Conducta care supureaza lichid LDS in partea dreapta jos

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Conducta care supureaza lichid LDS in partea dreapta jos

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 13:34

Luna trecuta am costatat ca in partea dreapta jos (sunt si 2 suruburi vizibile acolo, cumva in spatele rotii fata dreapta) se scurgea lichid LDS.
Am identificat intai problema.Pe-acolo trec 3 furtune prinse intr-un colier drept.Una din ele supura.Conductele astea sunt in forma metal-cauciuc-metal.
La reprezentanta nu se pot schimba/comanda decat toate trei.Nu poti cumpara de noua o singura conducta si costa in jur de 11 milioane jumate.Auch!
Am gasit totusi un baiat care mi-a reparat-o cu 60 lei.Iata cum:se ia o conducta de frana de Dacie(nu radeti!) si un furtun de etrier tot de Dacie.Nu radeti pentru ca chiar daca e Dacie, e vorba de niste elemente de siguranta totusi.Aceste conducte precum si furtunul de etrier de Dacie rezista la circa 110 bari(adica presiunea maxima din sistemul de franare), pe cand presiunea din sistemul Hydractive e de aprox. 15 bari, asa ca e mai mult decat suficient.
Se taie capetele conductei originale si se pastreaza.Se monteaza conductele de dacie pe etrier(insurubare simpla pe con) apoi se SUDEAZA prin alamire conductele vechi pe cele noi.Frumos e ca cele 2 conducte metalice nu au acelasi diametru ci fix cat sa intre una in alta ceea ce face operatiunea mult mai usoara.Singura mare grija este ca sudura prin alamire sa fie foarte atent facuta, cu decapare bine facuta in prealabil.La sfarsit se da un start de vopsea neagra de protectie, apoi se poate monta fara probleme.Merge struna de atunci.
De precizat ca am incercat si varianta cu inlocuire de la SH dar n-am gasit decat un C5 diesel, si acolo conductele sunt altfel.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 13:46

intrebare...rezista furtunele la LDS?
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 13:47

Absolut, LDS e un ulei hidraulic, nu-i vreun acid care sa corodeze...Si din cate am discutat cu mecanicul nici nu-i nevoie sa mai pui partea cauciucata(furtunul de etrier) poti pur si simplu sa pui numai conductele metalice direct, nu-s vibratii mari pe-acolo, dar am zis sa respectam totusi ideea originala.
Ultima oară modificat Sâm 26-Mai-2012 13:49 de către taviciobanu, modificat 1 dată în total.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 13:49

la umflat,imbibat cu ulei
intreb asta ca am vazut furtune strangulate pe interior cu exteriorul intact
furtunul vazut a fost exact cel folosit de tine,de dacie
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 13:52

Nu cred totusi ca cei de la Citroen sa fi folosit vreo reteta superspeciala la furtunul de mijloc.Ce sa aiba uleiul ala de LDS in el astfel incat sa "manance" pe interior furtunul?Ca doar n-o fi acid sulfuric...
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 13:54

ai inteles gresit,nu a mancat,furtunul a lucrat ca un burete,s-a imbibat cu ulei,tocmai furtunul din interior
furtunul de frana de dacie e din trei straturi,cel din iterior a fos total imbibat in ulei
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 14:01

Sper sa n-am probleme din astea.In perioada 96-98 am lucrat ca inginer chimist la fabrica ARTEGO din Tg-Jiu(care produce articole tehnice din cauciuc) si noi nu produceam furtunele astea pentru ca era nevoie de o reteta de cauciuc speciala si din cate am inteles eu cam greu de descoperit de vreme ce niciodata fabrica nu a reusit sa-l produca.Produceam in schimb tot felul de bucsi, covorase si burdufuri precum si unele repere pentru Daewoo.Furtunul folosit de mine e de ARTECA-.Parerea mea e ca nimeni nu se joaca cand e vorba de elemente din sistemul de franare, chiar daca e vorba de Dacie...
Ultima oară modificat Sâm 26-Mai-2012 14:06 de către taviciobanu, modificat 1 dată în total.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 14:05

sa iti iesi din pareri poti sa iei unul si sa il pui in LDS si il lasi colo :wink:
il mai verifici si vezi cum se comporta
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 14:08

Deocamdata il am montat de aproape 2 luni.N-am cum sa verific ce se-ntampla inaunutrul lui decat daca-l dau jos, golesc instalatia de LDS,complicat...Nu pot sa spun decat ca sistemul Hydractive functioneaza perfect si nu mai am pierderi.In rest sper sa n-am surprize.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 14:09

ce zic io si ce intelegi tu :roll:
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
mesersmith
Moderator - C5
Mesaje: 3947
Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
Localitate: calarasi
Masina: C5 III
2: C5 II
3: Peugeot 308
Contact:

Mesajde mesersmith » Sâm 26-Mai-2012 14:10

Furtunul de dacie e cea mai proasta idee, ever.
De ex, la f multe dacii, am vazut ca nu mai veneau etrierele inapoi si ramaneau rotile blocate.
Exact cum spunea si Rica, se imbibau cu lichid, se umflau si obturau zona de curgere.
Ba mai mult, furtunul incepea sa se descompuna la interior si bucatele din el le gaseam prin pistonas.

Acum, la lds, nu stiu daca va ataca furtunul. LDS-ul nu e lichid de frana.
Dar daca o face, e jale mare, pt ca iti va distruge pompa si tot uleiul de pe masina.
Eu sa fiu in locul tau, as pune o bucatica f mica de furtul intr-o picatura de lds pe fundul unei sticle si l-as lasa acolo.
O data pe luna nu e mare filozofie sa te uiti.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 14:12

asta ziceam si eu sa puna in ceva cu capac si transparent
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 14:20

Oki, asa am sa fac.Totusi, comentariile voastre inseamna doar doua lucruri:ori va referiti la calitatea proasta a furtunului de etrier de Dacie, ori la faptul ca Citroen ar fi dezvoltat vreun amestec special de cauciuc care sa reziste la LDS-ul lor si sa crape la alt fel de furtun.Din pacate, e vorba de niste chestiuni la nivel subatomic care ma depasesc.
Trust Me I’m An Engineer

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 26-Mai-2012 14:23

man nu te juca pt 10-15 lei cat furtunul sa nu iesi mai scump dupa
poate fi si una si alta
poti sa bagi mana in foc ca rezista?
asa testezi si stai linistit
de ce crezi ca e o galagie de bani bucata aia?
chiar si trei bucati tot e o galagie de bani fata de totalul tau de 60 de lei
e alegerea ta,eu stiu ca furtunele se aleg in functie de destinatie si de ce urmeaza sa treaca prin ele
spor
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
taviciobanu
pasionat
Mesaje: 375
Membru din: Lun 27-Feb-2012 12:47
Localitate: Tg-Jiu
Masina: Citroen C5/2003 var.I 2.0i 16v benzina NEW! +GPL
2: Golf V 2004 1.4 16v benzina

Mesajde taviciobanu » Sâm 26-Mai-2012 14:35

Mersi pentru sfat.Asa cum a sugerat si mesermith o sa fac si testul cu o bucata de furtun pusa in LDS.Trebuie stiut insa faptul ca lichidul de frana e totusi cel mai"coroziv" dintre toate fluidele unei masini, pe cand LDS-ul e un ulei.Acum, s-a creat si o legenda cu vai, nu puneti altceva decat LDS ca altfel explodeaza...Desi am cautat, n-am gasit specificatiile tehnice ale acestui tip de ulei si pe care cei de la Total vad ca se feresc sa le dea.N-as crede totusi ca un ulei servo de la Castrol ar fi cu ceva inferior celui de la Total si ca nu stiu ce minune s-ar intampla daca pui altceva, dar nu pot sa bag mana in foc atata timp cat nu cunosc specificatiile tehnice(alea gen API/SJ...).Pana la urma specificatiile astea sunt importante si mai outin firma care produce uleiul.Dar Citroen+Total=Love, asa ca n-avem de unde stii cu exactitate.
UPDATE:
adineauri am vorbit la telefon cu cel care mi-a confectionat conducta.Si el e posesor de C5 si si-a confectionat el insusi pentru masina lui o astfel de conducta ACUM 5 ANI si n-are probleme.Banuiesc ca daca erau probleme ar fi crapat pana acuma.
Trust Me I’m An Engineer


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 21 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos