Pagina 1 din 2

Zgomote aiurea roti fata

Scris: Mar 06-Mar-2007 18:36
de mituc
Cind trec cu rabla prin gropi si nu e in sarcina (eventual cu ambreajul calcat) sau daca in treapta 1 merg in frina de motor si apoi apas brusc ambreajul (sa zicem ca fac asta pe la 20-25Kmph) se aude in zona rotilor un zgomot ca de joc, o balanganeala sau ceva. Cind merg prin gropi se aude de fiecare data cind apare o denivelare, iar cind fac treaba cu ambreajul se aude doar cind decuplez (daca-s pe teren fara gropi, ofc).
De la ce poa' sa fie? Planetare? Capete de bara? Suspensii? Caseta de directie (valeu!)? Altceva?

Scris: Mar 06-Mar-2007 20:43
de nicum
Si daca pleci un pic mai in forta, nu neaparat cu scirtiit, tot asa face? Ar putea fi suportii de motor. Poate poti sa dai mai multe detalii.
Nu cred ca e din caseta, nici din planetare. Ar mai putea fi un joc pe la suspensia fata... niste jocuri la bucse.

Scris: Mar 06-Mar-2007 22:15
de mituc
nicum scrie:Si daca pleci un pic mai in forta, nu neaparat cu scirtiit, tot asa face? Ar putea fi suportii de motor. Poate poti sa dai mai multe detalii.


Daca plec mai tare nu face asa. Daca stind pe loc cuplez a I-a si fara sa accelerez dau drumu brusc la ambreaj 1/3-1/2 din cursa se aude un "bum" infundat, dar aia cred ca e de la cum cupleaza ambreajul si intimpina rezistenta la inaintare de pe la roti/planetare/whatever (si apoi masina ininteaza usor cum ar trebui).

Senzatia e ca se aude zgomotul ala cind masina revine in pozitia perfect orizontal. De exemplu daca plec brusc de peloc si apoi iau tot brusc piciorul de pe acceleratie se aude acel "bum" de care-ti spuneam insa pare sa fie in alta parte, are alta tonalitate, are tonalitatea aia de balanganeala (si nu e doar un "bum" ci un "bum blblblbbllll").

Sa inteleg ca dupa tine ar fi doar o chestie de reglaje, ceva bucse strinse ca lumea si cam asta, nimic altceva grav, nu?

Oricum normal nu mi se pare.
Cind aveam bicicleta cu frina pe bucsa orice joc suplimentar (in afara de cele lasate anume, depinzind de tipul de curse printre blocuri, jaloane, sau sprint, sau 200m, etc) in timp evolua, camasa butucului se degrada, trebuiau schimbate bile, coronite, axe, refacute reglaje sau chiar schimbate piese (asta in ciuda faptului ca desfaceam butucul odata la 100km sau de 2 ori pe zi daca trebuia sa fac reglaje pentru altfel de nebunie).
Acelasi lucru tind sa cred ca se intimpla si aici daca nu intervin, insa neavind un service citroen in oras tre' sa intreb intii :), eventual sa stiu ce sa le spun la oameni sa-mi schimbe pe garantie si de ce (cind vii cu argumente e altfel, si de argumente mai poti face rost intr-o destul de mare masura de la mai batrinii/priceputii forumului).

Scris: Mie 07-Mar-2007 10:15
de mituc
Err, da, face si cind plec de pe loc, insa nu tot timpul. Cred ca doar cind nu sint rotile drepte, sau doar atunci il aud eu.

Scris: Mie 07-Mar-2007 17:03
de SAMmy
Se aude ca un singur <tzanc> scurt pe care parca il simti in pedale/podea???

La mine asa se aude cand plec de pe loc, nu mi-am dat seama cand si cum si exact ce e, dar se aude/simte aproape de fiecare data...

Scris: Mie 07-Mar-2007 18:25
de mituc
Nu, in pedale nu se simte nimic. Doar ca aproape de fiecare data ma sperii cind se aude balanganeala aia ca am impresia ca-mi sar rotile si tendinta e sa ma opresc, chiar daca nu o fac, dar ma stringe in spate (cu asta am o problema de cind mi-a sarit roata la pegas la vreo 35Kmph cind eram copchil dupa ce am ignorat vreo 10km o balanganeala de genul asta).

Scris: Mie 07-Mar-2007 22:30
de nicum
Pare a fi un zgomot de suport. Mai fa un test: accelreaza brus, dupa care tot brusc ia piciorul de pe acceleratie, in asa fel incit sa intrii in frina de motor. Spune-mi daca zgomotul e identic sau seamana.

Scris: Joi 08-Mar-2007 07:39
de mituc
Am sa fac testul asta azi.
Ca fapt divers, daca sint deja in frina de motor mai puternica (sa zicem, in treapta 1 de la 30-35Kmph in jos) si calc brusc abreajul se aude acel zgomot.

Scris: Joi 08-Mar-2007 10:40
de Onacus
Si la mine face la fel, dar pe drumuri cu denivelari. Se aude intr-adevar acel blblblbl, dar din pacate este destul de greu de reprodus si destul de greu de auzit.

Nu stiu daca sa le spun la cei de la ATS de el, ca azi ma duc sa-mi schimbe ceva la masina si sa-mi faca pentru a 5 (CINCI) -a oara greierii din usa din treapta, pentru ca nu este ceva care sa faca zgomot asa de mare, si am o vaga impresie ca atunci cand se incalzeste mashina nu se mai aude. (o fi doar o impresie, nu stiu - dar o fiu atent pe viitor sa vad ce o fi)

Scris: Joi 08-Mar-2007 11:23
de mituc
SAMmy scrie:Se aude ca un singur <tzanc> scurt pe care parca il simti in pedale/podea???


La tine suna a o problema de servo (cred). Pina sa se auda acel "tzac" nu se invirte mai greu volanul (cel putin intr-una dintre parti) de parca nu te-ar ajuta deloc servo asistarea?

Scris: Joi 08-Mar-2007 12:35
de nicum
mituc scrie:Am sa fac testul asta azi.
Ca fapt divers, daca sint deja in frina de motor mai puternica (sa zicem, in treapta 1 de la 30-35Kmph in jos) si calc brusc abreajul se aude acel zgomot.


Ok... atunci du-te si tu la un service mai "spalat" sa iti verifice tampoanele de motor. Teoretic sint in numar de 3. Ideea e sa te duci la Suceava cu defectul deja depistat sa nu zica aia "asa face toate".

Scris: Joi 08-Mar-2007 12:52
de khan
mituc scrie:Am sa fac testul asta azi.
Ca fapt divers, daca sint deja in frina de motor mai puternica (sa zicem, in treapta 1 de la 30-35Kmph in jos) si calc brusc abreajul se aude acel zgomot.

cam exagerezi cu frina de motor in a-ntiia-a la 35 km/h. poti sparge pinionul/pinioanele in situatia asta, nu mai zic de zuportii de motor care cred ca urla si arcurile de la discul de ambreiaj care se fac mititele de tot. poate chiar are legatura zgomotul cu stilul de conducere

Scris: Joi 08-Mar-2007 17:23
de mituc
khan scrie:cam exagerezi cu frina de motor in a-ntiia-a la 35 km/h. poti sparge pinionul/pinioanele in situatia asta, nu mai zic de zuportii de motor care cred ca urla si arcurile de la discul de ambreiaj care se fac mititele de tot. poate chiar are legatura zgomotul cu stilul de conducere


Am facut asta doar ca sa vad ce se aude si cind se aude. De cind am masina nu cred ca a vazut ea asa ceva de mai mult de 4 ori, si niciodata nu am schimbat din treapta superioara in treapta 1 la viteza asta (doar de 2 ori si numai la 30-32, sa vad daca intra, si bineinteles cu dubla ambreere sa reduc presiunea asupra ambreajului si ce mai e pe acolo, in rest 0->30-35->0 sau ceva de genul).

Scris: Vin 09-Mar-2007 07:41
de mituc
nicum scrie:Pare a fi un zgomot de suport. Mai fa un test: accelreaza brus, dupa care tot brusc ia piciorul de pe acceleratie, in asa fel incit sa intrii in frina de motor. Spune-mi daca zgomotul e identic sau seamana.


Nu se aude nici un zgomot... Cred ca acum dupa atitea teste pot spune ca zgomotul ala se aude doar cind masina nu e in sarcina (ambreaj calcat sau mers la relanti->1200-1300rpm, cum mergi prin spatele blocului pe unde sint copchii) si rulez pe teren denivelat cu viteza mica.

Scris: Vin 09-Mar-2007 10:30
de nicum
Ok... atunci urmareste comportamentul asta si cind mergi la revizie insista asupra acestui aspect.