Doua intrebari

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Lun 02-Mai-2011 11:09

MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
danutz scrie:Pai nu prea are cine stie ce functie complicata .Efectiv are un resort, iar cand impingi clapeta de acces la busonul de la rezervor, acesta iti iminge la randul sau acea clapeta pt a se deschide. :)


este senzorul care ii transmite calculatorului de FAp faptul ca a fost facuta alimentare cu combustibil. In functie de cata motorina avea si cata se pune, va aditiva cu eolys....

Cred ca te inseli, "senzorul" de care vorbesti este format dint-un magnet care este pe busonul de la rezervor (cel care se deschide cu cheia) si un contact care se deschide la indepartarea busonului implicit a magnetului, care nu se vede. Eu vorbeam strict de "butonul" cu actionare prin apasare al capacului de la rezervor... Acesta se pare ca are numai o functie mecanica de ridicare a capacului la deschidere.

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Lun 02-Mai-2011 11:13

marianmarian scrie:am locit la camin la cimentu iar dupa 90 mam mutat in cernavoda .

Am avut o "mandra" in caminul de la Cimentu dar cred ca divagam de la subiect... Lucrez in Cernavoda

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Lun 02-Mai-2011 13:10

urzica scrie:
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:
danutz scrie:Pai nu prea are cine stie ce functie complicata .Efectiv are un resort, iar cand impingi clapeta de acces la busonul de la rezervor, acesta iti iminge la randul sau acea clapeta pt a se deschide. :)


este senzorul care ii transmite calculatorului de FAp faptul ca a fost facuta alimentare cu combustibil. In functie de cata motorina avea si cata se pune, va aditiva cu eolys....

Cred ca te inseli, "senzorul" de care vorbesti este format dint-un magnet care este pe busonul de la rezervor (cel care se deschide cu cheia) si un contact care se deschide la indepartarea busonului implicit a magnetului, care nu se vede. Eu vorbeam strict de "butonul" cu actionare prin apasare al capacului de la rezervor... Acesta se pare ca are numai o functie mecanica de ridicare a capacului la deschidere.


da-mi voie sa te contrazic un pic:
Ai aici schema electrica de functionare (4320 este contactorul amintit de tine, iar 1282 este calculatorul de FAP):

Imagine

iti dau si schema de amplasare a senzorilor calculatorilor de FAP:

Imagine

este o mufa neagra cudoi pini (2V noir) si pe fire este scris 4200 si 4201.

mai clar de atat cred ca nu am nimic sa iti spun, nu?

Avatar utilizator
urzica
pasionat
Mesaje: 798
Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
Localitate: Medgidia
Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007

Mesajde urzica » Lun 02-Mai-2011 13:55

Uite ce informatii am eu.

Imagine

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Lun 02-Mai-2011 17:10

bravo!
Nu stiu de unde ai informatia asta, dar e complet eronata... Crede-ma ca la orice plin de motorina magnetul ala s-ar face praf. In plus, ca sa il alimentezi cu 5V ar trebui sa ai contactul pus...
Crede-ma ca eu am informatia din reteaua Citroen!

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Lun 02-Mai-2011 19:50

dragii mei adevarul este undeva la mijloc.
captorul care da informatia de prezenta/absenta buson este cel din imaginea de mai jos.
este foarte vag reprezentat si figureaza ca si cablaj fap.la capatul lui se afla si senzorul.
ca si localizare este in spatele carcasei trapei carburant.pentru demontare este necesara indepartarea carenajului de roata spate,el nefiind foarte vizibil in alte conditii.

Imagine

se vede foarte putin din el daca se scoate busonul afara.cablajul si mufa gasita de mugurel este de la acest dispozitiv,a carui fir pleaca la calc de aditivare.


dispozitivul de mai jos este trecut in citroen service ca si contactor desi daca se scoate afara nu are cablaj,deci nu transmite date.rolul lui este doar de a deschide usita de rezervor pentru ca nu are orificiu de acces pentru deget ca sa il bagi pe sub usita.apesi pe ea si va iesi in exterior.
aceasta inf s-ar putea verifica de un posesor de c5 cu fap.


Imagine

informatia de alimentare necesara pentru fap va veni de la sonda litrometrica ce trimite inf si catre bord si catre calc de aditivare
ea va sesiza diferenta de combustibil.

pef73
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
Localitate: Brasov
Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005

Mesajde pef73 » Lun 02-Mai-2011 20:01

Daca nu ploua maine, promit sa ma uit daca are ceva electric pe acolo.

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Lun 02-Mai-2011 21:57

chiar te rog
nu-i nici o problema daca ma insel,imi asum eroarea,eu nu-s super bumbastic ca alti meseriasi:)

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Mar 03-Mai-2011 19:41

nu te supar , unde lucrezi?
la ce firma.

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Mie 04-Mai-2011 08:06

la o firma de ascutit creioane colorate,intr-o comuna aproape de oras.

pef73
pasionat
Mesaje: 138
Membru din: Mar 21-Sep-2010 20:39
Localitate: Brasov
Masina: Citroen C5 1.6 Hdi 80kw 2005
2: Ford Ka 1.3i 55kw 2005

Mesajde pef73 » Vin 06-Mai-2011 13:47

Hai sa facem putina lumina referitor la ''contactul '' capacului de la rezervor
Imagine

Dupa cum se vede, nici vorba de fire sau alte contacte electrice.
Multa bafta tuturor.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Vin 06-Mai-2011 14:44

Pentru cei care tot nu cred ca, magnetii de pe busonul de la rezervor lucreaza impreuna cu contactorul magnetic care semnaleaza prezenta/absenta busonului, dar au acces la Lexia sunt rugati sa vizualizeze parametrii de la calculatorul de aditiv unde arata si prezenta busonului apoi sa scoata busonul si vor vedea cum se modifica starea din prezent in absent.
Magnetii respectivi nu au absolut nimic daca curge pe ei motorina nu-si modifica proprietatile si nu se fac praf in 1.000.000km. Se pot strica/sparge doar daca cade busonul pe jos.

p.s.
Felicitari @pef73 !

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Vin 06-Mai-2011 17:39

ai dreptate citronel,asa este magnetii de pe buson lucreaza cu senzorul care semnaleaza prezent absent.
dar ca sa stie toti acel senzor nu este cel din poza lui pef 73.

Avatar utilizator
C i t r o n e l
pasionat
Mesaje: 461
Membru din: Mie 17-Oct-2007 18:45
Localitate: psaclub.ro
Contact:

Mesajde C i t r o n e l » Vin 06-Mai-2011 18:36

Este cel din poza lui urzica.

sorin2010
pasionat
Mesaje: 456
Membru din: Vin 05-Mar-2010 17:37
Localitate: Romania

Mesajde sorin2010 » Vin 06-Mai-2011 18:49

exact.:)


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 26 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos