HDI vs. HDI FAP
Moderator: Echipa Tehnica
HDI vs. HDI FAP
Care e diferenta intre cele doua motoare? Adik, stiu care e diferenta in principiu, da' de exemplu la C4, intre motorizarea 1.6HDI si 1.6HDI FAP, diferenta de pret e rezonabila pentru cei aproape douaj' de cai in plus... Si totusi, as vrea ceva pareri, cand si cum se simte aceasta diferenta de putere, in ce fel se diferentiaza cele doua motoare d.p.v al fiabilitatii, al INTRETINERII IN TIMP , i.e. consumabile suplimentare etc...
Diferenta dintre cele doua motoare nu este data de FAP care este prescurtarea pentru filtru de particule, element antipoluant ce ajuta ca motorul sa se incadreze in norma Euro 4. Diferenta de putere vine din ECU, turbina, injectoare (asa cum este 2.0L 90 cp si 2.0L 110 cp). La intretinere nu vad de ce ar fi diferenta, acel filtru este in plus care nu poate sa coste prea mult, sincer n-am idee la cat se schimba/daca se schimba. 20 cp se simt intotdeauna pe langa putere si cuplul este mai mare. Ca fiabilitate la fel nu vad de ce ar fi probleme...cam atat..
- MARIAN
- Admin CITROclub
- Mesaje: 3044
- Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
- Localitate: Buzau
- Masina: Xantia 1.9TD VSX
- 2: C5 2.0 HDI 110CP
- Contact:
arp scrie: acel filtru este in plus care nu poate sa coste prea mult, sincer n-am idee la cat se schimba/daca se schimba.
Acest filtru de particule este montat practic in toba catalitica(adica este un precatalizator si apoi FAP).Retine particulele de funingine si le arde la o anumita perioada de timp.Acest tip de motor mai are nevoie si de un combustibil aditiv Eolys care scade temperatura naturala de combustie a particulelor pana la 450 °C dupa post-combustia aditionala generata de precatalizator.
PS:Cred ca nu este mai ieftin ca un catalizator
Eu intelesesem ca plusul de putere vine si din recircularea/arderea gazelor evacuate...
Anyway, faptul ca exista niste elemente suplimentare, cum ar fi variabilitatea geometriei/turbinei, as zice ca introduce puncte de posibile defectiuni suplimentare...
Care sunt parerile posesorilor de motoare FAP (Citroen sau Peugeot)? Se simte (semnificativ) diferenta in putere? Probleme de fiabilitate, pana acum?
Anyway, faptul ca exista niste elemente suplimentare, cum ar fi variabilitatea geometriei/turbinei, as zice ca introduce puncte de posibile defectiuni suplimentare...
Care sunt parerile posesorilor de motoare FAP (Citroen sau Peugeot)? Se simte (semnificativ) diferenta in putere? Probleme de fiabilitate, pana acum?
De unde spor de putere la arderea gazelor, ca doar nu e postcombustia de la reactorul de avion
Desi ai subliniat cuvantul posesori, rudele mele de gradul I detin un FAP de 110Cp si sporul de putere se simte, cuplul se simte, dar nu intr-un mod senzational fata de motorul de 90 cp... fiabilitate...masina are doar cateva mii de km...
Desi ai subliniat cuvantul posesori, rudele mele de gradul I detin un FAP de 110Cp si sporul de putere se simte, cuplul se simte, dar nu intr-un mod senzational fata de motorul de 90 cp... fiabilitate...masina are doar cateva mii de km...
Turbina in sine este un subansamblu mai complex si de care trebuie avut grija deoarece chiar daca motorul diesel are viata lunga, o turbina poate ceda mult mai repede. Aici depinde mai putin daca este cu geometrie variabila sau nu. Diferenta intre cele doua consta in raspunsul mai prompt si la turatie mai mica in primul caz.
Pentru intretinere nu este nevoie de lucruri iesite din comun, ci de bun simt:
- sa nu se forteze motorul cand este rece;
- sa nu se dea 'talpa' mare la turatii mici;
- dupa un drum lung sa se lase motorul (si turbina) sa se raceasca : 1-2 minute de relanti la stationare inainte de oprirea motorului.
Principalul este ca trebuie avuta putina grija.
FAP este binevenit din punct de vedere ecologic, nu cred ca doar prin prisma Euro4 - si motorul de 90CP care nu are FAP este tot Euro4.
Pentru intretinere nu este nevoie de lucruri iesite din comun, ci de bun simt:
- sa nu se forteze motorul cand este rece;
- sa nu se dea 'talpa' mare la turatii mici;
- dupa un drum lung sa se lase motorul (si turbina) sa se raceasca : 1-2 minute de relanti la stationare inainte de oprirea motorului.
Principalul este ca trebuie avuta putina grija.
FAP este binevenit din punct de vedere ecologic, nu cred ca doar prin prisma Euro4 - si motorul de 90CP care nu are FAP este tot Euro4.
Eu am 1.6HDi FAP de 110cp, pot sa zic ca sunt foarte multumit de motor pana acum, luand in calcul puterea, cuplul si zgomotul. Nu am mers cu HDi-ul de 90cp dar am mers cu benzinarul de 1.4l 90cp. Ca putere este suficient si asta, dar aici depinde care sunt pretentiile tale. Pe mine m-a interesat si aspectul ecologic, la motorul cu filtru de particule nu o sa mai vezi fumul ala negru cand ii dai talpa.
[b:b162e590d3][size=8:b162e590d3]C4 1.6HDi '05[/size:b162e590d3][/b:b162e590d3]
Înapoi la “Citroen C4 - Berlina, Coupe, Sedan, Picasso”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187674
Total subiecte 18621
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern