Pagina 1 din 1

Omologare sau posibilitate de a pune anvelope mai mari...

Scris: Vin 12-Oct-2012 16:56
de Otto
Salut.Acum ca tot veni iarna si avem nevoie de alte cauciucuri ma confrunt cu o problema!De cand am cumparat Saxo-ul am observat ca in talon am 165/70 pe 13 si pe masina am jante de aluminiu 185/55 pe 14.Nu am bagat in seama si am circulat in continuare!Acum trebuie sa-mi pun cauciucuri de iarna si cei de la vulcanizare m-au sfatuit sa imi pun jante si cauciucuri dupa marimea din talon ca o sa fie controale si ma vor arde la amenda!Am vorbit la Citroen sa vad daca exista si alte dimensiuni pe care sa mi le treaca in talon si au spus sa merg cu cartea masinii ca trebuie sa facem scrisoare la Citroen Bucuresti sau in Franta!
Acum vreau sa va intreb urmatorul lucru avand in vedere ca nu cred ca sunt singurul care se confrunta cu asemenea situatie:Voi cum a-ti reusit sa pune-ti jante mai mari pe masina si sa fie si in regula?Exista vreo alta posibilitate in afara de cea spusa de mine?(exclus schimbarea de talon in care nu mai este precizata dimensiunea pt ca masina este pe proprietarul vechi si nu am de gand sa o petrec curand).Mersi anticipat!

Scris: Vin 12-Oct-2012 18:28
de mbc
Esti uber-norocos ca ai cauciucuri ieftine in talon, de ce ai vrea sa strici asta? Ia pe 13, Dunlop, Michelin, Goodyear sau Conti si o sa fie ok.

Scris: Vin 12-Oct-2012 18:50
de Otto
mbc scrie:Esti uber-norocos ca ai cauciucuri ieftine in talon, de ce ai vrea sa strici asta? Ia pe 13, Dunlop, Michelin, Goodyear sau Conti si o sa fie ok.
Am jante de aluminiu pe 14 si nu dispun de bani momentan pentru a-mi achizitiona si jante pe 13 si cauciucuri.In ceea ce priveste cauciucurile mai ieftine nu ma intereseaza pentru ca oricum fie pe 13 fie pe 14 tot SH imi iau asa ca nu e mare diferenta!Eu cer o rezolvare a situatiei daca se poate spre a le omologa si nu a renunta total la ele!;)

Scris: Vin 12-Oct-2012 19:35
de toro
Sanse minime in a-ti omologa RAR-ul o alta dimensiune decat cea specificata in cartea de identitate a autoturismului . De la Citroen Buc. vei avea negare ,iar producatorul Francez nu accepta modificarii la masinile de serie. Poti pune ce vrei tu ca dimensiune, pe barba ta dar la o viitoare inspectie RAR te vor obliga la schimbarea initiala trecuta in talon.

Scris: Vin 12-Oct-2012 19:39
de Otto
toro scrie:Sanse minime in a-ti omologa RAR-ul o alta dimensiune decat cea specificata in cartea de identitate a autoturismului . De la Citroen Buc. vei avea negare ,iar producatorul Francez nu accepta modificarii la masinile de serie. Poti pune ce vrei tu ca dimensiune, pe barba ta dar la o viitoare inspectie RAR te vor obliga la schimbarea initiala trecuta in talon.
Nu imi fac probleme de verificarea RAR!Pentru 50 lei in plus nici nu ti-o mai pune pe stand ce sa mai spun de trecutu cu vederea la dimensiunile cauciucurilor...

Scris: Vin 12-Oct-2012 20:21
de mbc
Eu am incercat acum ceva timp sa omologhez cauciucuri pe 15 pe masina mea care are din fabrica cauciucuri pe 16. Totul e bine si frumos, doar ca in Romania trebuie sa reomologhezi masina cu cauciucurile x pe ea ca sa ti le treaca in talon daca nu ti-s trecute deja. Eu am renuntat. Daca iti face control RAR-u spaga e de 1000 lei, nu de 50 lei. 50 lei e spaga standard la ITP daca ai masina cu probleme.

Scris: Vin 12-Oct-2012 20:31
de Otto
mbc scrie:Eu am incercat acum ceva timp sa omologhez cauciucuri pe 15 pe masina mea care are din fabrica cauciucuri pe 16. Totul e bine si frumos, doar ca in Romania trebuie sa reomologhezi masina cu cauciucurile x pe ea ca sa ti le treaca in talon daca nu ti-s trecute deja. Eu am renuntat. Daca iti face control RAR-u spaga e de 1000 lei, nu de 50 lei. 50 lei e spaga standard la ITP daca ai masina cu probleme.
Ai dreptate, daca te opreste RAR-ul si te verifica intradevar iti da o amenda grasa si iti ia talonul dar eu ma refeream la verificarea ITP unde pentru o suma modica trece cu vederea multe lucruri!In ceea ce priveste omologarea ai dreptate, mai citisem intr-un loc ca trebuie sa iti reomologheze toata masina dar mai citisem in alte locuri si alte cazuri in care au reusit sa omologheze anvelopele fara prea multe demersuri.Parerile sunt impartite!