tremurat volan intre 120 i 140 km/h

probleme de natura tehnica, precum si cele rezultate in urma diverselor incidente

Moderator: Echipa Tehnica

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 28-Iul-2006 17:31

EBD= electronic brake distribution. Adica repartitia de franare catre puntea spate este controlata electronic si nu mai are repartitorul de pe vremuri care era la Dacie. Deci in functie de incarcarea puntii spate se transmite si presiunea de franare.
Nu are legatura cu trasul intr-o parte sau alta la franare acest EBD.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 31-Iul-2006 09:30

newt scrie:Din ce am observat mashina are tendina la franare sa traga in directia in care este inclinat asfaltul. Partea aste eu mi-o explic prin functionarea EBD-ului care face tot posibilul sa iti tina masina dreapta pe directia pe care o duce inertia si e un lucru pe car el-am observat la toate mashinile dotate cu EBD pe care le-am condus. Poate ma insel (caz in care as fi interesat sa aflu) dar apeland putin la fizica ne dam seama ca inclinatia drumului afecteaza directia in care vrea sa mearga mashina.
Pe de alta parte, Michelin-urile cu care vine mashina nu mi se par chiar atat de proaste, plus ca in urma cu 6-700km mashina nu avea acest comportamnet ceea ce ce ma face sa cred ca e o problema de echilibru.
Oricum, momentul adevarului va fi sambata cand le voi echilibra si voi sti daca e necesara o o interventie la nivelul geometriei sau nu.


masinile au directia reglata in asa fel incit compenseaza inclinatia standard (teoretica) a unui drum, inclinatie omniprezenta, necesara pentru scurgerea apei. daca inclinatia variaza, variza si directia masinii in fct de asta, indiferent ca frinezi, mergi liber sau accelerezi
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

newt
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 25-Apr-2006 08:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde newt » Lun 31-Iul-2006 09:37

aha.... thx mugurel ptr lamuriri. traiam cu impresia ca EBD-ul actioneaza si asupra puntii fata nu doar tine locul arhicunoscutului repartiro de greutate inertial.

In alta ordine de idei: echilibrarea rotilor nu a avut nici un efect. Problema persista motiv pentru care astazi voi suna la ATS pentru a ma prezenta la garantie. Nu mi se pare normal la 6200km sa am problema asta....

Am fost in w-e pana la cota 1400 si oricat mi-ar fi placut cum se tine mashina pe virajele drumului de la sinaia pana la cota mi-a stricat toata placerea faptul ca intre bucuresti si sinaia s-a facut din nou simtita problema....

off topic: sa vedeti ce frumos fumegau franele unui prieten cu o Fabia la coborare de la cota....... :twisted:

regedit
pasionat
Mesaje: 381
Membru din: Sâm 15-Apr-2006 20:01
Localitate: la volan

Mesajde regedit » Mar 01-Aug-2006 14:16

ma bag si eu in discutie ca un nespecialist si iti spun ca intotdeauna o spalare judicioasa a trenului de rulare dublata si de un spray de curatare a discurilor de frana poate sa mai atenueze sau chiar sa rezolve astef de probleme cand echilibrarea si presiunea in pneuri au fost epuizate. nersul constant pe un drum usor valurit cum este cel dinspre munte poate duce la comporament de rezonanta din parea masinii. imi aduc aminte ca am mers un un e-klasse mai demult la 200km/h si usoarele denivelari care de altfel nu le simti la alte suspensii sau viteze au inceput sa faca masina sa se ridice si sa se lase. cum nu a modificat viteza sau dimanica masinii prin franare - miscarea a tot crescut in aplitudine alimentata de vibratii iar din cauza garzii relativ joase la un moment dat masina a pus "burta" putin jos si becurile de srs s-au aprins. in acel moment amicul si-a dat seama ca trebuie sa franeze si sa nu mearga in rom. cu 200 la ora - cel putin nu constant.

sper sa iti rezolvi problema pentru ca e una enervanta - eu amavut-o cu vechea masina si din nefericire a disparut odata cu vanzarea ei.

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mar 01-Aug-2006 16:01

@newt, inainte de ats, fa geometria. vezi la sama sau in alta parte, daca sti sigur ca baietii au scule si s de incredere.

DukeKelly
just curious
Mesaje: 7
Membru din: Joi 18-Mai-2006 23:23
Localitate: Bucuresti

Tremurat la peste 130...

Mesajde DukeKelly » Mar 01-Aug-2006 19:02

Am mers cu citroenul meu C4 si cu 190 si nu am simtit nimic. insa, weekend-ul trecut am sesizat aceasta proble cu vibratiile la volan la peste 130 km/ora... drumul, era f. buna, spre alexandria... am fost sa echilibrez rotile si trei din ele aveau lipsa 10 g, iar tipul de la service mi-a zis ca o roata din fara "bate". nu prea stiu ce inseamna, insa mi-a recomandat, si am facut asa, sa le mut de pe fata pe spate. sa vedem ce urmeaza... o sa plec la mare si sunt curios cum se comporta pe autostrada... daca tot face, cred ca ma duc la garantie...

newt
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 25-Apr-2006 08:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde newt » Mie 02-Aug-2006 08:57

@kata: m-am gandit si eu la varianta asta dar, dupa cum am spus intr-un post precedent, mi-e un pic teama sa nu tzipe astia de la ATS ca s-au facut interventii asupra masinii. stiu ca pare improbabil dar... traim in romania si asta ne ocupa tot timpul, ati uitat?? echilibrarea rotilor am facut-o la chemtraders pe 13 septembrie si au si posibilitatea sa faca geometrie. am facut-o la ei la prima mashina si a iesit excelent, iar echilibratul rotilor l-am facut la ei la toate mashinile pe care le-am avut pana acum.

ashea ca mi-am facut programare la ATS: 18 august.... peste > 3 saptamani.... prefer sa le pun mashina in brate dat fiind faptul ca n-are decat 6200km si nu mi se pare normal sa faca asha....

Avatar utilizator
kata
pasionat
Mesaje: 768
Membru din: Joi 03-Mar-2005 15:58
Localitate: Bucuresti

Mesajde kata » Mie 02-Aug-2006 12:13

o sa fi suprins dar daca e problema de geometrie ats tot la sama o face. decat sa lasi masina la ats nu stiu cat timp si sa nu sti cine ce i face, mai bine te duci tu si elimini si cauza asta, chiar daca scoti ceva leuti din buzunar.

kinetic
simpatizant
Mesaje: 25
Membru din: Joi 13-Iul-2006 20:05
Localitate: Bucuresti

Mesajde kinetic » Vin 04-Aug-2006 20:09

Speedo, de pe alt forum scrie:Rotile se echilibreaza pe stand fara capace apoi se monteaza pe puntile masinii.

Ati observat cred ca la echilibrare nu se pun Kg de plumb, ci grame, eventual zeci pe o janta "dusa", in concluzie daca voi puneti capace din acelea de plastic de 2 bani pe roti toata echilibrarea se duce pe apa sambetei si asta se va observa la viteze mai mari, depinde de dezechilibrare, de masina, etc.

Fortele centrifuge care apar la nivel de capac sunt asa de mari incat pot sa-l rupa si sunt suficient de mari sa introduca vibratii in fuzeta rotii.

Caz concret, am prieten cu Volvo S40 care avea capace si se tot plangea ca pe la 120 ii vibra volanul, cam pana la 125Km/h, si asta poate ar fi trecut cu vederea dar pe drumul lungi foarte frecvent treci prin plaja aceasta de viteze si devine enervant.
S-a dus la service dar nimic...pana a mers cu mine o data si primul lucru pe care l-am intrebat in momentul ala a fost "Ai capace la roti?", el: "Da, da sunt prinse cu chestii de alea de plastic.", eu: "Kkt, ce dracu ma, tu? Sa le dai jos si nu mai spun la nimeni!", el: "Crezi?!?!", eu: "Vorbim dupa aia..."

Le-a dat jos si bineinteles ca nu mai sunt probleme, deci exact cazul de mai sus al lui Ahile, pot sa fie prinse cu super legaturi de plastic, capacul niciodata nu va fi perfect echilibrat.
Also exista si capace de plastic mai ingrijite care nu au decat scopul sa astupe buloanele si axul rotii, ca la Skoda Felicia, etc, dar masinile noi au niste enormitati de capace pe toata janta.

Pericolul 2 apare in momentul in care capacele sunt prinse descentrat pe janta, am vazut la multe masini, in general mai ieftine dar si la VW, Opel, etc.
Poate detinatorii lor sunt de buna credinta dar daca si-ar vedea masina in parcurs s-ar ingrozi, iar aceste capace daca nu sunt prinse bine ele se pot fisura din cauza fortelor centrifuge sau poate au fost fisurate intr-o bordura si acestea se vor accentua si la un moment dat se dezintegreaza si zboara in decor, doamne fereste sa fie cineva pe acolo.


In concluzie fara capace oricat de urata ar fi masina!

Greets,
Speedo.


Din cate am vazut, capacele de la citroen arata destul de bine cat sa ma faca sa cred ca sunt cat de cat 'echilibrate', si cred ca insumarea fortelor centrifuge (mai ales cele generate de 'soriceii' de plastic cu care sunt prinse unele capace, plasati nu tocmai simetric) nu genereaza un efect EXTREM de mare, dar poate e o idee care va ajuta in identificarea problemei. Merita incercat, mai ales ca e relativ simplu de probat.
Daca aveti jante de aliaj, sau nu aveti capace, si chestia asta tot se intampla, inseamna ca raspunsul e in alta parte... HTH.

newt
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 25-Apr-2006 08:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde newt » Vin 18-Aug-2006 09:49

Tocmai m-am intors cu mashina de la ATS: programare pentru shimbarea disk-urilor de frana (pe garantie evident)!
Motivul exprimat a fost: unul dintre disk-uri era uzat EXCESIV !?!... in 6500km....
Programarea este pe 11 septembrie.... daca se doreste inchiderea thread-ului pana atunci e ok, daca nu, puteti fi siguri ca va voi comunica rezultatul operatiunii!

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Vin 18-Aug-2006 10:13

Si nu ti-au spus si din ce cauza s-a uzat discul? Nu de alta, dar sa nu se repete figura...
Nu exista nici un motiv sa inchidem thread-ul.... 11 septembrie... OMG si pina atunci ce faci? :shock: Daca se incinge discul se incalzeste si ce e in jur, printre care si rulmentul de roata :(
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

newt
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mar 25-Apr-2006 08:11
Localitate: Bucuresti

Mesajde newt » Vin 18-Aug-2006 15:48

Nu mi-au spus... evident! Sincer nici nu cred ca exista o explicatie foarte clara.... Durata de viatza a disk-urilor astea este serios peste 100.000km deci in 6000km nici sa fi mers cu piciorul pe frana non-stop nu aveau cum sa se "toceasca".
Nu am observat sa se incalzeasca discurile (nici la coborare de la cota 1400, ca sa nu mai zic de drum intins) asha ca nu-mi fac griji....
Pana pe 11 sunt plecat din tzara (altfel m-ar fi programat mai devreme) ashea ca nu ma plang! 8)

sosorin
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Mar 25-Apr-2006 20:23
Localitate: Bucuresti

Mesajde sosorin » Mie 23-Aug-2006 13:12

ai spalat cumva masina imediat dupa ce ai venit de la drum?poate discul era foarte fierbinte si cand ai dat cu apa pe el s-a deformat.altfel nu vad cum s-ar putea strica in doar 6000 de km.da-o draq de treaba....si daca iti iei bicicleta si tot nu schimbi tamburul in 6000.i h8 ats

Matrixu
pasionat
Mesaje: 2318
Membru din: Vin 15-Apr-2005 11:27
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde Matrixu » Mie 23-Aug-2006 15:13

Poate era pur si simplu defect de fabricatie..

Avatar utilizator
instalatorul
simpatizant
Mesaje: 36
Membru din: Joi 06-Apr-2006 14:09
Localitate: constanta
Contact:

Mesajde instalatorul » Joi 24-Aug-2006 15:39

Cred ca a mai fost utilizat la alta masina. :P


Înapoi la “Probleme C4”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 24 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos