liniute

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Lun 14-Feb-2011 11:09

De exemplu la mine cutia e etajata cam la fel, tot in 5 trepte. 1-50, 2-100, 3-a 140. Diferenta e ca a mea are viteza maxima 210 stock. La 220 ma apropii de 7000 rpm in treapta finala. Ce fain ar fi fost inca o viteza :D

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Lun 14-Feb-2011 11:23

Daca te gandesti ca-ti crestea viteza maxima eu zic ca gresesti. La tine practic viteza maxima este si la turatia maxima, tot in jurul valorii maxime de putere. Daca ai fi avut o treapta in plus, cand ai fi cuplat din a 5-a in a 6-a, ti-ar fi scazut automat si din putere fiindca pierdeai din turatie, si probabil se plafona chiar sub viteza maxima de acum.

Avatar utilizator
littlepig
simpatizant
Mesaje: 49
Membru din: Dum 30-Sep-2007 23:03
Localitate: Bucuresti

Mesajde littlepig » Lun 14-Feb-2011 11:47

Care va sa zica la C1 treapta a 5-a e in plus? Bineinteles ca in mare masura glumesc, dar spun asta pentru ca viteza maxima e atinsa deja in treapta a 4-a. La fel cum masina lui Crisskro ar fi avut treapta a 6-a si nu ar fi obtinut un spor de viteza. Sigur ca proiectantii nu au pus degeaba 5 trepte la C1, treapta a 5-a ii asigura rularea la viteza mare la drum intins la o turatie rezonabila, dar exista ceva diferente fata de alte masini in ceea ce priveste etajarea cutiei de viteze fapt care a dus la discutii interesante pe tema asta.

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mar 15-Feb-2011 11:00

La C1/Aygo/107 a 5-a e treapta de consum. Iar la a mea nu s-a pus a 6-a din motive de siguranta (si reduceri de cost); pentru puterea din fabrica cutia asta e la fix.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 15-Feb-2011 11:05

Din ce motive "de siguranta"?

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mar 15-Feb-2011 14:52

Masina are o tona, si suspensia e relativ de rahat pt o masina sport. Cu soft si limitarea scoasa, a mea cica ar merge 220. Poate ar fi trebuit sa pun ghilimele la "siguranta".

Ca exemplu:
Polo gti, la 150 de cai are v max de 216, greutate de 1200 kg - 6 trepte
Colt czt, la 150 de cai are v max de 210, greutate de 1060 kg - 5 trepte - e mai usoara cu 150 de kg, aceeasi putere, dar top speed mai mic.

Exista exemple de czt care au in jur de 240 de cai dupa modificari si reusesc 235-240 la ora, dar pentru perioade foarte scurte si turatii mult prea mari (limitarea scoasa din soft). De asta zic ca sunt limitate de cutie.
Asta are 195, cam ca mine, si merge cam la fel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4XfDX0d2FgY[/youtube]

Polo in schimb dupa cateva modificari merg 250, dar cine e destul de nebun...

Ideea era ca la c1/aygo/107, nu este suficienta putere in treapta a 5-a cat sa o duca la viteze mari, de asta majoritatea au scos top speed in treapta a 4-a @ 6000+ rpm.
Ultima oară modificat Mar 15-Feb-2011 15:02 de către Crisskro, modificat de 2 ori în total.

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Mar 15-Feb-2011 14:58

Dap, exact asta am incercat sa spun eu cu cateva postari in urma. Dar si in cazul tau ma gandesc ca daca ai pastra parametrii din fabrica si in schimb ai avea o treapta a 6-a mai lunga, probabil nu ai atinge nici 210, din aceleasi motive. Ma rog, in cazul tau specific, nu se pune problema, te-ai duce si mai sus de 210 probabil fiindca ai vreo 30 de cai in plus acum, parca.

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mar 15-Feb-2011 15:09

Yep, de asta ziceam ca pentru puterea din fabrica cutia asta e la fix. Dar si ca mi-as dori eu una cu 6... :)
La aygo poate daca ar fi mai scurta, sa zic 1-40, a doua 80, etc - nu s-ar mai pierde atat de mult in turatie cand se schimba 4->5 si poate mergea top speed mai mare, intr-a 5-a. Dar cine stie.
Oricum astept sa imi revin putin cu partea financiara si poate mai cumpar un c1 second hand (+ pompa de apa si kit ambreiaj din start), preturile au scazut, si pt mers in oras, la consum de 6%... e parfum.

Avatar utilizator
xbrother
pasionat
Mesaje: 127
Membru din: Mie 29-Oct-2008 14:21
Localitate: Bucuresti

:)

Mesajde xbrother » Mar 15-Feb-2011 20:45

pompa de apa am schimbat-o acum 5-7 mii de km si ambreiajul trebuie sa-l schimb in curand... deci daca te hotarasti rpd .. poate ti-o vand pe a mea.. dar daca reusesti sa o duci la consum 6% .. esti tatal lor.. :)))
Cateva imbunatatiri:
- jante MAK Fever-5R (vara);
- jante MAK Audace Mirror (iarna);
- becuri Osram Ultra Life (puse pe 07 Mai 2012)

Avatar utilizator
redandrei
pasionat
Mesaje: 214
Membru din: Mie 22-Apr-2009 18:36
Localitate: Craiova
Masina: Citroen C1 1.0 68 cp (2007) 285.000 km
2: Citroen C4 1.6i 109 cp (2007) 85.000 km + C5 2013
3: Citroen C6 2.7 HDI 204CP (2006) 286.000 km

Mesajde redandrei » Mar 15-Feb-2011 21:53

mesersmith scrie:wow...
acum am intrat si am citit si eu aberatiile de pe topicul asta si eram sa cad din pat.
pt baiatul care confunda parciul ala de motor de pe c1 cu cel de pe f117: eu la c5 am turometru la 7000. stii la cat ajunge max? 5000.
faptul ca scrie pe el nu stiu cat, nu inseamna ca si asa e, turatiile fiind limitate.

apoi, e clar ca un cauciuc mai lat, pe langa faptul ca e mai greu, va avea si o suprafata de contact cu solul ceva mai mare, de unde rezulta frecari crescute, deci consumuri mai mari si spinturi mai lente.
exemplul cu "bucicleta" nu e total lipsit de logica.
luam una bucata urs la 80kg si il punem fie pe o cursiera de viteza, fie pe un mountain bike si o sa vedeti diferente la ce vreti voi: sprint, anduranta, etc.
conteaza fiecare lucru cand vine vb de liniute: latimea cauciucurilor, greutatea masinii, putere, etc.


In sfarsit cineva care a inteles ce am vrut sa spun :D
---

Avatar utilizator
mihaistan
Moderator
Mesaje: 2570
Membru din: Lun 04-Feb-2008 20:49
Localitate: Ploiesti

Mesajde mihaistan » Mar 15-Feb-2011 22:30

Crisskro scrie:Masina are o tona, si suspensia e relativ de rahat pt o masina sport. Cu soft si limitarea scoasa, a mea cica ar merge 220. Poate ar fi trebuit sa pun ghilimele la "siguranta".

Ca exemplu:
Polo gti, la 150 de cai are v max de 216, greutate de 1200 kg - 6 trepte
Colt czt, la 150 de cai are v max de 210, greutate de 1060 kg - 5 trepte - e mai usoara cu 150 de kg, aceeasi putere, dar top speed mai mic.

Exista exemple de czt care au in jur de 240 de cai dupa modificari si reusesc 235-240 la ora, dar pentru perioade foarte scurte si turatii mult prea mari (limitarea scoasa din soft). De asta zic ca sunt limitate de cutie.
Asta are 195, cam ca mine, si merge cam la fel:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4XfDX0d2FgY[/youtube]

Polo in schimb dupa cateva modificari merg 250, dar cine e destul de nebun...

Ideea era ca la c1/aygo/107, nu este suficienta putere in treapta a 5-a cat sa o duca la viteze mari, de asta majoritatea au scos top speed in treapta a 4-a @ 6000+ rpm.


Zile fripte mi`a facut un prieten cu czt , destul de rele astea mici mai ales modificate :)

Si inca o chestie , uneori nu conteaza atat de mult viteza maxima ... conteaza in cat timp ajungi la ea ! eu prefer sa am top speed 200-210 ... dar pana acolo sa fie foarte brutala.
TOTCITRO Serv & Customs Atelier dedicat Citroen / Intretinere si Upgrade

Crisskro
pasionat
Mesaje: 227
Membru din: Mie 16-Apr-2008 16:12
Localitate: Timisoara

Mesajde Crisskro » Mie 16-Feb-2011 11:33

redandrei scrie:In sfarsit cineva care a inteles ce am vrut sa spun :D

Chiar nu intelegi ca a compara bicicleta cu masina e o aberatie? Cauciucuri subtiri sunt bune doar pentru consum mai mic, daca vrei acceleratie pui cauciucuri late cat sa ai aderenta (daca pui mai late decat ai nevoie, incepi sa pierzi din demaraj).

Salutari colegul de pe dragracing.ro (mihai), ce mica e lumea :D


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos