frana de mana

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

tudoreel
de-abia inscris
Mesaje: 1
Membru din: Sâm 30-Ian-2016 16:10
Localitate: Bucuresti

frana de mana

Mesajde tudoreel » Sâm 30-Ian-2016 18:29

salut, de o luna a ramas blocata roata de pe fata stanga si am scos cablul de la etrier pentru a nu se mai bloca daca din greseala as mai folosi frana de mana la un C5 2004
acum nu mai folosesc frana de mana.
aveti idee daca se poate repara etrierul (si cum) sau trebuie sa il inlocuiesc?

Beemer
pasionat
Mesaje: 367
Membru din: Joi 12-Iul-2007 16:10
Localitate: Gherla
Masina: C5 III 2011 Tourer Exclusive HDi163 Mativoire
2: EX: C5 II 2.0 hdi138 BVA Fap Exclusive 2006
3: First: C5 I 2.0 HDi 110 SX 2002

Mesajde Beemer » Sâm 30-Ian-2016 19:27

se poate repara, insa e mai complicata procedura...exista useri pe aici care fac operatiunea asta de demontare si curatare intreg sistem din etrier(ex. Mihai Sandor)

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Dum 31-Ian-2016 12:49

din ce am inteles de la mecanic, nu e asa complicat, problema e ca iti trebuie o tubulara speciala - daca nu ma inseala memoria e o cheie pentagonala - se gaseste in comert.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 31-Ian-2016 18:36

nu este defect etrierul in sine
-cablu de frana e blocat
-gheara de pe etrier e intepenita si trebuie data jos curatata si unsa

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: frana de mana

Mesajde urzica » Dum 31-Ian-2016 20:15

[quote="tudoreel"]salut, de o luna a ramas blocata roata de pe fata stanga si am scos cablul de la etrier pentru a nu se mai bloca daca din greseala as mai folosi frana de mana la un C5 2004
acum nu mai folosesc frana de mana.
aveti idee daca se poate repara etrierul (si cum) sau trebuie sa il inlocuiesc?

Deschide linkul de mai jos

http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtop ... highlight=

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 31-Ian-2016 20:38

e tija de pe etrier care e actionata de cablu,fiind ruginita arcul numai are putere sa o traga in punctul in care sa numai fie actionata.Ridic-o pe cric si fa o proba,actioneazo cu mana si elibereazo dupa care vezi daca roata ramane blocata.Daca ramane blocata bate tija un pic cu ciocanul si daca se deblocheaza e simplu.desfaci tija ca are un singur surub si dupaia cu un spraj de rugina incepi sa te joci cu ea(o tragi o eliberezi etc)pana nu se mai blocheaza

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Dum 31-Ian-2016 23:28

Mexik scrie:e tija de pe etrier care e actionata de cablu,fiind ruginita arcul numai are putere sa o traga in punctul in care sa numai fie actionata.Ridic-o pe cric si fa o proba,actioneazo cu mana si elibereazo dupa care vezi daca roata ramane blocata.Daca ramane blocata bate tija un pic cu ciocanul si daca se deblocheaza e simplu.desfaci tija ca are un singur surub si dupaia cu un spraj de rugina incepi sa te joci cu ea(o tragi o eliberezi etc)pana nu se mai blocheaza


Eu am facut procedura asta si de mai bine de jumate de an merge relativ ok. Nu s-a mai agravat dar nici nu reuseste etrierul sa traga cablul in pozitia initiala decat dupa ce pornesc. E posibil totusi sa fie si cablul de vina dar momentan ma declar multumit de cum functioneaza.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814

pef73
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
Localitate: Brasov
Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005

Mesajde pef73 » Lun 01-Feb-2016 13:06

Cateodata se rupe camasa de la cablu chiar la intrarea in ghidajul metalic care duce sub masina la levierul frinei de mana, si intra mizerie acolo. Eu acum 2 ani am vrut sa schimb cablurile dar nu am reusit sa le scot din ghidaje. Cost total pentru amele roti cca. 400 lei.(200 lei ghidajele pe original si 190 cablurile Bosch)

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 05-Mar-2016 07:34

correct pef73 se inlocuiesc cu totul nu merge numai cablu .pentru sfaturi sunati.

iulian.arg sunama si te lamuresc cu problema ta.
pentru persoanele care doresc m ai multe informatii contactatima.

Raul Sabau
simpatizant
Mesaje: 41
Membru din: Mar 31-Iul-2012 13:21
Localitate: Zalau . Salaj

Mesajde Raul Sabau » Mar 15-Mar-2016 16:05

Am patit si eu asa cu cablu de frana de mana insa tot aici pe forum am vazut pe cineva care a inlocuit aceea tubulatura cu teava din cupru, si asa am facut si eu m-am chinuit sa scot cablul de frana de mana relativ a mers usor pentru ca am tras insa sa il introduc pe cel nou inapoi in tubulatura originala nici-o sansa. Am scos aceea teava si-am pus una de cupru daca cablul nu functioneaza bine acele etrier pe partea de frana de mana nu lureaza cum trebe si de aici apar acele blocari ale etrierelor de cand am schimbat cablul nu mai am nici-o problema cu frana de mana.

popa mihai
simpatizant
Mesaje: 46
Membru din: Sâm 28-Noi-2009 15:46
Localitate: bucuresti

Mesajde popa mihai » Mar 15-Mar-2016 21:30

Cum ai modelat țeava de cupru după cea originală?
faro958

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Mie 16-Mar-2016 10:31

Inlocuirea cablului se face foarte usor daca se procedeaza la fel ca la introducerea cablurilor electrice prin pereti.
In principiu, legi o sarma de capatul cablului vechi inainte de a-l trage afara astfel incat atunci cand tragi cablul, pe canalul lui vechi sa ramana sarma. Sarma v-a avea rolul de a trage pe canal noul cablu legandu-se de capatul acestuia.
Am facut procedura asta la o alta masina si a functionat.
C5 III break 2.0i 2009 H3+ man5; GPL Prins VSI 2.0

Citroen ServiceBox download link: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?f=16&t=24814


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern