Sistem Buy Back Citroen ?
Moderator: Echipa Tehnica
Sistem Buy Back Citroen ?
Stiu ca inca nici nu mi-a sosit masina dar chestia cu sistemul de tip "Buy Back" este o intrebare pe care vroiam sa o pun de mai multa vreme incoace.
Pe un alt topic Mugurel spunea ca ar fi in plan (?) ceva de genul asta pentru Romania, fapt care m-a determinat sa incep un topic nou (cred ca ar fi de interes)
Exista in acest moment asa ceva pt Citroen? Daca va exista asa ceva aveti ceva detalii??
Pe un alt topic Mugurel spunea ca ar fi in plan (?) ceva de genul asta pentru Romania, fapt care m-a determinat sa incep un topic nou (cred ca ar fi de interes)
Exista in acest moment asa ceva pt Citroen? Daca va exista asa ceva aveti ceva detalii??
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Buy Back-ul functioneaza in occident numai la nivel de dealer. Adica nu iti va plati Citroen(ma refer la constructor) vreo masina veche.
Este sistemul prin care dealerul pentru a-si vinde o masina preia masina veche a clientului, o evalueaza la cota pietei si ii propune o suma ( de obicei cu 10% mai putin decat cota de piata). Iar banii pe care trebuie sa ii plateasca acel client ca avans la una noua, ii plateste delerul de fapt.
La noi in Romania functioneaza la fel, cel mai bun exemplu este marca Opel, unde fiecare dealer este si importator direct. Te duci cu o masina care in targ poti cere pe ea 10000 de euro, delerul iti ofera 9000 si acei 9000 reprezinta avansul pentru o alta masina noua.
Eu am facut chestia asta la vreo 5 masini pana acum, acolo unde m-am inteles cu acel client (de obicei au trecut de la Citroen tot la Citroen, si au schimbat o clasa inferioara cu una superioara). Citroen, sau ATS nu m-a ajutat cu nimic. Problema este ca majoritatea altor potentialai clienti nu inteleg de ce sa piarda ei 10%! EEE uite pentru ca este comod si pentru ca delerul aranjeaza masina SH pentru a o putea vinde cu o garantie minima.
Eu sunt convins ca pana nu se va schimba ceva in mentalitatea clientului roman, va functiona mai greu la noi.
Un alt exemplu este Bavaria care accepta la masina SH pretul pietei. De ce? pentru ca marja lor de castig la una noua este de peste 20%, deci are de unde.
In rest va las singuri sa judecati.
Este sistemul prin care dealerul pentru a-si vinde o masina preia masina veche a clientului, o evalueaza la cota pietei si ii propune o suma ( de obicei cu 10% mai putin decat cota de piata). Iar banii pe care trebuie sa ii plateasca acel client ca avans la una noua, ii plateste delerul de fapt.
La noi in Romania functioneaza la fel, cel mai bun exemplu este marca Opel, unde fiecare dealer este si importator direct. Te duci cu o masina care in targ poti cere pe ea 10000 de euro, delerul iti ofera 9000 si acei 9000 reprezinta avansul pentru o alta masina noua.
Eu am facut chestia asta la vreo 5 masini pana acum, acolo unde m-am inteles cu acel client (de obicei au trecut de la Citroen tot la Citroen, si au schimbat o clasa inferioara cu una superioara). Citroen, sau ATS nu m-a ajutat cu nimic. Problema este ca majoritatea altor potentialai clienti nu inteleg de ce sa piarda ei 10%! EEE uite pentru ca este comod si pentru ca delerul aranjeaza masina SH pentru a o putea vinde cu o garantie minima.
Eu sunt convins ca pana nu se va schimba ceva in mentalitatea clientului roman, va functiona mai greu la noi.
Un alt exemplu este Bavaria care accepta la masina SH pretul pietei. De ce? pentru ca marja lor de castig la una noua este de peste 20%, deci are de unde.
In rest va las singuri sa judecati.
Este interesant de stiut ca totusi exista variante. Eu inteleg avantajele sistemului de buy back si as fi bucuros sa beneficiez de el pt ca prefer sa conduc o masina noua, sa o schimb, sa incerc si altceva etc. chiar daca aceasta comoditate are un mic pret (si dealerul trebuie sa castige ceva iar o afacere este aceea in care castiga ambele parti).
Mi se pare foarte comod sistemul si voi apela cu incredere la el atunci cand va veni timpul si acolo unde va exista
Mi se pare foarte comod sistemul si voi apela cu incredere la el atunci cand va veni timpul si acolo unde va exista
Pe site-ul www.citroen.ro deja au bagat si aceasta rubrica.
Cred ca in viitorul apropiat poate chiar anul acesta sa fac o schimbare de acest gen, la tanculet (aka Citroen Berlingo).
Daca tot veni vorba, cam ce oferta mi-ai face pe el Mugurel??? Citroen Berlingo Multispace 2.0 HDI, din sept 2002, fara facelift, fata de modelul de baza mai are A/C, km 65 000, i-am tras geamuri fumurii (ionizate 90%) la baietii din Pitesti si la geamurile de pe spate si luneta?Ahh am uitat, alarma Ungo pusa de ATS (mare teapa dupa mine) si inchidere centralizata pe fata?
Am putea sa mutam discutia pe PM daca deranjeaza pe cineva.
Multumesc!
P.S. Pana cand o voi da, o sa schimb comenzile la ventilator, nu mai merg pe direct cu el :P
Cred ca in viitorul apropiat poate chiar anul acesta sa fac o schimbare de acest gen, la tanculet (aka Citroen Berlingo).
Daca tot veni vorba, cam ce oferta mi-ai face pe el Mugurel??? Citroen Berlingo Multispace 2.0 HDI, din sept 2002, fara facelift, fata de modelul de baza mai are A/C, km 65 000, i-am tras geamuri fumurii (ionizate 90%) la baietii din Pitesti si la geamurile de pe spate si luneta?Ahh am uitat, alarma Ungo pusa de ATS (mare teapa dupa mine) si inchidere centralizata pe fata?
Am putea sa mutam discutia pe PM daca deranjeaza pe cineva.
Multumesc!
P.S. Pana cand o voi da, o sa schimb comenzile la ventilator, nu mai merg pe direct cu el :P
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
tartorul scrie:@Mugurel: Masinile cumparate de Pro Motor in sistemul buy-back de la clienti ce an defabricatie aveau? (daca informatia este confidentiala e ok sa nu imi raspunzi ). Pana la ce an de fabricatie se poate merge pt masinile cumparate?
Am avut 2 Xsara care s-au dat in schimbul la C4, o Xsara care a trecut la un C5, un Saxo care a trecut la C4 si ... un Picasso care trece la Outback.
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Este sistemul prin care dealerul pentru a-si vinde o masina preia masina veche a clientului, o evalueaza la cota pietei si ii propune o suma ( de obicei cu 10% mai putin decat cota de piata).
E cam ciudata aproximarea asta dupa "cota pietei". Cine o stabileste? Raportat la ce oras? Pt. ca intr-un oras o masina SH poate valora mai mult, iar in altul mai putin.
Nu ar fi mai simplu sa se faca la nivel de importatori niste marje de preturi in functie de vechime, nr. de km, stare tehnica...etc.?
Cam cum au si cei de la CASCO? Desi, si la ei sunt diferente destul de mari intre o companie fata de alta.
E de discutat pe subiectul asta.
adytzu scrie:MUGUREL PIRSCOVEANU scrie:Este sistemul prin care dealerul pentru a-si vinde o masina preia masina veche a clientului, o evalueaza la cota pietei si ii propune o suma ( de obicei cu 10% mai putin decat cota de piata).
E cam ciudata aproximarea asta dupa "cota pietei". Cine o stabileste? Raportat la ce oras? Pt. ca intr-un oras o masina SH poate valora mai mult, iar in altul mai putin.
Nu ar fi mai simplu sa se faca la nivel de importatori niste marje de preturi in functie de vechime, nr. de km, stare tehnica...etc.?
Cam cum au si cei de la CASCO? Desi, si la ei sunt diferente destul de mari intre o companie fata de alta.
E de discutat pe subiectul asta.
Da e de discutat, asta ma gandeam si eu acuma, dar totusi e admirabil ca cineva incearca chestia asta si la noi (sau si cu Citroen).
Sper sa nu fie diferentele pre mari... Eu am luat din Germania la pret de buy back de la cineva care lucra la dealer (nu citroen) masini foarte foarte bine intretinute si reconditionate exceptional (nu lovite).
buna intrebare
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- pasionat
- Mesaje: 198
- Membru din: Vin 13-Ian-2006 12:02
- Localitate: Constanta
MUGUREL PIRSCOVEANU scrie: Este sistemul prin care dealerul pentru a-si vinde o masina preia masina veche a clientului, o evalueaza la cota pietei si ii propune o suma ( de obicei cu 10% mai putin decat cota de piata).
asta e vraja. sunt curios daca mie imi da cineva 1500 euro pe masina mea. in conditiile in care pot sa o vand cu pana la 2000 euro.
am sunat si eu la aaaauto (care este o firma specializata in astfel de tranzactii) si mi-au spus ca imi ofera 500 euro pe ea.
bataie de joc! ei mai investesc 1-2 sute de euro sa o faca sa arate bine si apoi o vand cu 2000 euro, pretul pietei!
citroen - o pasiune permanenta
-
- Pro Motor Rm.Valcea
- Mesaje: 823
- Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
- Localitate: ramnicu valcea
- Contact:
Înapoi la “Pro Motor - Rm. Valcea”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern