bujii arse

Forum de discutii generale despre Citroen C5 I-II (2001-2008). Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica

olimpiuserban
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 09-Ian-2007 22:54
Localitate: Baia Mare

bujii arse

Mesajde olimpiuserban » Sâm 27-Mar-2010 12:24

Prin iarna, nu mai tin minte cu ce treaba am fost prin service .. si mi-au spus ca am 3 bujii arse... atunci nu am avut timp / chef / bani sa le inlocuiesc; chestia e ca si eu si sotia avem masini de serviciu si nu l-am prea bagat in seama; acu sotia intra pe maternitate si ramane fara masina de serv. asa ca trebuie sa ii pun la punct C5-ul; acum ... intrebarea mea e daca merita ?! care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. :D )

Mersi.

P.S. C5 HDI 2002 (rhz, 80kW)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 27-Mar-2010 12:59

fiind cald nu sint neaparat necesare, deci poti amina schimbarea lor daca nu iti sta carul in drum de asta
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Sâm 27-Mar-2010 13:08

care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. )

La temperaturi ridicate bujiile nu sunt cuplate deci, vara nu ai avea probleme cu pornirea. Sau ceva ĂŽn genul ĂŁsta: :lol:

Cod: Selectaţi tot

class IfElse {
public static void main(String[] args) {
int temperatura = 20;
        char bujii;

        if (temperatura >= 20) {
            bujii= 'OFF';
           } else {
            bujii= 'ON';
        }
        System.out.println("bujii= " + bujii);
    }
}

olimpiuserban
pasionat
Mesaje: 119
Membru din: Mar 09-Ian-2007 22:54
Localitate: Baia Mare

Mesajde olimpiuserban » Sâm 27-Mar-2010 14:47

Mersi baieti ...

foarte haios Marian asta ...

Avatar utilizator
adyreptila
pasionat
Mesaje: 329
Membru din: Lun 10-Mar-2008 12:57
Localitate: zalau

Mesajde adyreptila » Sâm 27-Mar-2010 19:43

MARIAN scrie:
care e rolul bujiilor la o masina diesel vara ? ( nu radeti, eu sunt programator.. )

La temperaturi ridicate bujiile nu sunt cuplate deci, vara nu ai avea probleme cu pornirea. Sau ceva ĂŽn genul ĂŁsta: :lol:

Cod: Selectaţi tot

class IfElse {
public static void main(String[] args) {
int temperatura = 20;
        char bujii;

        if (temperatura >= 20) {
            bujii= 'OFF';
           } else {
            bujii= 'ON';
        }
        System.out.println("bujii= " + bujii);
    }
}

super tare raspuns (pe intelesul programatorilor) :)))))))))))))

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

bujii arse

Mesajde cornelioan » Mar 06-Apr-2010 08:07

Apropos de bujii, motorul de 2.2l are bujii incandescente sau este cu injectie directa? Am demontat capacele de pe motor si nu am vazut bujiile. Multumesc.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 08-Apr-2010 10:57

e ca si cum ai intreba daca masina are roti sau prajitoare de piine. toate motoarele diesel au bujii incandescente, indiferent ca au injectie directa sau indirecta, diferenta e ca ele nu functioneaza intotdeauna la cele cu injectie directa. la 2.2 sint in spatele motorului, de aia nu le-ai gasit
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

Citroen c5 2.2 hdi de vĂŽnzare

Mesajde cornelioan » Mar 18-Mai-2010 11:56

Multumesc de localizare. Motoarele cu injectie directa nu au nevoie de bujii incandescente.

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Mar 18-Mai-2010 19:00

Esti sigur ? Motorul meu tot cu injectie directa e si are si bujii incandescente. Orice diesel are asa ceva. As vrea sa vad cum pornesti tu la -20 fara bujii.

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

bujii arse

Mesajde cornelioan » Mie 19-Mai-2010 09:44

Injectie directa este atunci cand injectorul pulverizeaza motorina direct in capul pistonului iar camera de ardere este o cavitate in capul pistonului si nu in chiulasa. sunt putine asemenea motoare pe autoturisme. Motorul cu injectie directa creaza o temperatura si o presiune mai mare la compresie, iar in urma acestui fapt amestecul se aprinde fara a fi nevoie de ajutorul unei bujii incandescente. Tot ce am vazut cu bujie incandescenta pe fiecare cilindru a fost motor cu injectie indirecta,nu cred ca ai asa ceva pe masina.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 19-Mai-2010 10:17

orice HDI are injectie directa si bujii incandescente care merg chiar si dupa ce porneste motorul citeodata, in fct de temperatura
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Mie 19-Mai-2010 15:50

cornelioan sa stii si tu ca TOATE dieselurile au camera de ardere in capul pistonului si chiuloasa plana si TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa. Majoritatea masinilor sin cu injectie directa dupa criteriul tau, putine dieseluri au antecamera. La benzinare injectia directa se intelege motorul cu injectie electrica la care benzina e pulverizata direct in piston nu in galerie.
Confirm si eu ce a zis Khan, bujiile incandescente la HDI stau aprinse si inainte de pornire cit si dupa pornirea motorului in functie de temperatura.

Avatar utilizator
cristi_s
pasionat
Mesaje: 223
Membru din: Mar 04-Aug-2009 07:57
Localitate: Brasov

Mesajde cristi_s » Mie 19-Mai-2010 16:08

vlad c4 scrie:TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa.

Nu toate benzinarele au pistonul plat, dar toate au camera de ardere in chiulasa. Citroenul GSA / Oltcitul, Porsche 911 racit cu aer si multe altele au pistoane profilate. Dar nu asta e important.

La diesel exista 2 metode de preincalzire;
- bujii incandescente in camera de ardere.
- rezistenta de incalzire in admisie. Asta este mai rara si mai veche, ca nu e asa de eficienta. Motorul de Raba are o asemenea dracovenie, daca nu ma insel. De aia la Raba faclia din carpe imbibate cu motorina e mai esential decat cheia de contact. :lol: :lol: :lol:

Fara preincalzire nu se poate.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo

Avatar utilizator
vlad c4
pasionat
Mesaje: 159
Membru din: Lun 20-Apr-2009 12:31
Localitate: Turda

Mesajde vlad c4 » Mie 19-Mai-2010 16:10

cristi_s scrie:
vlad c4 scrie:TOATE benzinarele au pistonul plat si camera de ardere in chiuloasa.

Nu toate benzinarele au pistonul plat, dar toate au camera de ardere in chiulasa. Citroenul GSA / Oltcitul, Porsche 911 racit cu aer si multe altele au pistoane profilate. Dar nu asta e important.

Mici exceptii, sorry.

cornelioan
pasionat
Mesaje: 317
Membru din: Sâm 30-Dec-2006 15:08
Localitate: bucuresti

bujii arse

Mesajde cornelioan » Vin 21-Mai-2010 08:40

Nu am demontat un HDI pana acum si probabil ca aveti dreptate. Poate cineva sa puna niste poze cu un piston si o chiuloasa?


Înapoi la “Citroen C5 I-II”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo