Pagina 1 din 2

Suspensie hidraulica C5

Scris: Joi 23-Mai-2013 19:24
de crz_aurel
Buna seara! Sunt Aurel, nou pe forum si prima data cand vb cu dumneavoastra.
Am un c5 din 2003 benzina 1997cc si din nefericire am probleme cu suspensia hidraulica. Masina a ramas pe burta si nu se mai ridica decat cand vrea ea, cateodata cand deschid din cheie se ridica. Compiuterul de dord imi da mesajul SERIOUS SUSPENSION FAULT si din comenzi nu pot sa ridic sau sa cobor masina.
Ce pot face? Unde gasesc un mecanic bun in bucuresti?
Multumesc!

Scris: Joi 23-Mai-2013 19:39
de taviciobanu
Huu...complicat...vino la Gorj si se rezolva...

Scris: Joi 23-Mai-2013 19:56
de mesersmith
E musai sa-i faci un test cu Lexia.
Spune-mi daca atunci cand calci frana ti se aprind stopurile pe spate.

Scris: Joi 23-Mai-2013 21:06
de crz_aurel
pana la Gorj nu pot ajunge cu ea asa... si stopurile se aprind la franare

Scris: Joi 23-Mai-2013 23:17
de sandor mihai
n au treaba stopurile.are contactor separat pentru informare calculator despre starea frĂŽnei.cel mai probabil senzor asietĂŁ pe una din punti.

Scris: Joi 23-Mai-2013 23:20
de sandor mihai
ia legĂŁturĂŁ eventual cu khan de pe forum.el te poate ajuta.

Scris: Vin 24-Mai-2013 11:27
de crz_aurel
Multumesc, voi incerca sa l gasesc pe Khan

Scris: Lun 27-Mai-2013 13:37
de mada200
Salut. Am un C5 din 2001, 2.2hdi si am aceeasi problema ca a ta de o saptamana. As avea nevoie de putin ajutor din partea ta daca ai rezolvat problema, ce a a avut si cam cat te-a costat. Multumesc!

salut!

Scris: Mar 28-Mai-2013 19:49
de crz_aurel
Problema este e la senzorul de pozitie de pe puntea fata sau in cazul meu spate. Dar poate fi si altceva. Nu stiu sa-ti spun cat costa reparatia pt ca eu nu l-am schimbat inca :)

Scris: Mar 28-Mai-2013 20:06
de mesersmith
sandor mihai scrie:n au treaba stopurile.are contactor separat pentru informare calculator despre starea frĂŽnei.cel mai probabil senzor asietĂŁ pe una din punti.


Ba au si inca cum.
Eu am avut defect acest contactor si imi aparea exact acelasi mesaj pe display si suspensia nu se mai ridica, calculatorul crezand ca tin piciorul pe frana. Variind inaltimea, ar fi variat si ampatamentul, ori daca ai frana apasata, pompa ar fi mers in sarcina deegeaba, riscand sa pocneasca vreo teava.
Stiu exact ce spun.
Un contact este pentru becuri, iar celalalt este pentru pilotul automat si pentru informatia de pedala apasata trimisa catre calculatorul de suspensie.
Pentru becuri avem un contact normal deschis si pentru informare pedala apasata, este normai inchis.



Pentru colegii cu probleme.
Cand dai comanda de ridicare, se aude pompa? Porneste motorul, ridici capota si dai comanda de ridicare.
Apoi bagi urechea in partea stanga si asculti daca se aude pompa.
Daca nu, scrie aici si verificam partea electrica.
Intrebarea mea cu privire la stopuri, este legata strict de acest mesaj pe care il primesti, altminteri sunt destule de verificat.

Scris: Mar 28-Mai-2013 21:16
de sandor mihai
pĂŁi Âşi eu am zis altceva ? Nu vĂŁd ce concluzie tragi dacĂŁ merg sau nu stopurile. Chiar tu zici cĂŁ sunt 2 contacte separate. Da , e posibil sĂŁ fie contactorul de la pedala defect dar nu cel care aprinde stopurile ci celĂŁlalt pe care nu ĂŽl VerificĂŽ vizual. Cel care aprinde stopurile e doar pentru stopuri. GreÂşesc ?

Scris: Mar 28-Mai-2013 22:15
de mesersmith
Da, gresesti.
Schema sinoptica spune ca se folosesc ambele sectiuni ale contactorului de frana.
Astfel, daca unul dintre contacti ramane lipit, asa cum a fost cazul la mine, atunci bsi-ul ii spune calculatorului ca pedala de frana este mereu apasata sau mereu cazuta si suspensia se opreste.
Tot de aici se extrag informatiile cu privire la pedale si pentru pilotul automat.
7308 este contactul secundar din contactorul de frana si 2100 este cel principal.


Imagine


Avand in vedere acest aspect, rezulta ca daca nu-ti merg stopurile pe frana, presupunand ca nu sunt becurile arse sau alte fleacuri, poti suspecta contactorul de frana, asa cum a fost la mine.
Nu inseamna ca e mereu asa.
Acum, pentru colegii cu probleme, astept verificarile de care v-am zis.

Scris: Mie 29-Mai-2013 16:57
de crz_aurel
Eu am facut o testare lexia si senzorul este sigur vinovat

Scris: Mie 29-Mai-2013 21:04
de mesersmith
Te referi la senzorul de asieta, nu?

Scris: Mie 29-Mai-2013 21:40
de sandor mihai
mesersmith scrie:Da, gresesti.
Schema sinoptica spune ca se folosesc ambele sectiuni ale contactorului de frana.
Astfel, daca unul dintre contacti ramane lipit, asa cum a fost cazul la mine, atunci bsi-ul ii spune calculatorului ca pedala de frana este mereu apasata sau mereu cazuta si suspensia se opreste.
Tot de aici se extrag informatiile cu privire la pedale si pentru pilotul automat.
7308 este contactul secundar din contactorul de frana si 2100 este cel principal.


Imagine


Avand in vedere acest aspect, rezulta ca daca nu-ti merg stopurile pe frana, presupunand ca nu sunt becurile arse sau alte fleacuri, poti suspecta contactorul de frana, asa cum a fost la mine.
Nu inseamna ca e mereu asa.
Acum, pentru colegii cu probleme, astept verificarile de care v-am zis.

posibil sa ai dreptate.totusi, am intilnit de multe ori , cu ocazia diagnozelor un defect legat de contactorul de frina ,defect permanent, dar care nu afecta in nici un fel functionarea pompei.nu stiu ca sa zic.
a, acum vad: esti sigur ca 2100 e contactorul principal ? eu as zice ca 7308 si 7306 sunt cele 2 contactoare.