Pagina 1 din 1
Faruri reglate prost sau...
Scris: Mar 15-Mai-2007 09:11
de spooky
Salut...
mi-am luat ieri becuri Philips NightGuide 3-in-1 pentru faza scurta (H7R)...
am dat pe ele 90 ron de la Augsburg... si a trebuit sa platesc si montarea lor (30 ron)... [in mod normal e gratuit, dar cica a necesitat mai mult timp pentur montare.... ... ... .. .]
azi noapte am facut testul de drum... dezamagit... dezamagit ca lumina proiectata se termina la aproximativ 30 de metri. masurat.
in conditiile in care mai si rulez cu > 50 km/h devine incofortabil...practic spotul de lumina nu imi lumineaza dincolo de orice intersectie.
avand in vedere are si 50% mai multa lumina... ma astept sa bata undeva intre 50 si 70 si ceva de metri... cum se zice... e diferenta mare.
am pus cateva poze facute aseara...
http://www.rufon.org/spooky/images/phil ... C00281.JPGintrebarea mea e... au montat cei de la Augsburg prost farurile... daca da, ma duc peste ei...
Scris: Mar 15-Mai-2007 12:43
de vldst
Salut,
Si eu mi-am montat Philips NighGuide pe C3-ul meu. Fata de becurile stock s-a simtit diferenta. Nu te poti astepta ca se vor comporta ca niste xenoane, dar vizibilitatea ar trebui sa fie mai buna.
Chestia ca ofera cu 50% mai multa lumina decat un bec chior din fabrica este probabil adevarata, dar becul nu-ti va oferi acea lumina in plus decat pe portiunea de drum pe care e reglat sa bata. Sa nu comparam "bataia" becului cu intensitatea lui luminoasa. Marind intensitatea luminoasa mai castigi poate cativa metri, dar ceea ce conteaza este reglajul farului.
Ai incercat sa folosesti reglajul electric al farurilor ca sa le faci sa bata mai departe? Conteaza si cat de incarcata era masina, d-asta e bun reglajul electric pentru faruri...
Scris: Mar 15-Mai-2007 13:12
de spooky
Evident, la reglajul farurilor ma refeream.
Intr-adevar, se simte diferenta, dar portiunea e prea mica pe care bate e mult prea mica...
Farurile sunt date la maxim (cred ca pozitia 0) fara incarcare in masina.
Tind sa cred ca le-au pus ei prost... defapt, intrebarea corecta ar fi:
se pot monta farurile prost? sau au un soclu in care se baga si nu ai cum sa le reglezi la montare?
Scris: Mar 15-Mai-2007 13:33
de vldst
Daca nu e incarcata masina, doar cu sofer si fara bagaje, reglajul electric al farurilor trebuie sa fie pe pozitia 0.
In mod normal, daca se schimba doar becurile, n-ar avea de ce sa se deregleze farurile. Becurile au niste socluri metalice si se prind cu niste arcuri zdravene in far. Era totusi recomandabil si de bun simt daca tot te-au jupuit de 30 RON la manopera sa verifice si reglajul farurilor. Nu le-ar fi luat prea mult timp.
Trebuie sa existe si un reglaj al farurilor care se face din compartimentul motor (nu cel electric). La C3, pentru reglajul respectiv se foloseste un banal imbus. Trebuie sa parchezi masina pe un teren plan, la o anumita distanta in fata unui perete vertical, si sa verifici "amprenta" farurilor pe perete.
Scris: Mar 15-Mai-2007 13:47
de nicum
Am si eu NightGuide si s-a vazut o super-diferenta fata de becurile stock. Nu mai stiu exact cit trebuie sa bata faza scurta, dar cam aia e distanta.
Scris: Mar 15-Mai-2007 15:28
de mituc
Spooky, pe linga asta am impresia ca tie iti bat invers farurile. Ar trebui ala din dreapta sa bata mai departe, la tine e ala din stinga. Sigur ti le-au fixat cum trebuie acolo?
Scris: Mar 15-Mai-2007 17:19
de spooky
nu stiu daca bat invers... intr-adevar se poate distinge usor o nuanta galbuie pe stanga si alb-albastrui spre dreapta...
cred ca am sa ma duc inapoi la ei maine sa le regleze... nu ma simt confortabil sa plec la un drum lung cu lumina care bate asa aproape.
Scris: Mar 15-Mai-2007 20:00
de mituc
Nu vreau sa te simti jicnit sau ceva, dar intreb pentrusiguranta: ai incercat sa reglezi inaltimea farurilor din interiorul masinii, nu? Le-ai dat cit de sus ti-a convenit, nu?
Scris: Mar 15-Mai-2007 21:04
de spooky
mituc, nu ma simt jicnit... am scris mai sus... da, sunt la maxim, pozitia 0.
pana acum nu m-am plans de cum bate lumina.
Scris: Mar 15-Mai-2007 23:09
de spooky
in concluzie... becurile pot fi montate gresit si sa bata prea aproape...? eu nu m-am bagat in ele asa ca nu cunosc sistemul de montare.
daca ei nu ma rezolva ma duc la ATS... care mi-au pus un OSRAM longlife si sincer vedeam MULT mai bine.
http://expomoto2005parte3.no.sapo.pt/Luzes%2005.JPG
Scris: Mie 16-Mai-2007 08:47
de DanCld
OT: Osram light@day (longlife cum zici tu) am si eu, am inlocuit becurile stock de faza scurta cu asa ceva la revizie la ATS. Nu pot insa sa ma pronunt fiindca eu nu merg in afara orasului noaptea - cert e ca "se vede" ca au o lumina mult mai "alba", mai stralucitoare si mai clara - si in mod cert vad mai bine decat cu becurile cu care a venit masina.
Scris: Mie 16-Mai-2007 11:22
de mituc
spooky scrie:in concluzie... becurile pot fi montate gresit si sa bata prea aproape...? eu nu m-am bagat in ele asa ca nu cunosc sistemul de montare.
Nu. Becurile intra intr-un soclu fix. Acel soclu la rindul lui se prinde tot fix de far si de sistemul de reglare a inaltimii. Deci daca in timpul montarii nu ti-au busit aia farurile (e putin probabil sa ti le fi busit pe ambele) atunci poate becurile is reglate sa bata minim.
Scris: Joi 17-Mai-2007 15:54
de spooky
@mituc
@all
Am fost la Augsburg... le-am explicat problema, m-au chemat mai tarziu... si dupa ceva asteptari mi-au bagat masina in service unde au adus un aparat care l-a pus in fata farurilor.
Concluzia... farurile nu erau reglate bine:
http://www.rufon.org/spooky/images/phil ... C00303.JPGhttp://www.rufon.org/spooky/images/phil ... C00305.JPGiar reglararea farurile se face de la o chestie alba cu surubelnita:
http://www.rufon.org/spooky/images/phil ... faruri.jpgAstept seara sa fac poze de comparatie.
Scris: Joi 17-Mai-2007 22:54
de mituc
spooky scrie:iar reglararea farurile se face de la o chestie alba cu surubelnita:
Da, cel putin eu stiam de unde, dar teoretic acolo nu ar trebui sa ai nevoie sa umbli. Sau la tine farurile au venit reglate prost de cind ai luat masina?