liniute
Moderator: Echipa Tehnica
Am inviat si eu, ca sa zic asa, fiindca am luni intregi de cand n-am mai postat (aproape) nimic. Raman uimit sa aud ce aberatii se discuta pe aici, liniute cu C1... daca e vorba de un plecat mai rapid de la semafor, accelerat pana in jur de 60km/h, da, masinuta e fasneata, dar cam atat. Va rog mult, opriti aberatiile... Mai ales baiatul ala, Sorin, cu C1 dus la 9000RPM. Cum dracu' sa spui asemenea ineptii si sa mai si compari pocnitoarea de motor in 3 cilindri de pe C1 cu motorul de pe RX8??? Pe RX8 e un motor Wankel, un motor rotativ, ala nici n-are pistoane... ma rog... habar nu ai despre ce vorbesc... Nu vreau sa vin aici sa fac eu pe profesorul, cu toate ca am ajuns sa lucrez la trocariciul asta mai ceva ca la Dacie la cate defectiuni mai mari sau mai mici am avut, dar macar stiu un lucru: EU UNDE NU MA PRICEP, TAC...
QED alex, am incercat si eu pe page 2.
Mai, tu compari bicicleta cu masina??? Crezi ca bicicleta daca pleaca de pe loc face burnout din lipsa de aderenta???
Gandeste-te ca eu aveam 195/45 R15, si imi scartaiau rotile (la fix de putin) cand schimbam a doua la 6000 rpm cu kickdown.
Aderenta e la fel de importanta ca puterea si cuplul cand vine vorba de liniute.
Atata timp cat iti scartie rotile la plecare, ai aderenta naspa, si pierzi timp pe plecare. Aderenta inseamna sa pui puterea pe asfalt, cauciucuri subtiri si aderenta naspa inseamna sa le invarti in gol, degeaba, pe loc.
Noroc ca nu stiu aia de la curse de masini sa puna cauciucuri pe 145 sa plece glont, toti sunt fraieri ca merg pe 225+ (deja m-am enervat)
redandrei scrie:Aderenta nu adce niciun plus. Aderenta te lipeste de asfalt, te ingreuneaza. Ia exemplu la bicicletele de munte si cursierele, de viteza. Chiar crezi ca cele de munte vor fi mai agile deoarece au cauciucuri mai groase?
Mai, tu compari bicicleta cu masina??? Crezi ca bicicleta daca pleaca de pe loc face burnout din lipsa de aderenta???
Gandeste-te ca eu aveam 195/45 R15, si imi scartaiau rotile (la fix de putin) cand schimbam a doua la 6000 rpm cu kickdown.
Aderenta e la fel de importanta ca puterea si cuplul cand vine vorba de liniute.
Atata timp cat iti scartie rotile la plecare, ai aderenta naspa, si pierzi timp pe plecare. Aderenta inseamna sa pui puterea pe asfalt, cauciucuri subtiri si aderenta naspa inseamna sa le invarti in gol, degeaba, pe loc.
Noroc ca nu stiu aia de la curse de masini sa puna cauciucuri pe 145 sa plece glont, toti sunt fraieri ca merg pe 225+ (deja m-am enervat)
Faptul ca sunt cauciucurile mai late inseamna ca sunt mai grele, deci greutatea rotii creste per total. Daca ai jante din aliaj, asa incat sa ajungi la egalitate, adica:
greutatea jantei de otel + cauciuc subtire = greutatea jantei de aliaj + cauciuc lat
DA, o sa fie mai rapida, o sa consume mai putin, o sa ai stabilitate mai buna, o sa ai aderenta mai buna.
Am avut pe a mea 195/45 R15 cu jante de aliaj, si era la fel de rapida ca una cu jante stock. Pentru ca nu mi-am permis sa cumpar jante usoare, erau cam cu 1 kg mai grele per total decat cele stock. Consumul crescuse cu ~ 0.3l la suta, dar si trageam de ea mai tare, mai ales in curbe.
PS: n-am schimbat planetare sau ambreiaje in 25K km cat le-am avut, dar a schimbat taica-miu care a mers numai cu jante stock de tabla, la 35k km. Sunt naspa ambreiajele, nu e neaparat vina soferilor (la c1, aygo, 107)
greutatea jantei de otel + cauciuc subtire = greutatea jantei de aliaj + cauciuc lat
DA, o sa fie mai rapida, o sa consume mai putin, o sa ai stabilitate mai buna, o sa ai aderenta mai buna.
Am avut pe a mea 195/45 R15 cu jante de aliaj, si era la fel de rapida ca una cu jante stock. Pentru ca nu mi-am permis sa cumpar jante usoare, erau cam cu 1 kg mai grele per total decat cele stock. Consumul crescuse cu ~ 0.3l la suta, dar si trageam de ea mai tare, mai ales in curbe.
PS: n-am schimbat planetare sau ambreiaje in 25K km cat le-am avut, dar a schimbat taica-miu care a mers numai cu jante stock de tabla, la 35k km. Sunt naspa ambreiajele, nu e neaparat vina soferilor (la c1, aygo, 107)
Fratilor, de ce va mirati de Sorin 2010 si cele 9.000 RPM de care vorbeste? Pai HDD-ul meu Western Digital Raptor merge in mod constant la 15.000 de rpm si nici nu clipeste in timp ce alearga cu 150 - 200 de MB/sec nu stiu sigur in ce treapta de viteza....
Hai, gata cu mistourile!
Pai Sorinele 2010, daca ai facut misto de noi si recunosti, cel putin eu te iert (si iti iert si greselile gramaticale), dar daca sustii in continuare asemenea ineptii atunci lasa-ne. Nu trebuie sa fii nici mecanic auto de prima clasa si nici pilot desavarsit ca sa iti dai seama ca turatia de care vorbesti tu nu se incadreaza nici macar la WRC ci doar la F1. Vii apoi si spui ca ceasul turometrului are cap de scala 9000. Poate ne spui si ca ai umflat cauciucurile la 10 atmosfere fiindca ca ti-a fost teama sa bagi in ele 12 cat avea manometrul indicatia maxima, sau ca ti-ai masurat tu odata ceva cu o rigla de 50 de centimetri si indica aprpoape de maxim.
Scuza-ma dar a fost prea gogonata povestea si prea finuti cei care te-au combatut.
Eu cu masina mea am atins 170 km/h si aveam undeva in jur de 6000rpm. Cel putin atata indicau vitezometrul respectiv turometrul. In momentul cand depasesc 5000 deja ma doare sufletul. Nu neg faptul ca C1 ar trece de 6500 si ca e o masinuta adorabila, dar de la 6500 la 9000 diferenta e enorma. Nu e ca de la 4000 la 6500 desi tot 2500 e diferenta. Sunt persoane mai pertinente pe forumul asta care ar putea explica mai clar ceea ce vreau eu sa spun.
PS: Nu am intervenit in nici un caz sa iau apararea Loganului pe care o consider inferioara din toate punctele de vedere oricarui model de Citroen de la 2CV pana la C6 sau GT.
Hai, gata cu mistourile!
Pai Sorinele 2010, daca ai facut misto de noi si recunosti, cel putin eu te iert (si iti iert si greselile gramaticale), dar daca sustii in continuare asemenea ineptii atunci lasa-ne. Nu trebuie sa fii nici mecanic auto de prima clasa si nici pilot desavarsit ca sa iti dai seama ca turatia de care vorbesti tu nu se incadreaza nici macar la WRC ci doar la F1. Vii apoi si spui ca ceasul turometrului are cap de scala 9000. Poate ne spui si ca ai umflat cauciucurile la 10 atmosfere fiindca ca ti-a fost teama sa bagi in ele 12 cat avea manometrul indicatia maxima, sau ca ti-ai masurat tu odata ceva cu o rigla de 50 de centimetri si indica aprpoape de maxim.
Scuza-ma dar a fost prea gogonata povestea si prea finuti cei care te-au combatut.
Eu cu masina mea am atins 170 km/h si aveam undeva in jur de 6000rpm. Cel putin atata indicau vitezometrul respectiv turometrul. In momentul cand depasesc 5000 deja ma doare sufletul. Nu neg faptul ca C1 ar trece de 6500 si ca e o masinuta adorabila, dar de la 6500 la 9000 diferenta e enorma. Nu e ca de la 4000 la 6500 desi tot 2500 e diferenta. Sunt persoane mai pertinente pe forumul asta care ar putea explica mai clar ceea ce vreau eu sa spun.
PS: Nu am intervenit in nici un caz sa iau apararea Loganului pe care o consider inferioara din toate punctele de vedere oricarui model de Citroen de la 2CV pana la C6 sau GT.
Apropos de abreiaje,ca re se pare ca mai noi sunt proaste pentru orice masina pentru ca sunt facute din materiale ecologice.. exista posibilitatea montarii unui alt ambreiaj (pentru liniute, offroad, carat rulote etc..) mai rezistent?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
wow...
acum am intrat si am citit si eu aberatiile de pe topicul asta si eram sa cad din pat.
pt baiatul care confunda parciul ala de motor de pe c1 cu cel de pe f117: eu la c5 am turometru la 7000. stii la cat ajunge max? 5000.
faptul ca scrie pe el nu stiu cat, nu inseamna ca si asa e, turatiile fiind limitate.
apoi, e clar ca un cauciuc mai lat, pe langa faptul ca e mai greu, va avea si o suprafata de contact cu solul ceva mai mare, de unde rezulta frecari crescute, deci consumuri mai mari si spinturi mai lente.
exemplul cu "bucicleta" nu e total lipsit de logica.
luam una bucata urs la 80kg si il punem fie pe o cursiera de viteza, fie pe un mountain bike si o sa vedeti diferente la ce vreti voi: sprint, anduranta, etc.
conteaza fiecare lucru cand vine vb de liniute: latimea cauciucurilor, greutatea masinii, putere, etc.
acum am intrat si am citit si eu aberatiile de pe topicul asta si eram sa cad din pat.
pt baiatul care confunda parciul ala de motor de pe c1 cu cel de pe f117: eu la c5 am turometru la 7000. stii la cat ajunge max? 5000.
faptul ca scrie pe el nu stiu cat, nu inseamna ca si asa e, turatiile fiind limitate.
apoi, e clar ca un cauciuc mai lat, pe langa faptul ca e mai greu, va avea si o suprafata de contact cu solul ceva mai mare, de unde rezulta frecari crescute, deci consumuri mai mari si spinturi mai lente.
exemplul cu "bucicleta" nu e total lipsit de logica.
luam una bucata urs la 80kg si il punem fie pe o cursiera de viteza, fie pe un mountain bike si o sa vedeti diferente la ce vreti voi: sprint, anduranta, etc.
conteaza fiecare lucru cand vine vb de liniute: latimea cauciucurilor, greutatea masinii, putere, etc.
trebuie sa recunosc ca m-a dus putin valul ,am fost prea placut impresionat de micuta buburuza si cum l-am condus demult aveam impresia ca a urcat turometrul mai sus decat a urcat defapt.
cat despre rx8 nu l-am comparat nici o clipa cu drujba doar doream sa scot in evidenta ca avea turometru gradat pe 10mii si chiar a urcat atat.stiu ca nu e un motor clasic.
asta e, imi cer scuze celor care le-am lasat impresia ca sunt pescar
va doresc o zi buna!
Nu e problema, asa mai invatam cate ceva.
rx8 e motor de turatie / wankel, si pe langa faptul ca urca in niste turatii aberant de mari, se strica ca dracu de repede. De aia sunt si asa de ieftine la vanzare, pe langa consumul exorbitant de combustibil, si sunt taxate dublu cand vine vorba de impozit / asigurare (la 1.3 wankel, platesti ca pt 2.6)
Singurul motor care urca in 9000 rpm fara prea mari probleme e motorul de pe honda s2000, si urca pana acolo pentru cai putere, sacrificand cuplul. Dar asta deja e alta discutie...
rx8 e motor de turatie / wankel, si pe langa faptul ca urca in niste turatii aberant de mari, se strica ca dracu de repede. De aia sunt si asa de ieftine la vanzare, pe langa consumul exorbitant de combustibil, si sunt taxate dublu cand vine vorba de impozit / asigurare (la 1.3 wankel, platesti ca pt 2.6)
Singurul motor care urca in 9000 rpm fara prea mari probleme e motorul de pe honda s2000, si urca pana acolo pentru cai putere, sacrificand cuplul. Dar asta deja e alta discutie...
Intr-adevar, un motor mic, pentru a deplasa o masina cu aprox. 150 km/h, se tureaza mai tare decat unul mare si nu e de mirare ca un C1 sa aiba limitare la o turatie mai mare decat un C5, dar nu chiar asa cum s-a sustinut mai inainte.
Pe mine nu m-a deranjat greseala in sine ci faptul ca s-a incercat sustinerea ei cu "argumente". Oricum, totul e bine cand se termina cu bine. Pentru ca Sorin 2010 a recunoscut ca l-a luat valul ma gandesc ca poate am fost un pic cam dur si imi pare rau ca l-am luat cam tare. In sfarsit, acum ca s-a lamurit problema sa lasam loc in acest post pentru subiectul care a fost ales initial.
Pe mine nu m-a deranjat greseala in sine ci faptul ca s-a incercat sustinerea ei cu "argumente". Oricum, totul e bine cand se termina cu bine. Pentru ca Sorin 2010 a recunoscut ca l-a luat valul ma gandesc ca poate am fost un pic cam dur si imi pare rau ca l-am luat cam tare. In sfarsit, acum ca s-a lamurit problema sa lasam loc in acest post pentru subiectul care a fost ales initial.
O mica observatie: La C1 cutia e destul de ciudat etajata, adica e facuta pentru consum, si nu pentru aceleratii, treptele fiind foarte lungi. De exemplu, comparat cu Logan 1.2 16v cu care am mers cam 300km in ultimele zile, am observat ca pe autostrada acceleratiile la Logan sunt mult mai bune, fiindca in timp ce cu C1 am aproximativ 4200RPM la 150km/h (apropo de ce spunea antevorbitorul meu), la Logan aveam vreo 5000RPM. Nu am fortat Loganul prea tare, avand abia 3500km la bord, dar cred ca la 165km/h Loganul are 5500RPM, atingand puterea maxima, pe cand C1 ajunge la 165km/h f. chinuit, si atunci o face abia la 4500RPM, unde se plafoneaza, fiind departe de punctul de putere maxima al motorului, respectiv 6000RPM.
Tocmai de aceea spun oamenii care au testat intens C1 ca viteza maxima se atinge cu ea in treapta a 4-a, care, cu toate ca este mai scurta, iti permite sa te duci spre limita superioara de turatie, adica spre puterea maxima.
Tocmai de aceea spun oamenii care au testat intens C1 ca viteza maxima se atinge cu ea in treapta a 4-a, care, cu toate ca este mai scurta, iti permite sa te duci spre limita superioara de turatie, adica spre puterea maxima.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187758
Total subiecte 18619
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos