimbi la 5000, inseamna sa stai mereu cu uleiul dupa tine.
Eu am facut deja 5000 in doua luni. M-as plictisi de atata ulei si filtre...

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Sâm 19-Aug-2006 19:49

nicum scrie:In fine, nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Fiecare face cum crede de cuviinta. Eu am schimbat ultima data intre 7-8000, iar Cristi Stan mi-a spus ca schimba intre 5-6000. O avea el motivele lui.

EU nu stiu cine e mecanicul asta, dar eu nu cred ca aia de la Citroen sunt mai fraieri ca el, cand recomanda in manualul masinii ce recomanda.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5429
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 19-Aug-2006 20:26

Masinile cu pricina sint facute pentru lumea I, noi sintem in lumea a 3-a. E chiar asa greu de priceput? Astazi am fost la Augsburgul de pe Titulescu. Distanta pe care am facut-o pe jos nu e mai mare de citeva sute de metri. Cind am ajuns acasa nu-mi venea sa cred cit de plini de praf aveam pantofii :!:
In Germania am cautat cu inversunare vreo groapa sa ii fac repede o poza. Am ramas profund dezamagit: aia aveau asfalt si canalizare si pe cimp :shock: Ceea ce la ei e rarism, la noi e o constanta.
In fine tot acolo, am constatat cu surprindere ca nemtii sint niste amariti: ei nu au benzina de 100 cum avem noi. Mai mult la ei se gaseste benzina de 92.
La Renault parca au redus intervalul de service din motivele enumerate mai sus.
Cum am spus si mai sus, fiecare face cum crede ca e mai bine.
Sa nu veniti acum sa imi spuneti ca Citroen face masini special pentru conditiile din RO.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Sâm 19-Aug-2006 21:18

Chestia cu praful in Bucuresti nu este numai din cauza ca-i Romania. Mai este la mijloc si Campia Romana, factori geografici...etc. Documentati-va sa vedeti cum arata bucurestiul in anii de glorie, cand era denumit micul paris....tot praf era pe strazi, dar erau alti oameni pe ele....Un exemplu concludent este ca in bucuresti ai masina murdara dupa 2 zile iar ...in Constanta de exemplu, poate ajunge in aceeasi stare dupa 1 luna. Iar ca suntem lumea a 3-a noi suntem de vina ca suntem ce suntem. Am putea sa ne laudam praful, sa zica aia: "moaaaama ce mistoooo...la aia e praf, la noi nuuu". Daca noi nu laudam, la ce va asteptati, sa laude aia?

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Dum 20-Aug-2006 06:39

Si apropos de ulei. Credeti ca cei care l-au facut nu s-au gandit la praf? Eu nu cred ca l-au facut exclusiv pentru Paris sau alte zone aseptice, sper ca au luat in calcul o medie de conditii neprielnice...Asa ca raman la parerea ca ce scrie inginerul in carte, aia este, vorba Primarului! 8)

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3042
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 20-Aug-2006 15:16

Perioada intre schimburile de ulei este influientata de numerosi factori:
-trebuie sa se folseasca uleiul recomandat de constructor cu indicii de calitate API/ACEEA reali(adica o firma producatoare de incredere)
-temperatura mediului ambient
-distantele parcurse(ar fi bine sa fie cat mai lungi)
-pornirile la rece(de preferat mai rare)
-uzura motorului
-modul in care este reglata carburatia ,injectia.
Nu vad cum ar putea deteriora praful din atmosfera calitatea uleiului; inamicul motorului fiind apa rezultata in procesul de combustie, in cazul motoarelor uzate ajungand in baia de ulei.
Nu cred ca este o problema daca cei cu masinile noi schimba uleiul la intervalul recomandat in cartea de service.
Cred ca schimburile dese afecteaza doar bugetul nu motorul.

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Dum 20-Aug-2006 18:33

Nu am cartea la mine, dar tin minte ca la conditii extreme, era recomandat 20 000 de km si conditii normale 30 000km.
Si parca era mentionat acolo ceva de santiere si etc cand venea vb de conditii severe, extreme.
Sau am visat sau asa e...ar fi bine daca cineva care are cartea sa confirme/infirme.
Oricum mie mi se pare super aberant sa schimbi uleiul la 7-8000 km cand in carte se recomanda 20 000.


Înapoi la “Revizii si rechemari”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • Clubcitroen a fost actualizat la PHPBB3. Mai multe detalii in acest topic

    Functionalitatea "Collapse Forum" implementata
    TapaTalk a fost implementat.




  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 185617
    Total subiecte 17952
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 87
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 3
    Posts per day: 31
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 18
    Posts per topic: 10

    Total membri 10481
    Cel mai nou membru Gheorghe Florin