Urmatoare etapa a fost... si este inca... capota.
Inainte de a ma atinge de ea, am facut un experiment: am incercat sa dau foc la o bucatica de material din asta. S-a aprins destul de greu, a ars putin si s-a stins repede de la sine.
Apoi am lipit o bucata de material pe o bucata de tabla, simuland o capota, si am incercat sa-i dau foc cu o bricheta care simuleaza un V8 incins sub capota. Am tinut bricheta sub el pana cand bucata de tabla de pe partea cealalta a ajuns la 100 grade (masurat cu un termometru cu infrarosu). Dracia nu s-a aprins, si nici nu s-a dezlipit, doar s-a afumat aluminiul.
In prospectul pentru STP silver scrie ca poate fi folosit pentru capote, ca respecta nu stiu ce norma antifoc, insa deh, eu sunt mai capos si n-am avut curaj sa-l pun pana cand nu m-am convins si singur.
La capota am lucrat cam cu picioarele, si am si lasat-o neterminata. Afara e nebunie de cald, 36 grade si un soare ca tabla cred ca ajunsese la 200. Mi-am pierdut repede rabdarea si am amanat "finisajul" pentru alte vremuri mai racoroase. E enervant de lucrat cand totul e incins, ca panarama se inmoaie, se intinde, se lipeste de maini, etc. E mult mai usor pe racoare.
Am incercat de data asta sa fac si o masuratoare de zgomot cu telefonul si noise meter, desi stiu ca e complet inexacta, insa eram curios daca se poate masura vreo diferenta. Am masurat "zgmotul de fond" cateva secunde, apoi am pornit motorul si am masurat zgomotul la relenti, apoi am oprit motorul. Rezultatul e neconcludent, deoarece dupa oprirea motorului si "zgomotul de fond" s-a modificat, deci nu sunt sigur ca am masurat de-adevaratelea o scadere a zgomotului la relenti. Totusi, am senzatia ca scaderea e reala.
Am facut si o plimbare de 20 minute pe autostrada, cu forja, ca sa vad care-i treaba. Acum mi se pare ca zgomotul dominant din nou vine de la roti insa per total diferenta e clara fata versiunea dinainte de inceperea "operatiunilor", zgomotul motorului + toba e diminuat semnificativ la forja. Dupa ce m-am oprit am deschis capota sa vad daca e fierbinte pe undeava insa nu parea mai calda decat inainte de a pleca.
O dovada suplimentara ca zgomotul s-a diminuat e faptul ca acum incep sa aud greieri pe care inainte nu-i auzeam
Urmeaza deci sa termin capota (in special partea dinspre habitaclu), eventual as putea incerca sa acopar si pasajele rotilor din compartimentul motor la care accesul e destul de usor.