Debitmetru aer

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Debitmetru aer

Mesajde mesersmith » Lun 24-Mar-2014 17:19

Inca din toamna trecuta, am observat ca masina mea nu mai are vlaga si ca cu greu urca peste 3000. Cum eu nu fac nimic cand e frig, am lasat-o asa.
Am schimbat intre timp si filtrul de combustibil, insa nu am simtit nicio imbunatatire.
Cum nu am Lexia, azi am scos mufa de la debitmetru si nu vad nicio schimbare. Ma asteptam sa simt ceva in rau, ca doar nu l-au pus degeaba.
A scos cineva vreodata mufa de la debitmetru si a simtit ceva in rau in mersul masinii? Ca eu ma gandesc ca si-a cam dat obstescul sfarsit.

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Lun 24-Mar-2014 19:50

Eu am observat la masina mea ca trage greu pana la 2000 rot/min. Vara trecuta am scos eu mufa debitmetrului si masina tragea mai rau si a crescut consumul. Nu stiu ce ii mai trebuie :lol:

maryann3333
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Sâm 19-Noi-2011 19:32
Localitate: vulcan

debimetru

Mesajde maryann3333 » Mar 25-Mar-2014 17:37

inainte de schimbarea debimetrului recomand masurarea nivelului de semnal(tensiune) pe care o transmite debimetrul la calculator .pe pinul 4 peste 1.5Vcc la relanti iar tensiunea creste in functie de turatia motorului ajungand la aprox 4v. daca debimetrul are aceasta tensiune intre pinul 4 si masa il acuzati degeaba chiar daca testerul zice ca e defect cauza e alta. salutare si numai bine si sper sa fie de folos informatia

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mar 25-Mar-2014 18:19

Da, am facut verificarea asta. Pare in regula. Din pacate, nu am Lexia, asa ca orbecai aiurea.

Avatar utilizator
picieri
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Vin 20-Iul-2007 02:19
Localitate: Ludus
Masina: C5-I 2002 80KW 2.0HDI
2: Corsa D 2007 60KW 1.2

Mesajde picieri » Mar 25-Mar-2014 21:11

Acum ceva vreme am pierdut o parte din herghelie, am fost la un servis sa cumpar ceva caluti.
Binenteles prima reactie debitmetru defect. Au avut pe stoc unul nou de 407, l-am pus si la drum.
Intradevar am recuperat herghelia, dupa care intreb pretul care mam pus in fund, evident am montat pe al meu la loc si acasa.
Acasa l-am dat iara jos, pus in chiuveta, aruncat peste el dero, spalat frumos cu grija sa nu se raneasca, barbierit, coafat si la loc.
Au trecut de atunci 4 ani si functioneaza perfect.

maryann3333
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Sâm 19-Noi-2011 19:32
Localitate: vulcan

re

Mesajde maryann3333 » Mie 26-Mar-2014 15:34

meser un simptom asemanator lam avut la primul c5 2.0hdi 2001 am fost la noi la o firma avea tester ceva nou de la bosh. rezultat debimetru defect . am cumparat degeaba debimetrul si am gasit pe net verificarea lui cu aparatul de masura iar la masuratoare era bun. pina la urma cauza a fost senzorul presiune aer se afla pe intercooler linga farul stang. in cazul meu metoda descrisa cu aparatul a fost 100% sigura . daca iti indica in parametri de care vorbeam debimetru mai mult ca sigur ok . ia de la un amic acel senzor si vezi asta daca nu are simptome de senzor de pe pompa.

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 02-Apr-2014 17:21

Intre timp, am prins ceva caldura afara si m-am apucat de masina.
Problema era de la un furtunas de vacuum, de fapt de la un conector in Y, care era foarte putin crapat.
Masina a devenit ceea ce nu a fost niciodata: rupe asfaltul. Suspectez ca de cand am cumparat-o era crapat acel conector.

LE: am uitat sa va spun ca si eroarea Antipollution fault a disparut si ca si frana este mult mai fina. Toate aceste lucruri de la un plastic de 3mm.
Cost reparatie: 1.5 ron.

maryann3333
simpatizant
Mesaje: 88
Membru din: Sâm 19-Noi-2011 19:32
Localitate: vulcan

debimetru

Mesajde maryann3333 » Mie 02-Apr-2014 23:11

vb de Y de la senzorii de vacum ???poti ceva poze sa adaugi??? ms anticipat

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Joi 03-Apr-2014 09:36

Da, de acolo.

Avatar utilizator
cristidica
pasionat
Mesaje: 459
Membru din: Mar 04-Mai-2010 10:10
Localitate: Bucuresti

Mesajde cristidica » Joi 03-Apr-2014 10:42

fa si tu o poza . futunul care vine de la pompa tandem ?
eu am astupat egr si motorul e mai vioi , am cumparat o placuta de pe ebay de astupat egr chiar dupa radiatorul de egr.
debitmetrul am avut o problema tot ma atentiona lexia ca debitmetru fault , l-am scos l-am curatat si pa eroare plus ca ma enerva antipolution fault ala si NU am FAP

ovybd
pasionat
Mesaje: 466
Membru din: Sâm 31-Iul-2010 15:35
Localitate: Carei
Masina: Citroen C5 Exclusive, 163cp, cutie automata
3: Citroen C2 1.4HDi 90cp

Mesajde ovybd » Lun 07-Apr-2014 07:58

Am avut debitmetrul defect in urma cu vreo 2 ani si se comporta masina ca un simplu diesel. Acum a inceput iar sa imi apara antipolution fault si nici eu nu am FAP. Am pus masina la cineva pe tester si a spus ca e dus debitmetrul de aer, desi masina se comporta cum trebuie (am termen de comparatie). M-am uitat mai atent la debitmetru si am vazut ca e fisurat plasticul chiar la baza portiunii cu conectorii dinspre mufa. L-am curatat acolo cu diluant, l-am lipit cu poxipol roata si de sambata nu mai zice nimic. Am zis ca saptamana asta il testez asa si daca mai face figuri il schimb (am gasit la 250 lei). Masina mea face cca 80km pe zi.

paul72
pasionat
Mesaje: 120
Membru din: Mie 05-Dec-2007 11:03
Localitate: Suceava

Mesajde paul72 » Mie 09-Apr-2014 13:24

Hmmm....si la mine se manifesta fenomenul "nu trage masina" de ceva timp ! La ultima revizie din serviceul Citroen am primit vestea ca debitmetrul de aer da o eroare nepermanenta astfel incat debitul de aer e mai mic cu 8% decat cel de reper din testerul Lexia.... si curatasem inainte debitmetrul cu sprey de frana ....Oare nu schimb degeaba debitmetrul de aer si e posibil defect senzorul de presiune aer vinovat sau poate vreum furtun de vacuum....?

Avatar utilizator
gropitzabogdan
pasionat
Mesaje: 812
Membru din: Lun 29-Sep-2008 19:50
Localitate: Alba Iulia, Cluj Napoca
Masina: Peugeot 407 2.0 HDi
2: Citroen C5 2.0 HDi
3: Citroen C4 1.6 HDi

Mesajde gropitzabogdan » Mie 09-Apr-2014 14:00

Mesersmith ne poti arata o schema sau poza sa putem verifica si noi??Ce e verificat e bun verificat. Dupa cum am mai zis, la mine pana in 2000 ture e puturoasa rau si nu stiu de la ce a devenit asa.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Apr-2014 16:30

meser, sunt curios cat ar fi costat daca mergeai la un service :lol:

la hdi 8V, daca ii tragi mufa de la debitmetru, in cel mai rau caz merge la fel, dar mai prost in nici un caz. la mine, cand ii trag mufa, devine mai agresiva masina! si asta la toate hdi-urile pe care le-am avut, nu numai la una. daca debitmetrul este vraiste, se simte diferenta foarte mare cand ii tragi mufa. am mers asa cam o luna, dar mi-a placut cum mergea. problema era cam un litru in plus la consum :?
debitmetrul poate sa aibe o functionare defectuoasa si daca nu merge EGR-ul, asa ca atentie. daca EGR-ul este blocat pe deschis, nu va merge bine masina sub nici o forma, nici cu debitmetru nici fara el. de asemenea, daca pierde vacuum nu deschide bine nici turbina, si deci nu trage bine.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Mie 09-Apr-2014 19:21

Nu stiu cat ar fi costat, dar ma indoiesc ca si-ar fi dat seama foarte usor. Si eu l-am gasit din greseala.
De poze ma tin de vreo 3 zile sa le fac, dar mereu am fost cu treaba si am tot uitat. Sper sa-mi amintesc.
Acum, mai e un fenomen.
Eu am varianta 2.0 140CP si furtunele astea sunt chiar in fata motorului si nu le-am vazut si la varianta de 108cp. Presupun ca sunt in spatele motorului, pentru ca multe lucruri sunt diferite la motorul de 140 fata de celalalt.
O sa incerc sa vad daca pe service citroen sunt date.

La mine cand scoteam mufa de la debitmetru se comporta exact la fel, nu se simtea absolut nimic in plus sau in minus.
De asta am si presupus ca ar fi el de vina. Nu am mai incercat sa scot mufa dupa ce am rezolvat problema.

LE: vad ca pe citroen service nu le gasesc. Dar sa va spun cam cum le gasiti.
De la intercooler pleaca un furtun gros care se desparte in 4 elemente de plastic, ce intra undeva in admisia de aer, in partea de sus a motorului.
Pe acel furtun gros veti vedea dozatorul de aer, care este o clapeta ce blocheaza aerul care vine de la intercooler. Acea clapeta este comandata de catre unul dintre aceste furtune de vacuum. Daca o luati pe furtunasul ala o sa ajungeti in niste racorduri in y, unul dintre aceste furtunase intrand undeva in blocul motor. Oricum, este o gasca de furtunase pe acolo si ar trebui verificate toate.
Nici prin cap nu-mi trecea ca de la un astfel de furtunas poate sa se schimbe atat de mult mersul masinii.


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187751
    Total subiecte 18612
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru AdnanS2024