Pagina 1 din 1

Revenire mai greoaie pedala ambreaj

Scris: Mar 07-Aug-2007 10:45
de mituc
Am mai avut cindva problema asta care s-a rezolvat temporar dupa ce mi-au schimbat discul de ambreaj si placa de presiune, si anume: cind ridic piciorul de pe ambreaj pedala de ambreaj inceteaza sa mai exercite o presiune sesizabila asupra piciorului (in tendinta ei de ridicare) cam de pe la 3/4 din cursa. De asemenea, in acel ultim sfert de cursa se simte o usoara vibratie ca si cum s-ar freca de ceva.
Problema asta a aparut prima data cam cu 2k km inainte de a aparea tremurul la ambreaj (la 24k km, placa+disc schimbate la 29k), si acum de vreo 500km a aparut din nou. Ma tem ca nu cumva ambreajul sa nu revina complet si sa-mi tina placa de presiune insuficient apasata pe disc, asta oferindu-i o usoara mobilitate si posibilitate de a patina insesizabil cind eu cred ca ambreajul e de fapt cuplat complet (pedala ridicata complet).

Senzatia e aceeasi pe care o aveam la frina de mina de pe spate de la bicicleta cind trebuia sa torn ulei pe sufa pentru a lubrefia in interiorul camasii iar sabotii erau impinsi de pe roata inapoi de bataia rotii, sau la ambreajele de la kart pe care uita 'nea Gica de la scularie sa le mai unga si pe care trebuia sa le apasam (copchii fiind) cu ambele picioare si apoi sa ridicam pedala cu virful papucului (cite mingi de tenis de cimp a luat 'nea Gica peste buci cind ne dadea asa kart... :roll: ).

Scris: Mar 07-Aug-2007 10:56
de nicum
Daca ai ambreiaj hidraulic, verifica nivelul lichidului din vas (e o chestie ultra-mica).

Scris: Mar 07-Aug-2007 11:01
de mituc
Da, la C4 ambreajul e hidraulic, insa nu stiu unde draq' e acel vas. Adica eu stiu doar pe unde as putea sa torn ulei in motor, lichid de frina, lichid de racire si lichid de spalare geamuri.

Scris: Mar 07-Aug-2007 13:13
de nicum
Pai seamana oarecum cu vasul in care torni lichid de frina (numai ca e mai mic) si trebuie sa fie pe stinga (pe dreapta cum stai cu fata la motor), Uita-te atent si ai sa te prinzi. :wink: Pe capacul lui trebuie sa fie scris ceva, macar tipul uleiului.

Scris: Mar 07-Aug-2007 13:31
de mituc
Putin offtopic: si ce zici, este posibil ca din cauza ca pedala de ambreaj revine greu (posibil si cuplarea completa sa nu se faca chiar 100%, ci doar 99.9%) sa duca la incalzirea placii de presiune si la problemele de tremur de dupa aia?

Back on-topic: am sa caut recipientul cu pricina imediat ce am sa ajung sa deschid capota.

Scris: Mar 07-Aug-2007 13:46
de nicum
Nu am idee. Teoretic, daca lipseste ulei de la ambreiaj, discul se lipeste de placa si nu sint probleme decit la debreiere. Vezi intii daca ai ulei destul.
Teoretic vibratiile apar de la arcuri si de la uzuri, dar tot in teorie astea sint noi la tine.