mai multe probleme,dardaie la accelerare,curge ulei...

Forum de discutii generale despre Citroen Saxo. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

mai multe probleme,dardaie la accelerare,curge ulei...

Mesajde Otto » Joi 10-Mai-2012 17:47

Salut.Sunt nou pe aici si ma confrunt cu niste probleme la saxo-ul meu de 1.4i din 1997.

1.Prima problema sta in felul urmator.Cand merg la drum lung si de exemplu sunt in viteza a 5-a pe la 100km/h si bag piciorul in acceleratie motorul parca dardaie ca si cum ar vrea sa dea in nas si zguduie toata masina.Daca readuc pedala de acceleratie si o iau cu incetul calcand-o usor inainteaza incet incet dar "nu te baga in scaun" cum ar trebui.Asta se intampla uneori si in a 4-a daca sunt pe la 2000 turatii si bag piciorul.La fel daca apas treptat treptat inainteaza.Ma deranjeaza pt ca daca ma bag intr-o depasire pe la 100km/ora trebuie sa bag a 4-a si sa trag de ea pana pe la 120km/h si abea dupa aceea sa bag a 5-a.In treptele inferioare trage binisor dar mi se pare ca nici acolo cum ar trebui.M-am gandit ca poate e filtrul de benzina infundat pt ca am mai pus mana pe el dupa anumite drumuri si este putin caldut.Sau sorbul din rezervor pe care nu am apucat sa il curat.Masina am cumparat-o de aprox o luna si nu mai stiu exact cand a fost schimbat filtrul.Ati mai intalnit problema asta?Ce e de facut?

2.Cea de-a 2-a problema este ca imi porneste ventilatorul de racire destul de des,adica totdeauna si si dupa ce opresc masina el mai merge cateva minute.Vreau sa specific ca am facut cateva spalari la motor pt ca aveam antigelul maro de la depunerile din interior.Instalatia s-a aerisit bine pt ca am desfacut capacelul de pe furtunul de sus cel asemanator cu capacelul de ventil si imi pusca apa pe acolo.Momentan am apa in instalatie pentru ca mai vreau sa il mai spal inca o data ca sa fie apa perfect limpede.Care sa fie problema cu racirea?

3.Cea de-a 3-a problema este ca imi curge ulei pe undeva.Cand motorul este rece si evident si presiunea de ulei este mai mare pe undeva curge ulei care se prelinge jos si imi umple masina toata pe dedesubt.La cald nu mai e problema,adica nu mai curge abundent aproape deloc.La inceput am crezut ca scapa pe la capacul de sus.Am desfacut,am sters bine bine si am pus peste garnitura silicon de garnituri pentru a etansa perfect.Problema nu era de acolo.Ulei se vede undeva in drept cu garnitura de chiuloasa dar culmea este ca este ulei curs si in capacul de la distributie si pe acolo se prelinge pana jos.Am atasat cateva poze sa vedeti despre ce este vorba.Sa fie semeringul de sus de la axa cu came sau de unde sa fie uleiul?
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

4.Iar ce de-a 4-a problema am intampinat-o acum o saptamana.Mergeam prin oras si semnalizand la un semafor am observat ca dupa ce a revenit semnalizatorul la pozitia neutra releul de semnalizare continua sa țĂŁcĂŁne dar nu ca si cum as mai semnaliza ci mult mai rapid.Am luat releul jos,i am luat carcasa jos si parea ok.L-am pus la loc si la fel.In drum spre un prieten care se pare ca avea un releu la fel pe care sa mi-l dea sa il incerc sa vad daca el este de vina mi-a iesit fum de sub bord mai exact din maneta de semnalizare din locul unde intra mufele.Am sarit si am luat borna jos,am desfacut capacul de la volan si intradevar din maneta iesise fumul.Am pus la loc totul si totul a fost ok doar ca ceva s-a schimbat.De cand ceva s-a ars acolo nu mai imi sta maneta de semnalizare si nici nu se mai misca atunci cand vreau sa semnalizez dreapta si trebuie sa o tin cu mana ca sa functioneze.In rest merg toate functiile de pe maneta doar semnalul dreapta ridica probleme ca totdeuna trebuie sa il tin tras spre dreapta ca sa faca ceva.Ati patit asa ceva?Are careva maneta SH de vanzare?
Va multumesc anticipat si astept raspunsuri si opinii la problemele mele!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 10-Mai-2012 18:41

la 1 avand in vedere ca ai masina de curand si toti "au schimbat consumabile la timp"
iti recomand sa schimbi filtru aer si benzina,de preferat si uleiul
raspunsul la 2 il ai aici
http://www.reparatii-radiatoare-auto.ro ... re.html#ir
la 3 tu ar trebui sa vezi inceputul picaturii sa poata spune cineva ce sa faci
ia o carpa curata si cauta unde se uda de ulei
la 4 schimba blocul de lumini...l-ai prajit

sau mai poti folosi ceva de pe aici
http://uleideulei.allshops.ro/produs/41 ... 50+Ml.html
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Vin 11-Mai-2012 10:56

Rica scrie:la 1 avand in vedere ca ai masina de curand si toti "au schimbat consumabile la timp"
iti recomand sa schimbi filtru aer si benzina,de preferat si uleiul
raspunsul la 2 il ai aici
http://www.reparatii-radiatoare-auto.ro ... re.html#ir
la 3 tu ar trebui sa vezi inceputul picaturii sa poata spune cineva ce sa faci
ia o carpa curata si cauta unde se uda de ulei
la 4 schimba blocul de lumini...l-ai prajit

sau mai poti folosi ceva de pe aici
http://uleideulei.allshops.ro/produs/41 ... 50+Ml.html

Mersi de sfaturi!
Mai astept pareri si din partea altora care poate au patit sau au intalnit simtome dastea.Multumesc!

bugarcalin
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mar 13-Sep-2011 05:26
Localitate: Timisoara

Mesajde bugarcalin » Mar 29-Mai-2012 23:41

Salut,
La punctul 1 - verifica sorbul ( ar trebui sa mai aiba o sita foarte fina, unii au desfiintat-o) ar putea fi plin cu mizerie,filtrul de benzina trebuie schimbat si el ( atentie la montare, are o sageata de sens), filtrul de aer ar fi bine de schimbat si el si daca te tine portofelul schimba si distributia ( ca sa fii sigur ca nu se va rupe cureaua in mers). Personal fac acest lucru la orice autoturism cumpar pentru ca nu poti sa ai incredere in ce spune vanzatorul.
La punctul 2 - verifica termostatul (daca nu cumva e blocat), aerisirea se face aproximativ ca la Daciile vechi si sub nici o forma nu circula cu apa in instalatie ( depuneri, face mult mai rapid schimbul de caldura, etc), daca nu ai pierderi pe undeva baga antigel in instalatie. ( daca nivelul de ulei la motor este scazut poate provoca incalzirea lichidului de racire).
La punctul 3 - blocul de lumini nu este foarte greu de schimbat si poate ai noroc sa gasesti unul bun pe la dezmembrari.
Spor la treaba!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Mie 30-Mai-2012 18:06

bugarcalin scrie:Salut,
La punctul 1 - verifica sorbul ( ar trebui sa mai aiba o sita foarte fina, unii au desfiintat-o) ar putea fi plin cu mizerie,filtrul de benzina trebuie schimbat si el ( atentie la montare, are o sageata de sens), filtrul de aer ar fi bine de schimbat si el si daca te tine portofelul schimba si distributia ( ca sa fii sigur ca nu se va rupe cureaua in mers). Personal fac acest lucru la orice autoturism cumpar pentru ca nu poti sa ai incredere in ce spune vanzatorul.
La punctul 2 - verifica termostatul (daca nu cumva e blocat), aerisirea se face aproximativ ca la Daciile vechi si sub nici o forma nu circula cu apa in instalatie ( depuneri, face mult mai rapid schimbul de caldura, etc), daca nu ai pierderi pe undeva baga antigel in instalatie. ( daca nivelul de ulei la motor este scazut poate provoca incalzirea lichidului de racire).
La punctul 3 - blocul de lumini nu este foarte greu de schimbat si poate ai noroc sa gasesti unul bun pe la dezmembrari.
Spor la treaba!

1.Vreau sa verific sorbul dar nu stiu cum se desface exact.Parca e sub capacul acela negru de sub bancheta spate nu?Filtrele le-am schimbat si la fel,are aceleasi simptome!
2.O sa il iau jos si o sa il fierb intr-o oala cu apa sa vad daca functioneaza!
3.De schimbat nu imi e greu dar nu stiu pe unde gasesc.O sa caut.
Mersi de raspunsuri!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Raspunsuri finale!

Mesajde Otto » Lun 25-Iun-2012 17:25

1.Prima problema inca nu si-a gasit rezolvare chiar daca am schimbat filtrul de benzina si de aer si am desfacut pompa de benzina care nu avea nici un fel de mizerie in zona in care este sorbul sita fiind perfect curata!

2.La cea de-a doua problema buba era termostatul care era pe cale sa imi faca praf motorul pentru ca nu deschidea deloc!Din cauza lui pornea si termocupla rapid!Acum pe timp de vara l-am luat jos pentru ca nu am nevoie de el ca motorul se incalzeste rapid si nu sta mult pe soc!In plus ca nu am incredere in nici un termostat nou ca isi va face treaba corespunzator!Dupa ce l-am luat jos am facut si un experiment cu el si l-am fiert intr-o oala cu apa si nici nu a fost de mirare rezultatul.Dupa 5 minute de fiert clocotit el a deschis jumatate.Avand in vedere ca motorul nu are voie sa ajunga in nici un fel la temperatura aia ganditi-va si voi ce benefic imi era mie termostatul.:))

3.La 3 a trebuit sa o iau prin eliminare pt ca altfel nu imi dadeam seama unde este problema!In prima faza am schimbat garnitura de chiuloasa crezand ca ea este de vina si ca s-a copt in zona in care ea este cea mai sensibila si anume in zona unde pompa de ulei baga presiune in partea din stanga fata a blocului motor!Am fost surprins sa vad ca dupa ce am schimbat-o uleiul continua sa curga dar nu la fel de tare!Ca sa spun sincer garnitura oricum ar fi trebuit schimbata ca era praf!(poza).Dupa aceasta schimbare am crezut ca este blocul motor fisurat pe undeva datorita unor mecanicii mai vechi care au lucrat la masina si care credeam eu ca nu au golit gaurile prezoanelor de la motor de ulei si cand au pus la loc si au strans a facut presiune si s-a fisurat!
Acum am fost putin mai atent si am vazut ca uleiul se prelinge de la semeringul de sus de la axa cu came pana jos prin zona distrubutiei.
Urmeaza sa il schimb si pe acesta si sa scap d eproblema cu uleiul.Stie careva ce dimensiune are acel semering??

4.Aici nu am facut nimic pt ca m-am obisnuit cu semnalizatorul defect si probabil in voi inlocuii doar in cazul in care o sa gasesc unul care sa imi convina si ca pret!

Am atasat si poze cu privire la problemele mele!!


Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine semeringul cu probleme

Imagine

bugarcalin
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mar 13-Sep-2011 05:26
Localitate: Timisoara

Mesajde bugarcalin » Dum 08-Iul-2012 21:02

Salut,
Punctul 1. Incearca sa cureti senzorul de turatie( este sub termostat aprox.plastic negru ,are o mufa cu 2 fire si se desface cu cheie tubulara de 10), daca este murdar s-ar putea sa nu citeasca cum trebuie turatia.
Mai verifica si furtunele de vacuum ce merg la filtrul de aer si la calculator ( sa nu cumva sa fie fisurate).
Spor la treaba.

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Dum 08-Iul-2012 21:45

bugarcalin scrie:Salut,
Punctul 1. Incearca sa cureti senzorul de turatie( este sub termostat aprox.plastic negru ,are o mufa cu 2 fire si se desface cu cheie tubulara de 10), daca este murdar s-ar putea sa nu citeasca cum trebuie turatia.
Mai verifica si furtunele de vacuum ce merg la filtrul de aer si la calculator ( sa nu cumva sa fie fisurate).
Spor la treaba.

Mersi de sfat.Urmeaza sa imi fac timp sa fac si treaba asta sa vad daca de acolo e buba!O sa revin cu un raspuns dupa ce vad cum e treaba.Mersi inca o data!

alinrazvan2001
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Mar 06-Dec-2011 11:55
Localitate: PLOIESTI

Mesajde alinrazvan2001 » Vin 03-Aug-2012 10:07

Otto scrie:
bugarcalin scrie:Salut,
Punctul 1. Incearca sa cureti senzorul de turatie( este sub termostat aprox.plastic negru ,are o mufa cu 2 fire si se desface cu cheie tubulara de 10), daca este murdar s-ar putea sa nu citeasca cum trebuie turatia.
Mai verifica si furtunele de vacuum ce merg la filtrul de aer si la calculator ( sa nu cumva sa fie fisurate).
Spor la treaba.

Mersi de sfat.Urmeaza sa imi fac timp sa fac si treaba asta sa vad daca de acolo e buba!O sa revin cu un raspuns dupa ce vad cum e treaba.Mersi inca o data!


salut!

Pentru punctul 1 incearca cum a zis si mai sus colegul de "suferinta" .E in general problema lor si dupa ce il cureti o sa mearga o perioada bine dupa care o sa iti fac iar.E necesar atunci sa il schimbi iti spun din proprie experienta. Sunt la al doilea Saxo si la fel face. E in jurul a 3 mil pe producator pt ca pe original nu prea te apropii ca e scump in jurul a 7 mil

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Vin 03-Aug-2012 11:45

alinrazvan2001 scrie:
Otto scrie:
bugarcalin scrie:Salut,
Punctul 1. Incearca sa cureti senzorul de turatie( este sub termostat aprox.plastic negru ,are o mufa cu 2 fire si se desface cu cheie tubulara de 10), daca este murdar s-ar putea sa nu citeasca cum trebuie turatia.
Mai verifica si furtunele de vacuum ce merg la filtrul de aer si la calculator ( sa nu cumva sa fie fisurate).
Spor la treaba.

Mersi de sfat.Urmeaza sa imi fac timp sa fac si treaba asta sa vad daca de acolo e buba!O sa revin cu un raspuns dupa ce vad cum e treaba.Mersi inca o data!


salut!

Pentru punctul 1 incearca cum a zis si mai sus colegul de "suferinta" .E in general problema lor si dupa ce il cureti o sa mearga o perioada bine dupa care o sa iti fac iar.E necesar atunci sa il schimbi iti spun din proprie experienta. Sunt la al doilea Saxo si la fel face. E in jurul a 3 mil pe producator pt ca pe original nu prea te apropii ca e scump in jurul a 7 mil

Am inteles.M-am apucat sa il desfac dar cand m-am uitat pe acolo nu l-am gasit.Adica nu stiu exact care e.Imi poti face o poza te rog frumos cu locul unde se afla senzorul sa nu ma apuc sa desfac ce nu trebuie.Mersi anticipat!

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Sâm 04-Aug-2012 20:21

Otto scrie:
bugarcalin scrie:Salut,
Punctul 1. Incearca sa cureti senzorul de turatie( este sub termostat aprox.plastic negru ,are o mufa cu 2 fire si se desface cu cheie tubulara de 10), daca este murdar s-ar putea sa nu citeasca cum trebuie turatia.
Mai verifica si furtunele de vacuum ce merg la filtrul de aer si la calculator ( sa nu cumva sa fie fisurate).
Spor la treaba.

Ai putea te rog frumos sa ii faci o poza la senzorul de turatie sa vad unde este amplasat? ca m-am apucat sa desfac dar nu imi dau seama exact care este.Mersi anticipat!

bugarcalin
just curious
Mesaje: 9
Membru din: Mar 13-Sep-2011 05:26
Localitate: Timisoara

Mesajde bugarcalin » Mie 29-Aug-2012 22:21

Salut,
Nu Âştiu sĂŁ pun poze dar ĂŽncerc sĂŁ-Ăži explic.
Senzorul de turaÞie este plasat pe cutia de viteze( În dreptul volantei), ºi-l poÞi vedea În partea din dreapta mai jos( Între motor ºi cutie ) privind din faÞã.
Are o mufĂŁ cu douĂŁ fire Âşi este poziĂžionat aprox. sub furtunul de racire( are un Âşurub ce se desface cu tubularĂŁ de 10 Âşi un capac de plastic negru ĂŽn care intrĂŁ Âşi acoperĂŁ Âşi fanta.
Am sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ postez Âşi poze, dar pĂŽnĂŁ acum nu am reuÂşit.

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Mesajde Otto » Joi 30-Aug-2012 09:18

bugarcalin scrie:Salut,
Nu Âştiu sĂŁ pun poze dar ĂŽncerc sĂŁ-Ăži explic.
Senzorul de turaÞie este plasat pe cutia de viteze( În dreptul volantei), ºi-l poÞi vedea În partea din dreapta mai jos( Între motor ºi cutie ) privind din faÞã.
Are o mufĂŁ cu douĂŁ fire Âşi este poziĂžionat aprox. sub furtunul de racire( are un Âşurub ce se desface cu tubularĂŁ de 10 Âşi un capac de plastic negru ĂŽn care intrĂŁ Âşi acoperĂŁ Âşi fanta.
Am sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ postez Âşi poze, dar pĂŽnĂŁ acum nu am reuÂşit.

Mersi.De gasit l-am gasit si am deschis si un post in care am intrebat cum se desface si am pus si cateva poze cu el.Dar daca tu zici ca trebuie desfacut acel surub de 10 si iese asa o sa fac si sper sa reusesc sa il curat!Sanatate!

nervoptik
just curious
Mesaje: 10
Membru din: Dum 02-Sep-2012 09:04
Localitate: Birmingham
Masina: Citroen C3 Pluriel
2: Renault Laguna
3: Citroen AX

Re: mai multe probleme,dardaie la accelerare,curge ulei...

Mesajde nervoptik » Dum 02-Sep-2012 12:48

Otto scrie:Salut.Sunt nou pe aici si ma confrunt cu niste probleme la saxo-ul meu de 1.4i din 1997.

1.Prima problema sta in felul urmator.Cand merg la drum lung si de exemplu sunt in viteza a 5-a pe la 100km/h si bag piciorul in acceleratie motorul parca dardaie ca si cum ar vrea sa dea in nas si zguduie toata masina.Daca readuc pedala de acceleratie si o iau cu incetul calcand-o usor inainteaza incet incet dar "nu te baga in scaun" cum ar trebui.Asta se intampla uneori si in a 4-a daca sunt pe la 2000 turatii si bag piciorul.La fel daca apas treptat treptat inainteaza.Ma deranjeaza pt ca daca ma bag intr-o depasire pe la 100km/ora trebuie sa bag a 4-a si sa trag de ea pana pe la 120km/h si abea dupa aceea sa bag a 5-a.In treptele inferioare trage binisor dar mi se pare ca nici acolo cum ar trebui.M-am gandit ca poate e filtrul de benzina infundat pt ca am mai pus mana pe el dupa anumite drumuri si este putin caldut.Sau sorbul din rezervor pe care nu am apucat sa il curat.Masina am cumparat-o de aprox o luna si nu mai stiu exact cand a fost schimbat filtrul.Ati mai intalnit problema asta?Ce e de facut?



Salut ... Vad ca toti ti-au spus sa cureti filtrele, senzorii, etc, de parca ar fi normal ca un saxo de 1,4 sa te bage in scaun cand accelerezi de la 100 in treapta a 5-a
Ce masina crezi ca ai? Cu reactie?
Poate ai prea mari asteptari de la ea.
Faptul ca-ti tremura atunci cand ii dai talpa in conditiile date de tine e probabil de la debitmetru de aer sau senzorul de la clapeta.
Bafta

Otto
simpatizant
Mesaje: 62
Membru din: Mar 08-Mai-2012 22:15
Localitate: Fagaras

Re: mai multe probleme,dardaie la accelerare,curge ulei...

Mesajde Otto » Dum 02-Sep-2012 15:06

nervoptik scrie:
Otto scrie:Salut.Sunt nou pe aici si ma confrunt cu niste probleme la saxo-ul meu de 1.4i din 1997.

1.Prima problema sta in felul urmator.Cand merg la drum lung si de exemplu sunt in viteza a 5-a pe la 100km/h si bag piciorul in acceleratie motorul parca dardaie ca si cum ar vrea sa dea in nas si zguduie toata masina.Daca readuc pedala de acceleratie si o iau cu incetul calcand-o usor inainteaza incet incet dar "nu te baga in scaun" cum ar trebui.Asta se intampla uneori si in a 4-a daca sunt pe la 2000 turatii si bag piciorul.La fel daca apas treptat treptat inainteaza.Ma deranjeaza pt ca daca ma bag intr-o depasire pe la 100km/ora trebuie sa bag a 4-a si sa trag de ea pana pe la 120km/h si abea dupa aceea sa bag a 5-a.In treptele inferioare trage binisor dar mi se pare ca nici acolo cum ar trebui.M-am gandit ca poate e filtrul de benzina infundat pt ca am mai pus mana pe el dupa anumite drumuri si este putin caldut.Sau sorbul din rezervor pe care nu am apucat sa il curat.Masina am cumparat-o de aprox o luna si nu mai stiu exact cand a fost schimbat filtrul.Ati mai intalnit problema asta?Ce e de facut?



Salut ... Vad ca toti ti-au spus sa cureti filtrele, senzorii, etc, de parca ar fi normal ca un saxo de 1,4 sa te bage in scaun cand accelerezi de la 100 in treapta a 5-a
Ce masina crezi ca ai? Cu reactie?
Poate ai prea mari asteptari de la ea.
Faptul ca-ti tremura atunci cand ii dai talpa in conditiile date de tine e probabil de la debitmetru de aer sau senzorul de la clapeta.
Bafta

Nu am nevoie de mistourile tale de doi bani!Daca te uiti bine am pus intre ghilimele "nu te baga in scaun" ;era un fel de vorba vine!Iar in ceea ce priveste sugestiile tale iti multumesc!Bafta!


Înapoi la “Citroen Saxo”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos