Pagina 1 din 1

verificare joc culbutori C1 1.0i VVT-i

Scris: Joi 01-Noi-2007 09:42
de XENON
domnule Parscoveanu, la 60.000km trebuie efectuata la motorul 1.0i de pe C1 o verificare ca cea din titlu. eu sunt din Bucuresti si ma gandesc sa merg la un service toyota fiindca probabil fac treaba asta mult mai des, dar nu cred ca ma vor primi neavand toyota. asa ca as dori sa vin la dvs.
intrebarea mea este daca merita drumul, sau este ceva simplu cu care s-ar descurca si mecanicii acelui maaare service din Bucuresti cu nume din trei litere? :D mentionez ca din manualul de reparatii de aygo nu mi s-a parut a fi chiar ceva de rutina. am vazut si ca e posibil sa trebuiasca inlocuite anumite piese in cazul in care jocurile depasesc anumite cote.
astept raspunsul dvs., multumesc.

Scris: Joi 01-Noi-2007 15:35
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Intradevar, la 60.000km se face o verificare a jocului supapelor.
Pentru a reface jocul este necesara demontarea distributiei(care este pe lant) si inlocuirea tachetilor, care sunt din 2 in 2 sutimi. Asta presupune ca acesti tachti sa fie pe stoc, dupa ce ii masori pe cei de pe masina pentru a face diferenta.
Noi nu avem pe stoc cele 29 de coduri de tacheti posibili. Si nu stiu ce ma face sa cred ca nu ii are nimeni, nici la Peugeot nici la Toyota :shock: :lol:
Asadar, tehnica ar fi asa: mai intai masurat jocul real. Daca se gaseste o eroare mai mare de 0,1 mm ar trebui demontata distributia, scosi tachetii, masurati si comandati numai aceia care sunt necesari pentru o refacere precisa a jocului. Dupa aceea se face montajul distributiei. Este posibil sa mai fie de inlocuit si alte glume de genul lant, intanzator, curea accesorii si rola curea :lol:

Cred, insa ca iti faci griji degeaba! Daca te vei duce la un service si acesta iti va spune ca la 60.000km trebuie inlocuiti x tacheti, eu zic sa te mai duci la un alt service asa... ca la docor pentru a verifica diagnosicul.

Eu stiu ca distributia pe lant este una din cele mai fiabile chestii, in niciun caz una costisitoare si de reparat la fiecare 60.000km, nu?

Scris: Joi 01-Noi-2007 15:48
de Arise
Deci eu inteleg ca trebuie sa te duci pentru o verificare. Nu pentru o schimbare completa.

La verificare ma indoiesc ca s-ar putea sa iti spuna altceva decat: "Nu sunt probleme".

Scris: Joi 01-Noi-2007 16:17
de XENON
am inteles, va multumesc mult pt. raspunsuri. faptul ca distributia este pe lant a fost unul din factorii determinanti care m-au facut sa cumpar masina. pacat ca a trebuit sa aflu de pe saitul toyota ca motorul asta are asa ceva. nu inteleg de ce nu exista aceasta informatie si la eurial.ro si actualul ats.ro.as mai avea totusi o intrebare. de ce la celelalte motoare din gama citroen de exemplu, cu distributie pe curea, nu este necesara aceasta verificare?

Scris: Joi 01-Noi-2007 16:53
de MUGUREL PIRSCOVEANU
Pentru ca tachetii de la celelalte motoare compenseaza hidraulic jocul.

Totusi, cred ca va bateti capul prea mult ccu detaliul asta si ar fi mai bine daca ati lasa pe seama service-ului, iar voi sa va bucurati de masina.

Mie daca mi s-ar strica laptopul sau ceva... televizorul, nu m-as gandi prea mult la ce face tehnicianul acolo cat la functionarea mai departe a sculei. :lol:

Scris: Joi 01-Noi-2007 17:14
de balanel
OFF TOPIC:

E prima oara in viata mea cand aud ca tachetii clasici, adica fara compensare hidraulica, se schimba, nu se regleaza. Sa fie asta o solutie specifica Toyota? Mi se pare o solutie cel putin amatoriceasca, pentru ca ridica destul de mult costul intretinerii masinii.
De asemena ma mira foarte tare, faptul ca un motor atat de avansat tehnologic, ca cel de 1.0 Toyota, cu variatie a unghiului axei cu came (VVT-I), distributie pe lant, etc., nu are tacheti cu compensare hidraulica a jocului...