Pagina 1 din 1

Turbina cu probleme?

Scris: Vin 18-Iul-2008 20:43
de Faith
Salut,
Iata-ma, din pacate, in fata primei probleme serioase cu C5-ul meu. Ma intorceam in Bucuresti pe A1, totul mergea perfect; am oprit la Hornbach si dupa o ora, cand am plecat, ma rugam de masina sa accelereze. Are o acceleratie liniara si foarte lenta, nu se mai are zvacul la peste 2000rpm cand ar trebui sa se simta turbina. Nervos, dupa ce-am ajuns acasa m-am intors iar pe autostrada, cred ca am prins suta in vreo 20 secunde :!: Mesaje de eroare nu sunt, becuri aprinse prin bord nu am, nu am mers subturat, am asteptat tot tipul cateva secunde inainte sa opresc motorul, am doar 4600Km si pana sa opresc la magazin masina a mers perfect! O sa-mi fac programare la service, dar m-am gandit sa scriu si aici, poate-mi dati o idee care poate fi problema. Eu dau vina pe turbina, altceva nu-mi explic, cum imi pot da seama daca mai functioneaza sau nu?

Scris: Vin 18-Iul-2008 20:51
de vldst
Esti sigur ca nu e o problema cu ambreiajul? Poate patineaza. E doar o parere, e posibil sa nu fie de la asta.

Scris: Vin 18-Iul-2008 20:57
de Faith
Nu cred ca patineaza pt ca turatia nu creste aiurea. Pur si simplu nu face nimic, stau cu pedala la fund si ma rog de ea sa se miste.

Scris: Vin 18-Iul-2008 21:16
de vldst
Acelasi gen de problema am avut-o si eu cand masina era noua, in rodaj. Am tot diesel ca si tine.

Cand am fost la inspectia de 2.500 km, "specialistii" de la ATS mi-au spus ca o fi prins cablul de la ambreiaj niste bavura, ca de, e noua masina.

Si eu tin minte ca facea asa cum spui tu. Plecam de la semafor, apasam pe acceleratie si d-abia se urnea, motorul parca nu urca in ture. Era mai ceva ca o caruta. Dar parca dupa ce apasam pe ambreiaj, isi revenea.

A facut asa de vreo 2-3 ori, dupa care nu s-a mai intamplat minunea. Acum am aproape 19.000 km si e OK.

Nu zic ca la tine e aceeasi problema. E o ipoteza si chestia asta cu turbina, dar cred ca ti s-ar fi aprins unul sau mai multe becuri pe bord, daca turbina o lua razna. La service, ti-o pot pune pe tester si iti zic imediat daca e ceva in neregula cu turbina.

Probleme pot fi multe, legate de galeria de admisie, alimentarea cu carburant. Dar asta n-o poti afla sigur decat pe tester.

Scris: Vin 18-Iul-2008 23:32
de dj01fad
c5 nu are ambreiaj hidraulic??

cum dracu sa nu se tureze motorul din ambreiaj? asta mi se pare chiar culmea. poate are vreun contact la ambreiaj si cu pedala calcata nu iti da voie sa utulizezi puterea maxima... cu toate ca e destul de ciudat. poate sa fie si problema de soft, si de turbina. mergi la service, mai ales ca e in garantie masina...

Scris: Sâm 19-Iul-2008 08:41
de Faith
Update: am fost la ATS, evident ca nu s-a uitat nimeni la masina, am programare abia vineri. Apoi m-am dus la Champion unde un baiat foarte amabil a spus ca daca e-n garantie nu are ce sa-i faca dar totusi s-a uitat la ea, concluzia fiind ca nu merge turbina. Motivele inteleg ca pot fi multiple, pornind de la un simplu senzor pana la griparea ei. Acum nu-mi mai ramane decat sa sper ca o sa se rezolve problema pana cand plec in concediu pe 12 august. In alta ordine de idei, este ok sa merg cu ea asa? La ambele service-uri mi-au spus ca da, insa ma gandesc poate exista riscul sa se stranga funingine printre palele ei daca nu mai misca nimic pe acolo...

Scris: Sâm 19-Iul-2008 21:24
de dj01fad
nu se intampla nimic daca mergi cu ea asa, singurul neajuns fiind ca o sa consume ca vaca...

Scris: Lun 21-Iul-2008 17:19
de Faith
Problema s-a rezolvat! :D Se pare ca este vorba de o problema cunoscuta la C5 si anume o supapa care s-ar fi infundat. Bila alba pentru Cartec Pitesti care m-au primit azi si intr-o ora au rezolvat problema.

Scris: Mar 22-Iul-2008 17:15
de cit_a
faith ! poti te rog sa fi mai explicit asupra supapei ? am avut si eu doua evenimente de acest gen dar la drum intins i-am dat un pic mai tare prin frana de motor pana a sarit turometrul pe la cca 4.000 ture si am reusit sa o fac sa mearga cu toti calutii ei :ctf:

Scris: Mar 22-Iul-2008 20:07
de Faith
Din pacate nu stiu despre ce supapa este vorba, nu am cerut amanunte si nici in carnetul de garantie nu au scris nimic. La service mi-au spus ca acum cativa ani a fost chiar un lot de C5 chemat in service pentru schimbarea supapei buclucase, poate cei care au C5 de mai mult timp au auzit de asta si ne pot ajuta cu mai multe informatii.

Scris: Mie 23-Iul-2008 06:32
de cit_a
mimeni , nimic nu se stie despre supapa respectiva ?? apropo cat a costat supapa respectiva ?

Scris: Mie 23-Iul-2008 08:41
de Beemer
sa fie oare actuatorul de pe turbina care regleaza geometria variabila??sau vana EGR??oricum si eu am problema aceasta si mi-ar fi de ajutor sa aflu ce mai exact despre ce supapa este vorba...la mine inca nu e dusa de tot insa are episoade.

Scris: Mie 23-Iul-2008 12:10
de cit_a
exact despre asta vorbesc si eu , de-si nu stiu daca am si eu cu geometrie variabila , cert e ca ma astept sa-mi mai faca figuri de acest gen.