Aveti ceva explicatii?
Risk of particle filter blocking
Moderatori: mesersmith, Echipa Tehnica
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 800
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
Risk of particle filter blocking
Ce inseamna ca trebuie curatat filtrul de particule, sau ca sistemul de autocuratire al filtrului a intrat in functiune? Mesajul a aparut impreuna cu aprinderea becului 'service' dupa ce am mers cu masina sub 60 km/h destul de mult iar cand am iesit la drum drept si am putut sa o turez peste 2000 rot/min a mai aparut de cateva ori dupa care totul a revenit la normal. In tot acest timp motorul a functionat normal!!!
Aveti ceva explicatii?

Aveti ceva explicatii?
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Inseamna ca ai mers subturat si filtrul e plin de particule de carbon (funingine). Poti incerca sa mergi in afara mai turat macar vreo 10 km, poate ii trece.
Motoarele turbo-diesel trebuie tinute peste turatia de eficienta maxima a turbinei (~ 2000 de ture). In felul asta se evita multe lucruri: fitrul de particule nu se colmateaza, turbina e racita si unsa mai bine din cauza debitului mai are de ulei care trece prin ea, etc.
Citi km are masina ta? Cum stai cu nivelul aditivului Eolys (sper ca am scris corect)?
Motoarele turbo-diesel trebuie tinute peste turatia de eficienta maxima a turbinei (~ 2000 de ture). In felul asta se evita multe lucruri: fitrul de particule nu se colmateaza, turbina e racita si unsa mai bine din cauza debitului mai are de ulei care trece prin ea, etc.
Citi km are masina ta? Cum stai cu nivelul aditivului Eolys (sper ca am scris corect)?
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
dimabogdan
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
Asta se intampla cand nu iti citesti manualul de utilizare.Crezi ca aia-s boi cand il tiparesc si ti-l dau in brate.
Uite un citat, din manualul de C4.Fiind vorba tot de FAP, nu conteaza masina( poate fii VW, MB sau Citroen):
Uite un citat, din manualul de C4.Fiind vorba tot de FAP, nu conteaza masina( poate fii VW, MB sau Citroen):
Colmatare filtru de particule
In caz de risc de colmatare, pe ecranul multifunctiuni apare un mesaj, insotit de un semnal sonor si de aprinderea
martorului luminos SERVICE.
Aceasta alarma se declanseaza la inceperea saturarii filtrului de particule (conditii de rulare de circuit urban, timp
indelungat : viteza redusa, ambuteiaje…).
Pentru regenerarea filtrului, va recomandam sa rulati cat mai curand posibil, atunci cand conditiile de trafic va
permit, cu o viteza de 60 km/h sau mai mare, pentru cel putin 5 minute (pana la disparitia mesajului de alerta).
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
dimabogdan
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
-
dimabogdan
- pasionat
- Mesaje: 322
- Membru din: Vin 12-Ian-2007 11:06
- Localitate: constanta
Daca scrie cineva dupa ce ai scris tu, nu mai poti sterge mesajele(se poate rezolva doar cu ajutorul unui administrator). Daca nu ar fi scris nimeni dupa tine s-ar fi vazut un "X" deasupra, langa quote, edit,^, si "R":wink:
Ideea e ca, chiar daca iti da eroare cu debug, mesajul se scrie pe forum(numai in cazul cand depasesti cele 10 minute de cand ai inceput a scrie mesajul, nu se mai posteaza). Mesajele nu mai pot fi sterse/modificate dupa mai mult de 50 de minute de la prima postare.
Ideea e ca, chiar daca iti da eroare cu debug, mesajul se scrie pe forum(numai in cazul cand depasesti cele 10 minute de cand ai inceput a scrie mesajul, nu se mai posteaza). Mesajele nu mai pot fi sterse/modificate dupa mai mult de 50 de minute de la prima postare.
In Bucuresti mersul cu metroul/pe jos este obligatoriu 
nicum scrie:Inseamna ca ai mers subturat si filtrul e plin de particule de carbon (funingine). Poti incerca sa mergi in afara mai turat macar vreo 10 km, poate ii trece.
Motoarele turbo-diesel trebuie tinute peste turatia de eficienta maxima a turbinei (~ 2000 de ture). In felul asta se evita multe lucruri: fitrul de particule nu se colmateaza, turbina e racita si unsa mai bine din cauza debitului mai are de ulei care trece prin ea, etc.
Interesant e ca mie mi-a aparut mesajul cu riscul de colmatare dupa vreo 3000 km de naveta cu peste 100 la ora! Si chiar in mers la drum a aparut, cand aveam peste suta! Nici vorba de ambuteiaje! Cat am mers cu ea numai prin oras n-a avut nici pe dracu'! Ce sa mai insemne si asta?
Passion pour C5
- urzica
- pasionat
- Mesaje: 800
- Membru din: Mie 10-Oct-2007 15:39
- Localitate: Medgidia
- Masina: CITROEN C5 II HDI 1997 cc 2007
In momentul in care turezi motorul creste debitul de gaze evacuate si atunci diferentialul de presiune de pe filtru lucreaza si i-ti spune de colmatare filtru. Dupa ce se "ard" particulele diferenta de presiune dintre intrare/iesire filtru se micsoreaza sub un anumit prag dat de diferential si totul revine la normal.
-
mircea_ilie
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Mie 11-Iun-2008 20:08
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Colmatare FAP C 5 II 1,6 HDI
Salut, sunt nou În club ºi am mai citit din mesajele voastre În legãturã cu aceste erori (Antipollution Faulty ºi Risk of filter blocking) dar la mine este mai accentuatã problema: Îmi apare de vreo douã trei ori pe zi acest mesaj(al doilea) ºi dispare,dar la o sãptãmânã apare ºi celãlalt mesaj (primul) care dupã vreo douã zile dispare singur. Problema este cã În momentul apariÞiei celui de al doilea mesaj puterea motorului scade, turaÞia urcând doar pâna la 3000 rot/min. iar cuplu motor (240 N/m pe care-l are este foarte bun) nu se mai simte. Oare este o problemã generalã la Citroen (este prima maºinã de acest gen pe care o am, pânã acum am avut 4 modele de Opel)? Ce este de fãcut?! MulÞumesc.
-
mircea_ilie
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Mie 11-Iun-2008 20:08
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Am fost ºi am descoperit cele douã erori P0420-eficienÞã catalizator sub limitã ºi P0113-colmatare filtru de particule. Nu vreau sã mã duc la reprezentanÞã cã acolo e dezastru:nici ei nu ºtiu ce sã schimbe ºi apoi te cheamã de 10 ori, dar dacã pot sã completez eu cu aditiv ºi eventual sã dau jos ºi sã curãÞ filtru de particule ar fi perfect, dar nu prea ºtiu unde se aflã (mai ales rezervorul de aditiv)!? 
citi km are masina? pentru ca daca are putini, e de ajuns sa ii dai o talpa buna pe sosea si si scapat. daca are mai multi (peste 100k) se mai poate prelungi un pic viata FAP-ului prin demontare si spalare cu jet
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
mircea_ilie
- just curious
- Mesaje: 5
- Membru din: Mie 11-Iun-2008 20:08
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187804
Total subiecte 18661
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11830
Cel mai nou membru Dady





