HELP!!!

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

HELP!!!

Mesajde P S L » Lun 08-Ian-2007 17:23

va salut din nou. am mai postat ceva acum vreo 3 saptamani si m-au bucurat raspunsurile voastre prompte. nu am fost sa iau masina in doua saptamani cum am zis atunci si am facut bine pt ca mosul a suplimentat putin fondul de masina si in loc de urban jungle 16i voi lua 16 dar HDI. acest lucru se va intampla undeva la sfarsitul lunii in curs. si ca un final de initiere a unui viitor poseseor de c4, va rog sa ma mai sfatuiti cum trebuie pusa problema in fata dealurui leagat de presuri, trusa, daca e ok sa iau tot ce e stock sau unele sa le refuz, alarma. stiu ca toate astea s-au mai discutat si sper sa nu va stresez. iar cine are 16 hdi as aprecia sa-mi zica si mie impresii, consumuri, viteza maxima, defecte, lucruri care afecteaza buna functionalitate a masinii etc..... multumesc
RESPECT

tzun
simpatizant
Mesaje: 82
Membru din: Mie 22-Noi-2006 22:45
Localitate: GALATI

Mesajde tzun » Lun 08-Ian-2007 17:40

eu am 1.6 hdi dar din pacate nu prea pot sa zic prea multe despre ea ca am doar 1200 de km !! de consum pana acum sunt multumit in oras cam 7-7.5 dar asta e in gl . in rest sa iti raspunda cei care au mai multi km cu ea !!

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 08-Ian-2007 17:48

merci, ai precizat bine, ca asta e in gl, ca in bucuresti se mai adauga din oficiu un litru, in mod sigur. RESPECT

stevey
pasionat
Mesaje: 396
Membru din: Joi 15-Dec-2005 00:43
Localitate: romania
Contact:

Mesajde stevey » Lun 08-Ian-2007 20:12

Gasesti pe forum despre consum la diesel si cam tot ce ai nevoie.Cat despre motorul asta 1,6hdi pot sa spun ca e facut cu ford(este si pe actualul ford focus) in rest am inteles ca merge foarte bine.Presuri si alealalte mai bine iti iei separat ca te ia mult mai ieftin.Cat despre alarma mie mi-au dat-o gratis(probabil intra in promotia de atunci)oricum nici pana acum nu am montat-o :)

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 08-Ian-2007 20:59

stiu ca gasesc pe forum tot ce ma intereseaza, doar ca nu e ff bine organizat si diferite informatii sunt imprastiate peste tot, de aceea am solicitat ajutorul catorva care au diesel, sa ma ajute ca cateva raspunsuri clare si grupate mai ales. mentionez ca toata ziua am citit forumul si deja nu mai pot de ochi. si nu e prima zi pe care o petrec in fata calculatorului pe forum. azi de exemplu am citit atat de multe pe forum incat la ora asta nu mai stiu ce am citit si ce nu. sorry
RESPECT

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Lun 08-Ian-2007 21:01

-"plimbate" un pic pe forum ca ai sa gasesti o groaza de opinii referitoare la modelele C4 HDI

Avatar utilizator
mituc
pasionat
Mesaje: 885
Membru din: Mar 28-Mar-2006 09:01
Localitate: Iasi
Contact:

Mesajde mituc » Lun 08-Ian-2007 23:22

P S L scrie:stiu ca gasesc pe forum tot ce ma intereseaza, doar ca nu e ff bine organizat si diferite informatii sunt imprastiate peste tot,


Pai na, normal ca nu e bine organizata informatia pentru ca fiecare a dat-o cind a avut-o, si nu le-a venit la toti in acelasi timp.

Apoi, viteza maxima: cea constructiva.
Consum: cel specificat in cartea tehnica (la HDI chiar e pe acolo, spre deosebire de 1.6i unde e ceva mai mult, cu 0.5-1.0l, pentru ca traficul la noi e trafic cu caruta la relanti prin sat, nu in oras, iar benzinarele papa oleaca mai mult la turatii mici si mers ca melcul).
Defecte:
- estetice - e posibil sa mai trancane (greieri la boxa pasager, amortizoarele spate mai zgomotoase, chedere la portierele spate care in timp dispar ca se aseaza).
- functionale - doar daca ai ghinion cu vreun "antipolution fault" sau mai stiu eu ce minune sa-ti mai crape.

Sfaturi: mergi linistit, nu o condu ca pe o benzinara (adica sa ti se inroseasca turometrul), nu o busi, nu o zgiria, dupa prima revizie (aia de la 15-20k km) eventual ii poti face un obd/chip tuning (nu ca ti-as recomanda, doar iti spun ca ai avea posibilitatea asta si e de recomandat dupa ce se aseaza motorul), nu baga motorina proasta, nu curata geamul cu lopatica ci cu spray, nu te aseza pe cheia desfacuta (ca-ti intra-n cur, nu c-ai strica-o, desi se poate intimpla sa ramii cu arcurile-n izmene), daca nu folosesti stergatoarele mai mult timp nu baga lichid ca adevaratul ci da-te oleaca jos si da cu un servetel pe stergatoare sa iei molozul.

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 08-Ian-2007 23:38

da, stiu ca fiecare a zis ceva in momentul in care a avut ce sa spuna. nu faceam mofturi ci pur si simplu dupa o zi intreaga de citit + oboseala nu mai stiam unde am mai citit si unde nu. problema cu chederele la usile spate nu voi avea pt ca imi voi lua coupe-ul.
ce intelegi prin "antipolution fault"??????????????????????????
in rest merci ptr sfaturi.
RESPECT

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Mar 09-Ian-2007 09:56

Ce motorina folositi???
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=2782

1.6 HDi 110 este Euro3 sau Euro4
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=2782

C4 impresii de drum, dotari & stuff
http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=2782

-cateva topicuri interesante ...... [/b]

DMX
pasionat
Mesaje: 748
Membru din: Vin 02-Dec-2005 15:32
Localitate: RO.Bucuresti
Contact:

Mesajde DMX » Mar 09-Ian-2007 09:58

Cum conducem daca motorul e diesel?

Exista discutii numeroase pe aceasta tema, a modului de exploatare a motorului diesel in traficul real, cu adevaruri si bineinteles cu folclor, asa ca o sa incercam sa reglementam putin aceste idei, pentru ca oricine foloseste un automobil cu motor diesel sa o faca asa cum trebuie. Si probabil o sa scapam de multe aberatii care se aud, cum ca motorul diesel, mai ales cel cu turbo, ar fi mai putin fiabil, ca turatiile ridicate dauneaza, ca iarna nu porneste si asa mai departe...

Vom aseza motorul diesel la locul lui firesc, in galeria marilor realizari ale tehnicii moderne si vom explica avantajele si dezavantajele sale, precum si felul in care trebuie tratat pe perioada vietii sale, pentru a oferi randament si satisfactii maxime utilizatorului.

Diferentele esentiale in exploatarea unui motor diesel fata de un propulsor similar, dar alimentat cu benzina, apar din constructia si principiile de functionare diferite. Dieselul porneste doar prin comprimarea combustibilului in camera de ardere, motorul pe benzina este pornit prin scanteile provenite de la bujii.

Dieselul, pentru a obtine performante similare cu propulsorul pe benzina, are nevoie de supraalimentare, ca atare constructia sa este ceva mai complicata, de unde si legendele care apar, ca atunci cand dieselul cade, costurile de reparatie sunt mari.

In general, un motor diesel modern common-rail are printre principalele componente o pompa de injectie de inalta presiune, injectoare, bujii incandescente, un intercooler si o turbina, precum si diversi senzori, ingenios "aranjati" in jurul blocului motor. Fara indoiala, majoritatea sunt piese de inalta tehnicitate, asadar sunt scumpe... Pompa de injectie apare si la motorul pe benzina, dupa cum unele propulsoare cu aprindere prin scanteie pot fi si supraalimentate cu turbo. Asemanarile se opresc insa aici...

Ce inseamna o exploatare rationala a motorului diesel? Foarte succint insemna o pornire si o folosire normala, o intretinere regulata si conforma cu manualul de service, precum si o oprire corecta. Respectarea unor reguli simple de utilizare a unui motor diesel, in functie de anotimpurile anului, duce la o viata lunga si lipsita de griji a acestuia si implicit a proprietarului masinii respective.

Pornirea
Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub minus, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Exploatarea
Exista ideea ca dieselul este normal sa mearga la turatii reduse, de aceea multi folosesc schimbari frecvente ale vitezelor, mentinand turatia in jurul a 2000 rpm sau chiar mai jos, in speranta unui consum redus si a unei fiabilitati crescute a motorului. Gresit! Un diesel modern poate avea regimul de mers continuu uzual la circa 4000 rpm, unele motoare mergand pana la 5200 rpm; a tine un astfel de motor la doar 2000 rpm nu are cum sa fie o idee buna.

Asadar, in exploatarea motorului diesel trebuie sa se tina cont de doua aspecte importante: turatia de cuplu maxim, unde raspunsul motorului la solicitari este foarte prompt si turatia la care turbina supraalimenteaza motorul efectiv, moment in care turbina este supusa unor solicitari fizice importante la nivelul pieselor rotative. Mai precis, turbina functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, insa eficacitatea ei se simte pe o plaja de turatie (zona de lucru).

Nu dorim sa intram in explicatii tehnice, ci ne vom rezuma la a explica cum trebuie utilizat motorul corect. Totusi, trebuie mentionat un fenomen daunator ce apare datorita turbinei, cunoscut intre specialisti sub denumirea de "surge". "Surge" este situatia in care turbina livreaza mai mult aer decat poate motorul sa inghita in acel moment, ceea ce cauzeaza un surplus de aer in admisie. Urmarea imediata: valuri de presiune inapoi in turbo, favorizand aparitia fenomenului de "forfecare" a axului sau paletelor turbinei, deci distrugere iminenta.

Presupunand ca motorul este deja la temperatura sa normala de regim, mai exista o restrictie ce se aplica in utilizare: pana cand turbina intra in zona sa de lucru, adica undeva peste 1800 rpm, nu se va accelera cu pedala la fund. Practic, se pleaca cu treapta I pana la circa 2200 rpm, se schimba treapta a doua, se accelereaza uniform, fara a depasi jumatate din cursa pedalei de acceleratie, pana la atingerea turatiei lucru a turbinei, dupa care se poate folosi pedala de acceleratie fara restrictii. Astfel se evita pe cat posibil aparitia fenomenului periculos denumit "surge"...

Mai pe romaneste, atata timp cat motorul este in ture peste 2000 rpm, se poate accelera fara grija; pana la atingerea a 2000 rpm, in orice treapta de viteza, se recomanda insa o accelerare progresiva. Atata timp cat turometrul indica o turatie intre 2000-3800 rpm, cu variatii in functie de specificul fiecarui motor (la 1,7l CDTI Opel cu turatia maxima de 5400 rpm folosesc uzual schimbari ale treptelor la peste 4000 rpm si turatii de mers continuu de 3500-4000 in orice treapta - evit in treapta I).

Oprirea motorului
Se pare ca o cauza importanta a cedarii turbinelor la motoarele diesel este si oprirea incorecta a acestora, in ciuda specificarii metodei de oprire in toate cartile tehnice ale automobilelor diesel. Asadar, dupa rulajul indelungat in regim de autostrada, la turatii ridicate, sau urban cu semafoare frecvente, odata ajunsi la destinatie nu orpiti motorul imediat! Racirea brusca a turbinei poate afecta buna functionare a acesteia, cu efecte din cele mai neplacute la nivelul lagarelor, adica scoaterea din uz a turbinei.

Corect si recomandat este ca la sosirea la destinatie sa lasam motorul sa "rasufle" putin, ca turbina sa se raceasca. E suficient un minut la ralenti pentru a prelungi viata turbinei: pana stingeti radioul si va adunati ce aveti de luat din masina, lasati motorul sa mearga, o sa va bucurati de el mai mult...

Intretinere
Dincolo de faptul ca trebuie urmate indicatiile din cartea de service, cu privire la intervalul reviziilor, se recomanda un ulei bun si consumabile de calitate. Important pentru sanatatea motorului si in special a turbinei este filtrul de aer: daca turbina prinde numai putin praf e suficient pentru a se distruge rapid. Utilizati doar consumabilele recomandate de constructor, un ulei neconform sau un filtru de aer prost pot distruge turbina si uzeaza motorul, un filtru de motorina de calitate indoielnica poate duce la distrugerea pompei de injectie, cu costuri de reparatie foarte mari.

Nu este de neglijat nici calitatea motorinei folosite: practici ca cele uzuale pe la noi, adica folosirea motorinei cumparate de pe la diversi soferi de camion sau de prin statii de combustibil anonime, poate avea efecte neasteptat de proaste pentru motorul diesel. Alimentati cu motorina buna, adecvata sezonului, chiar daca este usor mai scumpa: cativa euro economisiti nu justifica reparatii de mii de euro la motor...

sursa : http://www.turatii.ro/index.php?func=ar ... rticol=471

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Mar 09-Ian-2007 15:05

multumesc dmx. cateva din cele enumerate mai sus nu le stiam. in mare le stiam. inca o data iti multumesc pt silinta data.
RESPECT

Avatar utilizator
snatchro
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Sâm 23-Sep-2006 17:13
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde snatchro » Lun 15-Ian-2007 12:27

Si eu ma gandesc la Diesel serios, mai ales ca am condus mai mult decat pe benzina. Mersi!

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 15-Ian-2007 16:06

dieselul e de viitor numai daca faci cel putin 20 mii km/an, pt a amortiza din combustibil diferenta de pret. eu inca am dubii daca sa iau benzina sau diesel, dar tinand cont ca fac in mod sigur 20 mii pe an cred ca voi lua diesel si astfel diferenta de pret se va amortiza in 2 ani jumate, totul calculat la preturile actuale si cu consumurile oficiale. am o intrebare ptr mugurel: am vb cu cineva de sus de la nissan si am inteles ca intr-o saptamana, maxim doua vor scadea preturile la masinile noi. ai idee cam cat va fii diferenta???va fii una semnificativa sau nu?? semnificativa inseamna in cel mai prost caz 500 euro. multumesc
RESPECT

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 15-Ian-2007 17:02

inca o intrebare ptr mugurel: se poate lua masina cu folie din fabrica, pt a nu avea probleme cu politia????????????/ multumesc
RESPECT

Avatar utilizator
P S L
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mar 12-Dec-2006 19:40
Localitate: Bucuresti

Mesajde P S L » Lun 15-Ian-2007 17:18

inca o intrebare tot pentru mugurel ( imi cer scuze ca nu mi-au venit toate o data ca sa le pun intr-un singur post ). citroen are de gand sa faca ceva cu componentele care nu sunt bune de noi ( si stii mai bine decat mine care sunt; amortizoarele, radio cd-ul care nu receptioneaza posturile ok, etc ). preferabil ar fii sa puna altele. stiu ca sunt probleme mici, dar se aduna si mai ales sa le ai la o masina noua, nu e tocmai placut. multumesc
RESPECT


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187664
    Total subiecte 18615
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11702
    Cel mai nou membru Rodinel