Ajutor - aer conditionat

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

B-01-DRC
pasionat
Mesaje: 234
Membru din: Lun 06-Iun-2005 14:25
Localitate: Bucuresti

Ajutor - aer conditionat

Mesajde B-01-DRC » Sâm 31-Aug-2013 14:36

Salut!

Am o rugaminte la voi, cine ma poate ajuta cu niste probleme la aerul conditionat.
Acum o vreme a inceput sa bage pe partea dreapta aer direct de afara (iarna - rece; vara - cald) indiferent ce comutam eu la comenzi.
Am fost la ATS (masina era inca in garantie), bineinteles, banditii de acolo au facut doar niste carpaceli, a mers o vreme, dar a cazut din nou (se pare ca au lipit ceva pe acolo, in loc sa schimbe - desi pe devize au trecut inlocuire/piesa noua). Cand e vara ma duc la un service care umbla undeva la niste supape si il comuta pe manual sa treaca prin AC/racicre, iarna il comuta manual sa treaca prin AC/incalzire (habar nu am ce/cum/unde umbla - cred totusi ca umbla pe undeva prin torpedo). Problema e ca service-ul respectiv s-a inchis (omul a emigrat in Islanda!!!!!) si nu prea mai am unde sa ma duc...vine iarna, iar pe partea dreapta o sa fie cam racoare!!!!
Pe partea stanga "raspunde" la comenzi (baga ce temperatura ii setezi), insa, pe partea dreapta baga ori maxim rece, ori maxim cald (in functie de cum e comutata supapa).
Pe ambele parti (stanga/dreapta), supapele care directioneaza aerule (prin fata, pe la picioare, pe la parbriz functioneaza.
As vrea sa schimb angrenajul respectiv, dar habar nu am ce trebuie schimbat. Puteti va rog sa imi dati "mura-in-gura" (eventual) de pe un site cu piese auto (noi) piesa problema?
Sau daca are cineva alta idee.....

Multumesc!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 31-Aug-2013 16:34

Garantie si nu le-ai rupt capul inca??Ce mai astepti?Si piesa veche, cea inlocuita, ai vazut-o cu ochii tai sau doar i-ai crezut pe cuvant?

nocivu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Dum 08-Mar-2015 18:45
Localitate: Usa
Contact:

Mesajde nocivu » Sâm 25-Iul-2015 08:03

Am gasit acest subiect si cred ca am si eu o problema cu Ac- ul clima masinii.
Cand dau sa cuplez Ac-ul uneori cupleaza la prima comanda alteori nu cupleaza decat daca ma joc foarte mult la el sa dau multe comenzi.
Si mai este o problema nu baga foarte rece dupa o perioada (nu se raceste bine in masina) nu mai baga rece doar merge aeroterma.
Freon are 750 g , nu pierde, cand cupleaza cand nu cupleaza.... nu mai stiu ce sai fac pe caldurile astea sa mergi cu geam deschis este cam naspa.
Ceva pareri o rezolvare un ajutor .
[URL=https://matchnow.life]Actual Girls[/URL]

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Sâm 25-Iul-2015 09:16

"Si mai este o problema nu baga foarte rece dupa o perioada (nu se raceste bine in masina) nu mai baga rece doar merge aeroterma."

Legat de problema asta simptomele par sa indice ca nu iti functioneaza ventilatorul din fata radiatorului.
Daca in mers cu viteza de peste 40-50 iti baga rece constant si doar la mers incet prin oras ii scade eficienta, e posibil sa fie de la ventilator.
Il verifici simplu: atunci cand pe loc fiind auzi ca ti-a cuplat compresorul, la scurt timp dupa ar trebui sa iti porneasca ventilatorul. Daca nu-ti porneste ventilatorul cauta pe aici pe forum toate posibilitatile de troubleshooting legat de el. Cumpara ventilator abia dupa ce esti sigur ca e dus si nu se mai poate repara.

Legat de cantitatea de freon, mie mi se pare cam mult. Parca citisem undeva de 600 sau 650 grame dar nu sunt sigur.
Posibil sa fie si asta o cauza a pornitului arbitrar. Posibil sa detecteze presiune prea mare si sa nu porneasca.
Astea-s presupuneri si nu garantez pentru ele.

nocivu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Dum 08-Mar-2015 18:45
Localitate: Usa
Contact:

Mesajde nocivu » Sâm 25-Iul-2015 16:22

Cand cupleaza compresorul la 3 secunde pleaca si ventilatorul deci asta pare sa functioneze cand nu cupleaza compresorul nu pleaca nici ventilatorul asta am presupus si eu dar nu asta pare sa fie problema. Am gasit o problema acum conducta care pleaca din radiator cea care are si acel senzor de presiune in stanga jos cum te uiti din fata la motor este strangulata(rasucita) sa fie asta problema ? Acel senzor sa detecteze presiune mare in radiator si sa nu dea comandade pornire ? Daca las masina o perioada fara sa pornesc Ac-ul porneste la prima apasare de buton apoi dupa o perioada nu mai baga rece sa fie de la acea conducta strangulata ca nu circula freon destul nu are debitul care ii trebuie ?
[URL=https://matchnow.life]Actual Girls[/URL]

nocivu
pasionat
Mesaje: 118
Membru din: Dum 08-Mar-2015 18:45
Localitate: Usa
Contact:

Mesajde nocivu » Dum 26-Iul-2015 19:31

In legatura cu cantitatea de freon da este 625 g eu aveam 650 nu 750 am scris gresit
[URL=https://matchnow.life]Actual Girls[/URL]

iulian.arg
pasionat
Mesaje: 725
Membru din: Mie 31-Iul-2013 12:31
Localitate: Iasi
Masina: C5 III 2012 break 1.6 THP aut6 Exclusive
2: ex: C5 III 2009 break 2.0i Man5 GPL Prins VSI 2.0
3: ex: C5 II 2007 break 2.0 HDI Aut6

Mesajde iulian.arg » Lun 27-Iul-2015 09:34

Este posibil sa fie de la acea strangulare.
Lexia iti arata exact in timp real ce presiune face pe circuitul de inalta presiune.
La mine, cand nu-mi mergea ventialtorul, presiunea pe circuitul de inalta ajungea foarte repede (10 secunde) la 21-22 atmosfere si ramanea acolo pentru ca in stationare nu aveam flux de aer prin radiator care sa reduca temperatura si implicit volumul freonului. In presiunea asta nu dura mult si compresorul se decupla.

La tine e posibil sa se intample acelasi fenomen dar sa fie determinat de strangularea conductei. O diagnoza te-ar ajuta in problema asta.

Cred ca in conditii normale de functionare, presiunea freonului nu sare de 12-15 atmosfere, insa nu sunt sigur de cifra asta. Deci daca presiunea iti sta in 12-15, functionarea e normala si problema este in alta parte.

Andrei81
de-abia inscris
Mesaje: 2
Membru din: Lun 13-Oct-2014 14:11
Localitate: Botosani

Salut!

Mesajde Andrei81 » Joi 21-Dec-2017 13:53

O problema asemănătoare am și eu! Funcționează absolut toate comenzile de la climă dar la pasagerul din dreapta baga rece chiar daca e dat la 28°. M-am gândit că e motorașul dar dacă dau la 14° se face și mai rece. Se aude că lucrează clapeta aia care închide și deschide dar nu vine aerul cald ca la șofer. E posibil sa nu închidă suficient de bine? Pe loc vine călduț dar în mers e rece bine. Ce as putea să-i fac sau unde sa desfac exact să văd care-i problema? Am mai desfăcut borduri la alte masini dar la asta pare mai dificil. :)

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 799
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Re: Ajutor - aer conditionat

Mesajde urzica » Joi 21-Dec-2017 22:12



Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern