Pagina 1 din 1

Problema C4 - motorul sacadeaza pe accelerare

Scris: Lun 05-Iun-2017 20:15
de Alex Sibiu
Salutare tuturor! Sunt nou venit aici, proaspat posesor al unui C4, pe benzina, 1.6, model in 4 usi.
Inca de la inceput intampin o problema pe accelerare, motorul sacadeaza puternic in anumite momente. Am nevoie deci de ajutorul vostru, poate cineva a mai patit acelasi lucru:

Incerc sa descriu cat mai bine situatia, cu riscul de a fi prea extins:
- cand bag in viteza a II-a, daca accelerez normal (ca in regim de oras), motorul incepe sa sacadeze puternic pe la 1800-2000 de turatii. Trebuie sa iau piciorul de pe acceleratie si apoi, daca apas din nou in acelasi mod, acceleratia continua fara probleme. La fel patesc si in viteza a III-a, dar mai putin grav.
- in viteza I, a IV-a si a V-a nu sunt probleme, dar de la 115-120 km/h in sus incepe din nou sa vibreze puternic motorul. Ca o impresie, accelerarea pare cam lenesa pentru motorul de 1.6 care nu are nici 110.000 km.
- alte chestie ce poate fi importanta: daca apas mai puternic pe acceleratie in vitezele a II-a si a III-a nu se mai produce sacadarea.
- tot ca o observatie: la prima pornire peste zi, dupa ce pornesc motorul, nebagata in viteza, are tendinta sa se inece si chiar am patit sa se opreasca motorul. Trebuie sa accelerez de cateva ori si apoi s-o iau din loc. Dupa primul drum, la urmatoarele porniri din ziua respectiva nu mai e aceeasi problema.
- bineinteles, martorul de bord e aprins si, la pornire, apare scurt mesajul cu "Anti pollution system faulty" (dar asta am inteles ca asta e o problema mai degraba generica).

Ce am facut pana acum:
- am schimbat sonda lambda (si am simtit o ameliorare - inainte imi murea motorul)
- aceleasi mecanic imi sugereaza sa schimb distributia si pinionul variabil, ca prima masura. Chestia este ca am actele de service de la fostul proprietar si am vazut ca distributia a fost schimbata acum un an si cateva luni - timp in care nu s-a umblat mai mult de vreo 10.000 de km.

A mai patit cineva asa ceva? Vreau sa stiu un pic mai sigur daca poate fi distributia sau poate fi vreo problema de injectoare sau bujii?

Va multumesc mult!
Alex