Pagina 1 din 2

bujii arse

Scris: Sâm 27-Mar-2010 12:24
de olimpiuserban
Prin iarna, nu mai tin minte cu ce treaba am fost prin service .. si mi-au spus ca am 3 bujii arse... atunci nu am avut timp / chef / bani sa le inlocuiesc; chestia e ca si eu si sotia avem masini de serviciu si nu l-am prea bagat in seama; acu sotia intra pe maternitate si ramane fara masina de serv. asa ca trebuie sa ii pun la punct C5-ul; acum ... intrebarea mea e daca merita ?! care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. :D )

Mersi.

P.S. C5 HDI 2002 (rhz, 80kW)

Scris: Sâm 27-Mar-2010 12:59
de khan
fiind cald nu sint neaparat necesare, deci poti amina schimbarea lor daca nu iti sta carul in drum de asta

Scris: Sâm 27-Mar-2010 13:08
de MARIAN
care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. )

La temperaturi ridicate bujiile nu sunt cuplate deci, vara nu ai avea probleme cu pornirea. Sau ceva ĂŽn genul ĂŁsta: :lol:

Cod: Selectaţi tot

class IfElse {
public static void main(String[] args) {
int temperatura = 20;
        char bujii;

        if (temperatura >= 20) {
            bujii= 'OFF';
           } else {
            bujii= 'ON';
        }
        System.out.println("bujii= " + bujii);
    }
}

Scris: Sâm 27-Mar-2010 14:47
de olimpiuserban
Mersi baieti ...

foarte haios Marian asta ...

Scris: Sâm 27-Mar-2010 19:43
de adyreptila
MARIAN scrie:
care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. )

La temperaturi ridicate bujiile nu sunt cuplate deci, vara nu ai avea probleme cu pornirea. Sau ceva ĂŽn genul ĂŁsta: :lol:

Cod: Selectaţi tot

class IfElse {
public static void main(String[] args) {
int temperatura = 20;
        char bujii;

        if (temperatura >= 20) {
            bujii= 'OFF';
           } else {
            bujii= 'ON';
        }
        System.out.println("bujii= " + bujii);
    }
}

super tare raspuns (pe intelesul programatorilor) :)))))))))))))

bujii arse

Scris: Mar 06-Apr-2010 08:07
de cornelioan
Apropos de bujii, motorul de 2.2l are bujii incandescente sau este cu injectie directa? Am demontat capacele de pe motor si nu am vazut bujiile. Multumesc.

Scris: Joi 08-Apr-2010 10:57
de khan
e ca si cum ai intreba daca masina are roti sau prajitoare de piine. toate motoarele diesel au bujii incandescente, indiferent ca au injectie directa sau indirecta, diferenta e ca ele nu functioneaza intotdeauna la cele cu injectie directa. la 2.2 sint in spatele motorului, de aia nu le-ai gasit

Citroen c5 2.2 hdi de vĂŽnzare

Scris: Mar 18-Mai-2010 11:56
de cornelioan
Multumesc de localizare. Motoarele cu injectie directa nu au nevoie de bujii incandescente.

Scris: Mar 18-Mai-2010 19:00
de vlad c4
Esti sigur ? Motorul meu tot cu injectie directa e si are si bujii incandescente. Orice diesel are asa ceva. As vrea sa vad cum pornesti tu la -20 fara bujii.

bujii arse

Scris: Mie 19-Mai-2010 09:44
de cornelioan
Injectie directa este atunci cand injectorul pulverizeaza motorina direct in capul pistonului iar camera de ardere este o cavitate in capul pistonului si nu in chiulasa. sunt putine asemenea motoare pe autoturisme. Motorul cu injectie directa creaza o temperatura si o presiune mai mare la compresie, iar in urma acestui fapt amestecul se aprinde fara a fi nevoie de ajutorul unei bujii incandescente. Tot ce am vazut cu bujie incandescenta pe fiecare cilindru a fost motor cu injectie indirecta,nu cred ca ai asa ceva pe masina.

Scris: Mie 19-Mai-2010 10:17
de khan
orice HDI are injectie directa si bujii incandescente care merg chiar si dupa ce porneste motorul citeodata, in fct de temperatura

Scris: Mie 19-Mai-2010 15:50
de vlad c4
cornelioan sa stii si tu ca TOATE dieselurile au camera de ardere in capul pistonului si chiuloasa plana si TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa. Majoritatea masinilor sin cu injectie directa dupa criteriul tau, putine dieseluri au antecamera. La benzinare injectia directa se intelege motorul cu injectie electrica la care benzina e pulverizata direct in piston nu in galerie.
Confirm si eu ce a zis Khan, bujiile incandescente la HDI stau aprinse si inainte de pornire cit si dupa pornirea motorului in functie de temperatura.

Scris: Mie 19-Mai-2010 16:08
de cristi_s
vlad c4 scrie:TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa.

Nu toate benzinarele au pistonul plat, dar toate au camera de ardere in chiulasa. Citroenul GSA / Oltcitul, Porsche 911 racit cu aer si multe altele au pistoane profilate. Dar nu asta e important.

La diesel exista 2 metode de preincalzire;
- bujii incandescente in camera de ardere.
- rezistenta de incalzire in admisie. Asta este mai rara si mai veche, ca nu e asa de eficienta. Motorul de Raba are o asemenea dracovenie, daca nu ma insel. De aia la Raba faclia din carpe imbibate cu motorina e mai esential decat cheia de contact. :lol: :lol: :lol:

Fara preincalzire nu se poate.

Scris: Mie 19-Mai-2010 16:10
de vlad c4
cristi_s scrie:
vlad c4 scrie:TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa.

Nu toate benzinarele au pistonul plat, dar toate au camera de ardere in chiulasa. Citroenul GSA / Oltcitul, Porsche 911 racit cu aer si multe altele au pistoane profilate. Dar nu asta e important.

Mici exceptii, sorry.

bujii arse

Scris: Vin 21-Mai-2010 08:40
de cornelioan
Nu am demontat un HDI pana acum si probabil ca aveti dreptate. Poate cineva sa puna niste poze cu un piston si o chiuloasa?