HDI vs. HDI FAP

Forum de dicutii generale despre Citroen C4, C4 Picasso si Grand C4 Picasso: dotari, oferte, versus, posesori, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

bogdan
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 30-Iul-2003 13:43
Localitate: Bucuresti

HDI vs. HDI FAP

Mesajde bogdan » Lun 23-Mai-2005 12:26

Care e diferenta intre cele doua motoare? Adik, stiu care e diferenta in principiu, da' de exemplu la C4, intre motorizarea 1.6HDI si 1.6HDI FAP, diferenta de pret e rezonabila pentru cei aproape douaj' de cai in plus... Si totusi, as vrea ceva pareri, cand si cum se simte aceasta diferenta de putere, in ce fel se diferentiaza cele doua motoare d.p.v al fiabilitatii, al INTRETINERII IN TIMP :shock: , i.e. consumabile suplimentare etc...

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Lun 23-Mai-2005 16:30

Diferenta dintre cele doua motoare nu este data de FAP care este prescurtarea pentru filtru de particule, element antipoluant ce ajuta ca motorul sa se incadreze in norma Euro 4. Diferenta de putere vine din ECU, turbina, injectoare (asa cum este 2.0L 90 cp si 2.0L 110 cp). La intretinere nu vad de ce ar fi diferenta, acel filtru este in plus care nu poate sa coste prea mult, sincer n-am idee la cat se schimba/daca se schimba. 20 cp se simt intotdeauna pe langa putere si cuplul este mai mare. Ca fiabilitate la fel nu vad de ce ar fi probleme...cam atat..

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Lun 23-Mai-2005 18:02

arp scrie: acel filtru este in plus care nu poate sa coste prea mult, sincer n-am idee la cat se schimba/daca se schimba.

Acest filtru de particule este montat practic in toba catalitica(adica este un precatalizator si apoi FAP).Retine particulele de funingine si le arde la o anumita perioada de timp.Acest tip de motor mai are nevoie si de un combustibil aditiv Eolys care scade temperatura naturala de combustie a particulelor pana la 450 °C dupa post-combustia aditionala generata de precatalizator.

PS:Cred ca nu este mai ieftin ca un catalizator :)

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Lun 23-Mai-2005 19:45

Am mai citit despre FAP si se pare ca nu se schimba...In plus reprezinta o mica revolutie in materie de poluare la diesel...

bogdan
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 30-Iul-2003 13:43
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan » Mar 24-Mai-2005 08:55

Eu intelesesem ca plusul de putere vine si din recircularea/arderea gazelor evacuate... :roll:
Anyway, faptul ca exista niste elemente suplimentare, cum ar fi variabilitatea geometriei/turbinei, as zice ca introduce puncte de posibile defectiuni suplimentare...
Care sunt parerile posesorilor de motoare FAP (Citroen sau Peugeot)? Se simte (semnificativ) diferenta in putere? Probleme de fiabilitate, pana acum?

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Mar 24-Mai-2005 09:05

De unde spor de putere la arderea gazelor, ca doar nu e postcombustia de la reactorul de avion :lol:

Desi ai subliniat cuvantul posesori, rudele mele de gradul I detin un FAP de 110Cp si sporul de putere se simte, cuplul se simte, dar nu intr-un mod senzational fata de motorul de 90 cp... fiabilitate...masina are doar cateva mii de km...

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Mie 25-Mai-2005 10:35

Turbina in sine este un subansamblu mai complex si de care trebuie avut grija deoarece chiar daca motorul diesel are viata lunga, o turbina poate ceda mult mai repede. Aici depinde mai putin daca este cu geometrie variabila sau nu. Diferenta intre cele doua consta in raspunsul mai prompt si la turatie mai mica in primul caz.

Pentru intretinere nu este nevoie de lucruri iesite din comun, ci de bun simt:
- sa nu se forteze motorul cand este rece;
- sa nu se dea 'talpa' mare la turatii mici;
- dupa un drum lung sa se lase motorul (si turbina) sa se raceasca : 1-2 minute de relanti la stationare inainte de oprirea motorului.

Principalul este ca trebuie avuta putina grija.

FAP este binevenit din punct de vedere ecologic, nu cred ca doar prin prisma Euro4 - si motorul de 90CP care nu are FAP este tot Euro4.

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Mie 25-Mai-2005 12:00

HDi de 90 cp este Euro3.

sile_98
pasionat
Mesaje: 153
Membru din: Mar 22-Mar-2005 11:59
Localitate: Brasov

Mesajde sile_98 » Mie 25-Mai-2005 12:07

Corect, greseala mea... :oops:

Avatar utilizator
nero
pasionat
Mesaje: 255
Membru din: Mie 16-Mar-2005 17:14
Localitate: Bucuresti

Mesajde nero » Mie 25-Mai-2005 12:17

Eu am 1.6HDi FAP de 110cp, pot sa zic ca sunt foarte multumit de motor pana acum, luand in calcul puterea, cuplul si zgomotul. Nu am mers cu HDi-ul de 90cp dar am mers cu benzinarul de 1.4l 90cp. Ca putere este suficient si asta, dar aici depinde care sunt pretentiile tale. Pe mine m-a interesat si aspectul ecologic, la motorul cu filtru de particule nu o sa mai vezi fumul ala negru cand ii dai talpa.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]

Avatar utilizator
arp
simpatizant
Mesaje: 71
Membru din: Mar 08-Mar-2005 00:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde arp » Vin 27-Mai-2005 22:22

Am intrebat azi la dealer despre FAP si se schimba la 120mii km...Pretul nu mi l-a putut spune exact, a zis ceva de 400Euro...


Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern