Si-a inlocuit cineva lichidul de frana ?

Forum de discutii generale despre Citroen C1. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Si-a inlocuit cineva lichidul de frana ?

Mesajde RUTHLESS » Sâm 09-Mai-2009 00:48

Ma intereseaza foarte mult acest lucru,deoarece trebuie sa-l schimb si eu la buburuza mea si as fi dorit sa aflu parerea/impresia cuiva care a facut aceasta operatiune la ATS Baneasa (DN1).Mai exact,daca a fost multumit de calitatea respectivei operatiuni(ca la carte) : spalarea instalatiei,aerisire,nivel lichid,respectiv daca au existat diferente la franare.
Va multumesc anticipat dragi colegi de forum.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 09-Mai-2009 07:17

Cand o sa vad eu instalatia de franare spalata in vreun service de reprezentanta, inseamna ca porcul a capatat aripi peste noapte :lol: In principiu nu e nevoie de aceasta operatiune, la un schimb regulat de lichid de frana (la 2 ani), decat daca ai apa sau alte impuritati strecurate pe instalatie.

E adevarat ca lichidul nou e miscibil cu cel vechi, dar poti vantura ceva mai mult lichid nou prin instalatie, pana cand esti sigur ca l-ai scos pe cel vechi. Oricum, daca operatia e facuta ca la carte, poti vedea pe furtunul transparent cand pe la surubul de aerisire iese lichid nou. Trebuie insa sa fii atent sa nu golesti de tot cilindrul master, ca altfel o sa ai mult de lucru, ca sa scapi de aerul din instalatie. Din cauza aceasta, lichidul nou se toarna peste cel vechi.

Stai linistit ca n-o sa stea nimeni sa spele instalatia de franare. Iar metoda folosita la schimbul lichidului de frana este clasica reteta cu datul la pedale, pana iese pedala prin podea (cu 2 agarici implicati in operatiune) :lol: Nu stiu cate service-uri din Romania au auzit de metodele alternative, in special de cea cu pompa de vacuum.

Din pacate, practica schimbului regulat de lichid de frana e prea putin insusita pe la noi. Inconstienta sau indiferenta, spune-i cum vrei, dar cei mai multi soferi merg in Romania cu acelasi lichid de frana de cand e masina noua pana cand o vand sau o duc la REMAT. Iar service-urile Citroen n-am remarcat sa fie interesate sa-ti recomande schimbul de lichid de frana, decat daca le-o ceri expres.

Diferente la franare nu vor exista decat daca ai avut aer pe instalatie din fabrica (eu unul am avut). Daca pedala e ferma, prinde destul de sus (in prima jumatate a cursei), franarea e eficienta si nu apar diferente in comportamentul franei cand discurile si placutele sunt incinse, atunci lichidul e OK. Recomandabil este ca lichidul de frana sa fie schimbat la 2 ani, mai ales daca a capatat o tenta mai inchisa la culoare (spre maro).

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Sâm 09-Mai-2009 18:37

Merci mult maestre pt. implicare !
Sper sa-si faca treaba cum se cuvine domnii de la ATS..

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Sâm 09-Mai-2009 19:47

Dupa experientele avute prin vreo 3 service-uri de reprezentanta (inclusiv ATS), eu unul nu pot spune ca am 100% incredere in vreunul si merg aproape mereu in service cu inima indoita si cu destule suspiciuni la revizie sau cand am vreo problema cu masina, care este inca in garantie. Daca nu as fi inca legat de garantie, as apela mai degraba la un mecanic independent, cu rating-uri bune (sunt cativa recomandati pe forum) sau as recurge la manuta proprie si personala, daca e vorba de o operatie de care as fi sigur ca o pot duce singur cu succes la indeplinire.

Oricum, iti urez succes la ATS si incearca sa fii cu ochii pe ei la tot ceea ce fac, nu te repezi sa pleci cu masina imediat de acolo, testeaza frana, vezi daca s-a schimbat ceva in comportamentul ei si verifica nivelul si culoarea lichidului de frana dupa operatie.

P.S. Multumesc mult pentru compliment, dar nu sunt inca "maestru" in ale mecanicii, poate doar un pasionat :) Pe forum sunt cu siguranta oameni care au cunostinte de mecanica mult mai solide decat mine, eu incerc doar sa ma fac util cu putinele cunostinte pe care le detin :razz:

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Sâm 09-Mai-2009 21:28

Mda..,ce sa zic,imi bagasi morcovul si mai adanc..
Stii vreun mecanic de incredere,ca mie parca nu prea-mi vine sa ma bag sa fac aceasta operatiune..?

XENON
pasionat
Mesaje: 1932
Membru din: Lun 18-Iun-2007 21:45
Localitate: Bucuresti

Mesajde XENON » Sâm 09-Mai-2009 23:06

tinand cont de faptul ca o parte din producatori auto recomanda schimbarea lichidului de frana la 3 ani in loc de 2, in locul tau, mai ales daca masina e noua, neumblata practic la frane, l-as mai lasa un an. si eu implinesc 2 ani cu buburuza, dar mai las lichidul cel putin 1 an. cazurile in care lichidul de frana a cedat (a fiert) s-au petrecut f. rar, si au fost numai situatii exceptionale, ca de exemplu o masina f. veche care a coborat un munte cu rulota atasata la spate si piciorul soferului mai mult pe frana.
este adevarat ca din cauza vechimii (mai exact a absorbtiei de apa) punctul de ierbere al lichidului de frana scade odata cu trecerea timpului. dar daca nu ai un stil de condus supersport :D si stii ca o coborare se face cu frana de motor, sansele sa patesti ceva din cauza lichidului sunt minime. asta nu inseamna ca la cativa ani nu trebuie schimbat pana la urma, si uleiurile cica ar fi garantate 20.000km, dar cine ar vrea sa verifice? :wink:

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Dum 10-Mai-2009 08:40

Cum xenon, tocmai tu care schimbi uleiul cel mai des:). Glumeam, ai perfecta dreptate cu lichidul de frana. Totusi ..nu a schimbat nimeni lichidul la ats sa ne impartaseasca opinii legate de pretul operatiunii?
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Dum 10-Mai-2009 18:24

Schimbul lichidului de frana este necesar din 2 motive:

1) pe masura ce lichidul de frana imbatraneste, acesta absoarbe umiditate, temperatura punctului de fierbere scazand in aceste conditii (explicatia data de Xenon). Asa cum este lesne de intuit, ne dorim de la un lichid de frana un punct de fierbere cat mai ridicat (cel putin 2-300 de grade Celsius)

2) un lichid de frana imbatranit incepe sa atace garniturile si tot ce inseamna racord de cauciuc, iar urmarile sunt lesne de anticipat.

Nu e cazul sa ne panicam, nu cred ca efectele imbatranirii lichidului de frana incep sa se manifeste imediat dupa cei 2 ani specificati de producatori, dar totusi nici sa stam 10 ani cu acelasi lichid de frana... Intervalul de 2 ani, recomandat de producatori, cuprinde si o marja de siguranta, deci nu trebuie luat in sens absolut, dar in conditiile in care prudenta maxima primeaza, este bine ca acest interval sa fie respectat.

In privinta mecanicilor... Intrucat esti din Bucuresti, ai putea incerca la d-l Ciocarlan, sau la d-l Stan, in Ploiesti, daca ai drum pe acolo. Adresele dansilor le gasesti pe forum. Ai insa grija cu garantia, daca o mai ai.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Dum 10-Mai-2009 21:06

Cine are masina cu ABS, ESP obligatoriu sa schimbe lichidul de frana la mecanic/service care are Lexia.
In caz contrar ramane lichid de frana vechi in circuitul secundar daca nu se urmeaza procedura de inlocuire/golire cu Lexia: sw-ul care poate deschide circuitul secundar si activa&testa electrovalvele&pompa de la ABS/ESP ptr. golire.

Lichidul vechi se va amesteca cu cel nou cand sistemul ABS/ESP intra in functiune... de obicei in situatii critice.

Eu mi-am schimbat singur lichidul de frana la C5-II anul acesta deoarece am Lexia si am putut urma procedura completa, altfel nu ma bagam.

Diferenta de franare dupa ce am inlocuit lichidul de frana este absolut nesesizabila in cazul meu, si eu consider asta un lucru bun si o certitudine ca operatia a fost corecta si reusita, nu au aparut probleme.

Cum spunea cineva mai sus si eu as merge cu inlocuitul lichidului de frana la minim 3 ani la o masina absolut noua care nu e folosita pe un circuit de curse.
Adevarul este ca exista tester si se poate testa punctul de fierbere al lichidului de frana si inlocui doar daca trebuie cu adevarat; cine are asa ceva nu stiu.

L.

vldst
pasionat
Mesaje: 936
Membru din: Mar 30-Mai-2006 13:52
Localitate: Bucuresti

Mesajde vldst » Lun 11-Mai-2009 01:18

Luc, dar utilizarea Lexia presupune ca schimbul lichidului de frana sa se faca cu sistemul ABS pornit (cheia in contact), lucru total nerecomandat in toate manualele de intretinere.

Valvele ABS sunt toate deschise in momentul in care s-a oprit motorul (implicit si ABS-ul), in caz contrar nu ai mai putea frana in situatii de urgenta, cand se opreste motorul in mers, de exemplu. Nu vad asadar niciun impediment in a inlocui lichidul de frana din toata instalatia, daca se respecta succesiunea corecta, incepand cu roata cea mai apropiata de cilindrul master, pana la cea mai indepartata.

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Lun 11-Mai-2009 07:54

Va multumesc mult pentru sfaturi si pareri !
Deci , masina este fabricata in Iulie 2006 , are aprox. 16.000 km facuti in proportie de peste 95% in afara orasului si pe langa aceasta ma-am purtat cu ea cu manusile : o singura data 150 km/h pt.1-2 km ,in rest 110-120 km/h; frana imi place sa "o mangai" doar,adica la cobararea pantelor frana de motor cat cupride; incerc sa anticipez cat de mult pot reactiile celui/celor din fata,astfel incat sa nu trebuiasca sa ies cu pedala de frana prin podea; in general franez din timp pt. a nu fi nevoit sa uzez prea mult de pedala din mijloc :wink:
Deci , parca ma bate gandul sa mai las lichidul de frana si anul asta, dat fiind stilul meu batranesc de condus.
Inca o data multumesc mult tuturor celor ce s-au implicat in acest subiect ! =D>

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 11-Mai-2009 08:14

@vldst

Golirea si inlocuirea lichidului de frana din rezervor si din circuitul principal se face fara Lexia conectata.
Dupa ce se aerisesc franele si circuitul principal se trece la circuitul secundar, se conecteaza Lexia si se selecteaza programul de Bleeding din meniu ABS/ESP.

Sistemele moderne de ABS - de ex Bosch ABS5.7, Bosch ABS5.3, Delphi DBC7 - au rezervor intern propriu separat de circuitul primar, si acest rezervor este este deschis si comunica cu restul circuitului doar cand functioneaza ABS-ul !
In documentatia de inlocuire a sistemului ESP se specifica clar ca vine din fabrica cu rezervorul plin cu lichid de frana.

Sistemele mai vechi de ABS - de ex Delphi's ABS VI - nu au rezervor propriu.

Din pacate nu pot ataza pdf-uri, as fi pus documentatia de service ptr inlocuirea lichidului de frana sa o studiati.

@RUTHLESS
lasa lichidul de franare in pace inca un an-doi, eventual ptr linistea ta cere un test pentru pct de fierbere al lichidului de frana daca gasesti pe undeva un service care are unul din testerele de mai jos:

Brake fluid tester (*).
Make. - Reference. - Test Type.
SURETEST. - TLF. - Measures the boiling point of the brake fluid.
DOW AUTOMOTIVE. - BETATEST. - Measures the boiling point of the brake fluid.
FACOM TOOLS. - DF.16. - Measures the boiling point of the brake fluid.
EBT. - 06.1. - Measures the specific gravity
of the brake fluid.
Ultima oară modificat Lun 11-Mai-2009 08:20 de către C i t r o n e l, modificat 1 dată în total.

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Lun 11-Mai-2009 08:20

Se pare ca CITROEN este de alta parere privind intervalul de timp la care se schimba lichidul de frana : http://www.citroen.ro/attachments/servicii_pdf/C1.pdf
Ce parere aveti ?

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Lun 11-Mai-2009 08:28

Ce parere sa mai avem ? producatorul recomanda sa-l schimbi la fiecare 2 ani, asta se stia.
Daca stii un service competent si de incredere sau te pricepi il schimbi la fiecare 2 ani, daca nu il mai tii putin si iti faci curaj sau mai cauti referinte.

RUTHLESS
pasionat
Mesaje: 150
Membru din: Sâm 09-Feb-2008 21:45
Localitate: BUCURESTI

Mesajde RUTHLESS » Lun 11-Mai-2009 12:33

vldst scrie:Schimbul lichidului de frana este necesar din 2 motive:

1) pe masura ce lichidul de frana imbatraneste, acesta absoarbe umiditate, temperatura punctului de fierbere scazand in aceste conditii (explicatia data de Xenon). Asa cum este lesne de intuit, ne dorim de la un lichid de frana un punct de fierbere cat mai ridicat (cel putin 2-300 de grade Celsius)

2) un lichid de frana imbatranit incepe sa atace garniturile si tot ce inseamna racord de cauciuc, iar urmarile sunt lesne de anticipat.

Nu e cazul sa ne panicam, nu cred ca efectele imbatranirii lichidului de frana incep sa se manifeste imediat dupa cei 2 ani specificati de producatori, dar totusi nici sa stam 10 ani cu acelasi lichid de frana... Intervalul de 2 ani, recomandat de producatori, cuprinde si o marja de siguranta, deci nu trebuie luat in sens absolut, dar in conditiile in care prudenta maxima primeaza, este bine ca acest interval sa fie respectat.

In privinta mecanicilor... Intrucat esti din Bucuresti, ai putea incerca la d-l Ciocarlan, sau la d-l Stan, in Ploiesti, daca ai drum pe acolo. Adresele dansilor le gasesti pe forum. Ai insa grija cu garantia, daca o mai ai.


Unde pot gasi nr. de tel. sau adresa d-lui.Ciocarlan ? Am cautat-o pe forum dar n-am gasit-o..
Multumesc anticipat.


Înapoi la “Citroen C1”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187681
    Total subiecte 18620
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11709
    Cel mai nou membru csty41