Salut.
Dupa ce am facut revizia de 4 ani / 60.000 la ATS (schimbat filtru ulei, aer, polen, lichid de frana, bujii) am constatat o chestie ciudata: creste mult temperatura lichidului de racire.
Am ScanGauge de mai multi ani si temperatura lichidului de racire nu a trecut niciodata de 92 grade celsius (punctul unde porneste ventilatorul). De obicei sta la 86 grade celsius la drum lung sau chiar si in oras daca ai AC-ul pornit. Pe drum de la ATS acasa, stand la semafor, cu aerul conditionat pornit (si deci si cu GMV-ul pornit) temperatura a inceput sa creasca usor usor 92 .. 93 ...si s-a stabilizat la 96 grade celsius.
Am vrut sa repet experimentul si am lasat masina la ralanti cu AC-ul pornit si dupa ceva timp AC sufletul ...baga caldura iar temperatura de la lichidul de racire 98* celsius WTF ???
Am oprit AC-ul, GMV-ul a continuat sa mearga si a racit apa pana la 86*celsius cand s-a oprit, apoi temperatura apei a oscilat in mod normal intre 86 si 92* celsius.
Am pornit AC-ul din nou, dupa 5 min la ralanti cu AC-ul pornit iar a inceput sa creasca temperatura la apa.
Sa recapitulam, cand pornesc AC, ventilator GMV merge ,dar in loc sa scada temperatura la 86* celsius ca pana acum ... creste la 97-98 (mai mult nu l-am lasat), termostatul aparent merge .. ambele furtune de la radiator frig
Ce puii mei i-au facut la revizie? Cand m-am dus aveam lichidul de racire putin sub jumatate in vasul de expansiune, iar acum la rece am putin peste nivelul de maxim. Pe factura nu mi-a aparut nimic de lichidul de racire, so ori a fost bonus, ori ...
Pe langa asta, m-am dus cu uleiul meu Mobil 1, care sper ca a ajuns in motor si nu la mecanic si acum motorul merge pe uscat.
Ce naiba are cand pornesc AC-ul ?
Pentru carcotasi: in 4 ani de cand am masina, nu a facut niciodata asa, veri calduroase am mai avut, la ralanti cu Ac-ul pornit am mai stat si pana acum
Buburuza fierbinte!
Moderator: Echipa Tehnica
A/C-ul merge ok? e posibil sa mai fi scazut presiunea si sa se incalzeasca mai tare radiatorul de A/C si sa transfere la celalalt, verifica la cineva care reincarca cu freon in ce stare e
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
E ...ai atins un subiect interesant.
Acum 2 luni am facut o revizie la instalatia de AC, ce a constat in golirea instalatiei si reumplere cu freon (la service specializat in reparatii ac, nu la ATS).
Revizia asta am facut-o pentru ca AC-ul nu mai racea cum trebuie, dar dupa operatie si-a revenit si baga din nou frig.
Acum, cat freon or fi bagat mesterii(aveau o scula desteapta care zicea cat freon trebuie bagat in functie de modelul masinii), daca au mai completat si ulei (sincer cred ca nu) si cat de bine mai merge ac-ul dupa ce s-a umblat la el...asta nu pot sa stiu.
Acum 2 luni am facut o revizie la instalatia de AC, ce a constat in golirea instalatiei si reumplere cu freon (la service specializat in reparatii ac, nu la ATS).
Revizia asta am facut-o pentru ca AC-ul nu mai racea cum trebuie, dar dupa operatie si-a revenit si baga din nou frig.
Acum, cat freon or fi bagat mesterii(aveau o scula desteapta care zicea cat freon trebuie bagat in functie de modelul masinii), daca au mai completat si ulei (sincer cred ca nu) si cat de bine mai merge ac-ul dupa ce s-a umblat la el...asta nu pot sa stiu.
mda, atunci inseamna ca ai prea mult freon, nu prea putin. go check!
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Joi 13-Mai-2010 17:59
- Localitate: Bucuresti
Daca vrei da-mi private fiindca nu prea intru pe mess, dar sincer nu prea ai ce vedea. O coaja de masina cu o toba sport si 4 roti de aliaj. Cam atat. Plus ca nu prea o mai folosesc decat o data sau de 2 ori pe sapatamana, cand merg sa cumpar cate ceva. In rest, imi fac treaba cu bicicleta prin Bucuresti.
Revin cu noutati, dupa o vara in care ac-ul meu s-a comportat la fel,(se suprancalzea motorul cand dadeam drumul la ac, si baga cald la ralanti) am decis sa iau masuri.
1.M-am dus cu Khan cu motorul incins, si cu ac-ul care baga aer cald, verificat presiunile pe instalatie, si presiunea pe refulare era la capatul scalei, adica prea mare. Constatat faptul ca supapa de expansiune este blocata pe inchis, si de asta creste presiunea.
2. Cumparat supapa din germania ( era mai ieftina) pusa pe masina, acum presiunea pe refulare era normala, dar presiunea pe aspiratie era mare la ralanti, scazand la normal doar cand acceleram masina, verdict, de la supapa blocata s-a dus compresorul care nu mai trage.
3. Cumparat compresor valeo, montat pe masina, curatata instalatia, acum presiunea pe refulare era normala, dar presiunea pe aspiratie era si mai mare la ralanti, verdict, supapa proaspat cumparata blocata pe deschis.
3. Cumparat alta supapa de la citroen, acum presiunea pe refulare a iesit din scala .. a depasit 35 bari, presiunea pe aspiratie este normala aparent si asta este blocata pe inchis.
3000 de ron, 2 supape, 1 filtru desicant, 1 compresor si 2 luni pierdute si am constatat astazi ca masina mea face ca atunci cand am dus-o in service, baga cald in loc de rece la ralanti.
Aproape ca am schimbat tot sistemul de aer conditionat (nu a mai ramas decat condensorul si vaporizatorul) si tot nu merge. Khan a ramas fara idei.
Stie cineva un service bun, specializat pe ac-uri capabil sa diagnosticheze ce naiba se intampla?
Daca nu un frigotehnist bun priceput la ac-uri auto?
1.M-am dus cu Khan cu motorul incins, si cu ac-ul care baga aer cald, verificat presiunile pe instalatie, si presiunea pe refulare era la capatul scalei, adica prea mare. Constatat faptul ca supapa de expansiune este blocata pe inchis, si de asta creste presiunea.
2. Cumparat supapa din germania ( era mai ieftina) pusa pe masina, acum presiunea pe refulare era normala, dar presiunea pe aspiratie era mare la ralanti, scazand la normal doar cand acceleram masina, verdict, de la supapa blocata s-a dus compresorul care nu mai trage.
3. Cumparat compresor valeo, montat pe masina, curatata instalatia, acum presiunea pe refulare era normala, dar presiunea pe aspiratie era si mai mare la ralanti, verdict, supapa proaspat cumparata blocata pe deschis.
3. Cumparat alta supapa de la citroen, acum presiunea pe refulare a iesit din scala .. a depasit 35 bari, presiunea pe aspiratie este normala aparent si asta este blocata pe inchis.
3000 de ron, 2 supape, 1 filtru desicant, 1 compresor si 2 luni pierdute si am constatat astazi ca masina mea face ca atunci cand am dus-o in service, baga cald in loc de rece la ralanti.
Aproape ca am schimbat tot sistemul de aer conditionat (nu a mai ramas decat condensorul si vaporizatorul) si tot nu merge. Khan a ramas fara idei.
Stie cineva un service bun, specializat pe ac-uri capabil sa diagnosticheze ce naiba se intampla?
Daca nu un frigotehnist bun priceput la ac-uri auto?
Final Update, un an mai tarziu (si 3 ani de cand au inceput problemele) ... Merge AC-ul
Rezolvarea? Un service mic din cartier, care mi-a demontat tot sistemul de aer conditionat si mi-a tinut in detartrant toate conductele si condensorul.
Concluzii:
-mult, mult prea mult ulei in instalatie (aproape dublu);
-bucatele mici de cauciuc (de la oring-uri cred) gasite peste tot in intalatie.
Mai mult, in prezent am compresorul vechi pe masina, si merge perfect, asa ca am dat banii degeaba pe unul nou
Nu vreau sa fiu inteles gresit, stiu ca a fost ceva greu de diagnosticat, dar nu mi se pare normal sa tin masina in service aproape 3 saptamani (asteptand tot felul de componente), sa dau o gramada de bani pe piese aiurea, si la final tot sa nu mearga...
Daca va uitati de cand am deschis topicul, m-am chinuit aproximativ 3 ani sa rezolv un dop in instalatie ... Devine din ce in ce mai greu sa gasesti pe cineva de incredere care sa-ti repare masina ...
Ps: ce fac cu compresorul cumparat degeaba?
Rezolvarea? Un service mic din cartier, care mi-a demontat tot sistemul de aer conditionat si mi-a tinut in detartrant toate conductele si condensorul.
Concluzii:
-mult, mult prea mult ulei in instalatie (aproape dublu);
-bucatele mici de cauciuc (de la oring-uri cred) gasite peste tot in intalatie.
Mai mult, in prezent am compresorul vechi pe masina, si merge perfect, asa ca am dat banii degeaba pe unul nou
Nu vreau sa fiu inteles gresit, stiu ca a fost ceva greu de diagnosticat, dar nu mi se pare normal sa tin masina in service aproape 3 saptamani (asteptand tot felul de componente), sa dau o gramada de bani pe piese aiurea, si la final tot sa nu mearga...
Daca va uitati de cand am deschis topicul, m-am chinuit aproximativ 3 ani sa rezolv un dop in instalatie ... Devine din ce in ce mai greu sa gasesti pe cineva de incredere care sa-ti repare masina ...
Ps: ce fac cu compresorul cumparat degeaba?
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187665
Total subiecte 18615
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11702
Cel mai nou membru Rodinel