Pagina 1 din 5

Probleme incalzire habitaclu

Scris: Vin 04-Mar-2011 20:58
de sabinpop
Buna ziua, problema pe care o am la masina din semnatura este simpla - zona din dreapta nu are caldura indiferent ce temperatura setez. Partea stanga functioneaza corect. Am mai cautat pe net si am vazut ca e o problema intalnita si la alte masini cu climatizare bi zona - Volvo, Renault, BMW. Stie cineva care este cauza si cum se poate remedia ? Multumesc.

Scris: Vin 04-Mar-2011 22:35
de danutz
Buba e destul de des intalnita, mai ales la C 5.Problema e modulul electronic ce comanda clima, care se gaseste sub bord, in partea dreapta, langa piciorul stang al pasagerului (scoti mocheta de sub bord si o sa-l vezi, e f usor de dat jos).Din cate am auzit, se arde un tranzistor pe care il poti inlocui daca gasesti unul potrivit, daca nu poti lua second.Pe unul nou am dat vreo 500 lei in 2007 la Citroen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: , nu stiu acum cat mai e.Cum crezi !Uite si poza cu buba :

Imagine

Scris: Vin 04-Mar-2011 22:56
de sabinpop
Multumesc pentru raspuns. Inteleg ca ai avut aceeasi problema. Maine dimineata caut modulul si incerc sa il verific. Am intrebat si la service si mi s-a spus ca exista un kit pentru reparatia acestei probleme (frecvente) - care costa aprox. 400 RON + manopera - deci undeva pe la 500 RON. Ai idee ce face mai exact acest modul ?

Scris: Sâm 05-Mar-2011 00:18
de pr_ovidiu
stie cineva despre ce tranzistor este vorba exact? Si pe mine ma intereseaza! Multumesc.

Scris: Sâm 05-Mar-2011 02:01
de sorin2010
danutz scrie:Buba e destul de des intalnita, mai ales la C 5.Problema e modulul electronic ce comanda clima, care se gaseste sub bord, in partea dreapta, langa piciorul stang al pasagerului (scoti mocheta de sub bord si o sa-l vezi, e f usor de dat jos).Din cate am auzit, se arde un tranzistor pe care il poti inlocui daca gasesti unul potrivit, daca nu poti lua second.Pe unul nou am dat vreo 500 lei in 2007 la Citroen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: , nu stiu acum cat mai e.Cum crezi !Uite si poza cu buba :

Imagine



ce legatura are un regulator de turatie al motoventilatorului habitaclu,cu faptul ca la bietul om pe o parte ii sufla si cald si rece si pe cealalta parte doar rece?

Scris: Sâm 05-Mar-2011 08:22
de danutz
Pai si cine controleaza temperatura ?Nu acesta ?

Scris: Sâm 05-Mar-2011 08:30
de mesersmith
nu danutz, acel modul controleaza turatia ventilatorului de la aeroterma.
ori daca omului ii sufla aer, fie rece sau cald, inseamna ca modulul e f bun.
se verifica simplu: daca poate regla turatia de la butoane, merge parfum.
problema colegului e legata de actuatoarele de amestec, adica acele motorase care impart aerul pe cele doua cai.

Scris: Sâm 05-Mar-2011 09:08
de wippy
tranzistorul e IRFP064N

Scris: Sâm 05-Mar-2011 09:15
de sabinpop
Turatia la ventilator merge perfect. Problema e cum am spus, ca in partea dreapta vine numai aer rece si in stanga merge normal. Unde sunt localizate acele actuatoare de amestec ? Banuiesc ca de acolo este problema. Poate cineva sa imi dea o schema de functionare si schema electrica pentru climatizare ? Multumesc.

Scris: Sâm 05-Mar-2011 09:58
de mesersmith
cauta posturile lui videosuzy
el a avut ceva de genul tau
si a fost un motoras pas cu pas dus

Scris: Sâm 05-Mar-2011 12:12
de urzica
De obicei se uzeaza angrenajul din plastic al voletului de amestec aer cald- rece care se cupleaza pe motorasul pas cu pas. Solutia aleasa de Citroen este un motoras cu un ax de angrena re mai lung care sa treaca de zona uzata a voletului.
Imagine

Sau chiar motorasul nu mai functioneaza, oricum ar fi este o reparatie destul de greu de facut avand in vedere ca motorasele se afla chiar sub bord pe mijloc. La cel de pe dreapta se poate ajunge prin compartimentul de depozitare manusi.

Imagine
Imagine cu motorasul din stanga (partea soferului)

Imagine
Imagine cu locasul uzat in care intra axul motorasului

Scris: Sâm 05-Mar-2011 12:18
de urzica
Variante de reparatie (prelungire) ax motoras.
Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Scris: Sâm 05-Mar-2011 12:24
de urzica
Ce nu inteleg este de ce forteaza motorasul asa de tare :?: cand a ajuns voletul la capat de cursa, pentru ca este evident ca atunci se rupe angrenajul de plastic al voletului. Principiul este acelasi ca la geamurile electrice de pe usi. Cand geamul a ajuns la capat creste curentul pe circuitul electric al motorasului si electronica care gestioneaza alimentarea intrerupe tensiunea oprindu-l.

Scris: Sâm 05-Mar-2011 12:56
de sabinpop
Multumesc pentru raspuns. Deci in primul rand ar trebui sa verific acest motoras pe partea dreapta. Cum pot sa ajung la el ?

Scris: Sâm 05-Mar-2011 14:08
de sorin2010
e un chin,crima si extaz la malu' marii.
dute la cineva care a mai facut asta.pana atunci cumpara-ti motorasul cu axul lung.