Pagina 1 din 2
Calitate profesionala a angajatilor service-ului
Scris: Vin 30-Oct-2009 13:46
de keos
A fost cumnata mea cu C3-ul meu la dvs, deoarece exista o problema cu directia la faruri.
Senzatia mea personala este ca s-a stricat motorasul ce stabileste inaltimea si bate in gol, si daca incerc sa modific manual inaltimea incepe si mi le ridica din nou automat.
INSA, cum spuneam, a venit omul la dumneavoastra si i-ati spus ca se reparara si sa se duca acasa.
Ma sunat de acolo, dar deoarece nu a stiut sa-mi explice ce faceti i-am spus sa va intrebe si de asemenea sa-i spuneti un pret.
Ati lasat-o sa astepte si fiindca sunteti la masa si dupa multa chinuiala a reusit sa vorbeasca cu cineva care ia spus ca in nici un caz nu puteti sa dati un pret, si din cate am inteles v-ati suparat tare mult.
- In primul rand, nu mi se pare corect sa faceti o reparatie fara sa spuneti omului cat il va costa.
- In al doilea rand daca as fi fost in locul dvs as fi spus, va costa evaluarea atat ..., dupa care va sunam sa obtinem acordul pentru reparatie.
- In al treilea rand, nu se face ca sa lasati un client sa astepte.
- In al cincilea rand, nu stiu de ce are lumea o parere buna de pe dvs
Scris: Vin 30-Oct-2009 15:31
de DanT
tu chiar crezi ca asa s-au intamplat lucrurile?
nu de alta, dar se poate intelege gresit ..
daca nu ai fost acolo mai bine nu te apuci sa dai cu noroi.
poti intreba, in mod civilizat, ce anume sa intamplat, asta in cazul in care a fost incdent.
In alta ordine de idei, cand numeri, dupa 3 urmeaza 4. Cel putin in Romania.
Iar de ce am EU o parare buna despre Mugurel nu cred sa fie un subiect public.
Nu ai vrea sa reformulezi, de data asta clar?
Scris: Vin 30-Oct-2009 15:52
de vldst
Fratilor, nu va mai duceti in service-uri ca la pomul laudat. Si eu am o parere buna despre d-l Mugurel, pe care n-am avut insa ocazia sa-l cunosc personal. Am fost acum 2 ani la o revizie la Rm. Valcea si sincer sa fiu ma asteptam la mai mult din partea mecanicilor de acolo. Nu uitati ca un service nu sta intr-o singura persoana, care poate sa fie foarte amabila si cu un simt de PR foarte dezvoltat. Dar daca dincolo de tejghea nu sunt niste profesionisti adevarati, degeaba vitrina arata pe afara frumos.
Concluzia mea dupa o revizie facuta la Rm. Valcea si o alta la Pitesti e una singura: lucrul facut de mana ta e sfant! Ori ai niste relatii in service-uri si te duci la mecanicul care stie meserie de acolo (intr-un service, sunt poate unul sau doi indivizi cu adevarat calificati si care stiu meserie), ori te apuci si inveti singur sa-ti repari masina.
Poate ca sunt cam dur, dar vorbesc din experienta mea proprie si personala. Nu am nimic cu d-l Mugurel, nu reprezint interesele vreunui service concurent, sunt doar un client si atat. Oi fi eu mai ghinionist, banuiesc ca e foarte greu sa-i multumesti pe toti clientii care trec pragul service-ului. Ca sa poti insa rezolva cu adevarat problemele clientului, trebuie sa ai rabdare, pentru ca multe probleme mai mici sau mai mari nu pot fi diagnosticate si rezolvate corect intr-un timp scurt. Timpul costa bani, e alegerea fiecarui service daca merge pe calitate sau cantitate.
Scris: Vin 30-Oct-2009 17:26
de mesersmith
eu mereu am avut o parere buna despre pro motor din doua motive:
1. desi nu am fost niciodata la mugurel pt vreo problema tehnica, am fost pt un drive test de doua ori si, daca la ats i-am deranjat pe baietii de la vanzari de la solitaire-ul in care erau angrenati, la pro motor se cunostea profesionalismul angajatilor...
cat am stat acolo, am vazut mai multi clienti care aveau diverse probleme tehnice, si care au avut parte de o atentie asa cum mi-as fi dorit si eu, eu care am avut expleriente ultra neplacute cu ats, champion, si citroen constanta...
nu am vazut niciodata ca la ats sa poti discuta nu cu patronul, ci macar cu mecanicul care urma sa-ti hacuiasca masina...decat daca te apucai de urlat prin pravalie, asa cum a trebuit sa fac eu...
2. sunt pe forumul asta de cativa ani si am citit multe topicuri in care probleme mai mult sau mai putin grave si-au gasit rezolvarea la pro motor, dupa incercari esuate prin alte service-uri...
este drept ca in orice colectiv se strecoara si alt gen de oameni, si profesionalismul si calificarea la romani, cu exceptia elitelor, e problema mare...
eu am mai multi angajati pt diverse activitati pe care le desfasuram in firme, si uneori imi vine sa-i impusc...
nu cunosc punctual problema pe care ai avut-o tu, dar cred ca ar trebui sa i te adresezi lui mugurel direct si sunt convins ca lucrurile nu vor mai sta asa...
Scris: Vin 30-Oct-2009 17:30
de bogdan78
Eu zic ca este si vina RAR-ului, nu stie decat sa ia bani. dar sa faca niste cursuri de formare profesionala a mecanicilor nu se poate. Sunt foarte multi conducatori de serviceuri, foarte amabili si foarte bine pregatiti profesional, mecanicul de rand insa este de multe ori nepregatit complet.... Si cateodata este Âşi lipsit de bunavointa.
Scris: Vin 30-Oct-2009 18:39
de hippo
Vin in completarea lui Bogdan si spun ca unii mecanici nu dau dovada doar de bunavointa, ci si de lipsa de bun simt. Si pentru ca tot aminteai Bogdane despre RAR, te rog sa ma crezi, ca am o parere foarte proasta despre majoritatea angajatilor. Sunt si oameni printre ei, dar parca pe ei incearca sa-i doboare cei care stau f bine la capitolul, hai sa-i spun cat de cat elegant, indolenta.
Imi aduc aminte ca anul trecut, la inmatricularea masinii, m-am lovit de 2 tipuri de oameni la RAR: cu bun simt si care incercau sa te indrume, sa-ti explice ce este de facut, dar si de multi cu nasu' pe sus... Nu vreau sa va spun cum a reactionat cel care a preluat masina pt a o pune pe stand sa verifice franele cand "mi-am permis' sa-i spun ca la Xantia frana de mana este pe fata... M-am chinuit degeaba pt ca a trebuit sa-i verifice pt a 2-a oara frana pt ca nea omu' a uitat...
In urma cu 1 saptamana am trimis un mail reprezentantei Citroen din Timisoara prin care ii intrebam daca pt Xantia fac test Lexia, cat costa si daca este necesara programarea. Nu mi-au raspuns nici macar acum. La pol opus, am pus aceleasi intrebari (tot pe mail) celor de la Peugeot. In maxim 2 ore am primit raspunsul lor. Chiar daca mi-au spus ca softul lor de diagnoza nu poate "intra in legatura" decat probabil cu injectia, au avut amabilitatea de a-mi raspunde. O bulina rosie pt ei.
Raman la parerea ca padure fara uscaturi nu exista.
Scris: Vin 30-Oct-2009 21:14
de keos
DanT scrie:tu chiar crezi ca asa s-au intamplat lucrurile?
Nu ai vrea sa reformulezi, de data asta clar?
Imi pare rau ca am scapat 4, initial era si un 4 dar l-am sters in incercarea sa fiu cat mai obiectiv.
Legat de faptul ca nu am fost acolo, eu asteptam in telefon si cred ca am fost destul de bine informat..
Si ca sa reformulez, desi scria si in subiect: Este vorba despre angajati, si nu despre patron.
Dar, mergand pe idee, educatia angajatilor depinde si de managerii lor.
Scris: Vin 30-Oct-2009 21:19
de keos
mesersmith scrie:eu mereu am avut o parere buna despre pro motor din doua motive:
nu cunosc punctual problema pe care ai avut-o tu, dar cred ca ar trebui sa i te adresezi lui mugurel direct si sunt convins ca lucrurile nu vor mai sta asa...
Ai perfecta dreptate, din acest motiv mi-am expus si eu problema aici. Realitatea este ca in Romania trebuie sa te lupti pentru orice lucru. Daca ar fi fost domnii de la service mai profesionisti si ar fi inceput discutia cu trebuie sa facem intai o evaluare a necesitatilor de reparare poate nu s-ar fi ajuns aici.
BTW, oricum mi-a spus cumnata-mea, ca oricum s-au dus la citroen care era in curte ca sa-si dea seama ce ar putea fi

Scris: Vin 30-Oct-2009 21:28
de keos
BTW, vizavi de calitate service-uri, am fost si la champion, sau cum i-or chema pe cei din chitila (care acum vreo 3 ani ii laudau lumea). Si in mod cert mi-au facut o parere foarte proasta

.
Scris: Vin 30-Oct-2009 22:36
de mesersmith
trimite-i un mesaj privat lui mugurel si eventual pune in el si link-ul catre topicul asta...
Scris: Lun 02-Noi-2009 14:05
de RollerMAN
Keos nu stiu exact care este problema si ce s-a intamplat cu cumnata ta la pro motor insa eu iti garantez ca majoritatea oamenilor de acolo sunt super ok. Ca se mai enerveaza unu ca il incurci cu nu stiu ce....ca il mai bati la cap , ca una ca alta, se mai intampla dar fara suparare eu saptamana trecuta tocmai mi-am schimbat sincroanelela ei, operatie care este destul de anevoioasa si sincer nu m-as fi dus in alta parte pt nimic in lume mai ales ca totul s-a intamplat intr-o singura zi...de dimineata pana seara.
Mecanicii de acolo sunt f bine calificati, cel care mi-a umblat mie in cutie repara masinile de raliu in timp record cand sunt cu ele la etapa deci fara suparare dar rar ai sa gasesti mecanici la fel de buni ca acolo si mai ales oameni care sa te inteleaga, sa stie ce inseamna pasiune.
Pai daca ma duceam la minunatii ATS ma certam probabil vreo saptamana cu ei sa imi schimbe sincroanele, aici s-a rezolvat intr-o zi, sa nu mai spun ca mai poti sta p langa masina mai poti vorbi una alta cu cei de acolo.
Cumnata ta a avut o experienta proasta si ce s-a intamplat exact nu putem sti, insa ce ai spus tu acolo eu n-am mai auzit. Sa nu iti dea un pret pt niste piese sau pt o reparatie, macar estimativ...sincer ma indoiesc!
Te sfatuiesc la ce spunea si mesersmith sa ii dai un mail lui mugurel cu linku de aici si sa ii spui ce s-a intamplat, sunt sigur ca te va ajuta sa iti rezolvi problema.
Re: Calitate profesionala a angajatilor service-ului
Scris: Lun 02-Noi-2009 14:08
de MUGUREL PIRSCOVEANU
keos scrie:A fost cumnata mea cu C3-ul meu la dvs, deoarece exista o problema cu directia la faruri.
Senzatia mea personala este ca s-a stricat motorasul ce stabileste inaltimea si bate in gol, si daca incerc sa modific manual inaltimea incepe si mi le ridica din nou automat.
INSA, cum spuneam, a venit omul la dumneavoastra si i-ati spus ca se reparara si sa se duca acasa.
Ma sunat de acolo, dar deoarece nu a stiut sa-mi explice ce faceti i-am spus sa va intrebe si de asemenea sa-i spuneti un pret.
Ati lasat-o sa astepte si fiindca sunteti la masa si dupa multa chinuiala a reusit sa vorbeasca cu cineva care ia spus ca in nici un caz nu puteti sa dati un pret, si din cate am inteles v-ati suparat tare mult.
- In primul rand, nu mi se pare corect sa faceti o reparatie fara sa spuneti omului cat il va costa.
- In al doilea rand daca as fi fost in locul dvs as fi spus, va costa evaluarea atat ..., dupa care va sunam sa obtinem acordul pentru reparatie.
- In al treilea rand, nu se face ca sa lasati un client sa astepte.
- In al cincilea rand, nu stiu de ce are lumea o parere buna de pe dvs
Buna,
Nu prea va inteleg frustrarile.
In al treilea rand: asteptarea a fost conditionata de o programare si de o diagnosticare corecta. O diagnosticare corecta se face in 10 secunde sau in doua zile. Altfel nu poti sa fii sigur de diagnosticul dat.
In primul rand: evaluarea costurilor se face dupa o diagnosticare corecta.
In al doilea rand: cumnata dumneavoastra venise montata sa intre in service si sa iasa cu diagnosticul dat de dumneavoastra, ceea ce nu este chiar corect:
1. ( sa incep si eu cu puncte) daca motorasul deplasa in sus si jos, asa cum amintiti mai sus, inseamna ca acesta functiona, deci nu era acesta de vina.
2. masina mai fusese lovita si reparata in alta parte. De ce nu v-ati adresat acelui service?
3. ati fi vrut ca in 5 minute sa se rezolve impecabil o problema dupa ce a mai fost in mod repetat si in alte service-uri.
4. baietii chiar s-au chinuit la masina 45 de minute nefacturati si neplatiti de altfel.
5. problema orelor de masa este undeva in strafundul obiceiurilor putin comuniste ale noastre si ale tuturor. in orice tara civilizata este pauza de masa de cel putin 2h. la noi sunt 45 de minute: de la 12,30 la 13,15. masina a intrat in atelier la 12:15... asadar, daca ati fi vrut sa i se raceasca mancarea platita de mecanic numai pt a servi un client nervos la receptie, credeti-ma ca asa nu vom da niciodata inainte. aici cred ca trebuie revizuita atitudinea celor care nu inteleg ca fiecare om are dreptul la o masa de pranz. aceasta calitate se cheama :RESPECT.
6. ca idee cand mai veniti pe la noi:
*Tarif pentru probleme: daca vine cineva si zice ca are o problema, trebuie confirmata, adica diagnosticare, adica 1h cu tarif T3 (la noi este 88 ron +TVA). acest tarif se ia indiferent ca e vorba de bec de far sau de vreun EGR.
*Tarif cautare de pana: T3 care INCEPE de la 0,7h si ajunge pana la masurarea timpilor de verificari de cablaj, etc adica si 50 de ore!
*Tarif inlocuire piesa: T1 (la noi este 60 ron +TVA) daca era motoras de far era undeva la 1,4h, daca era de buton de reglaj, 0,1h, daca era de cablaj era de 4,5h.
*Si mai este un tarif: verificare rezolvare pana: 0,4h cu T1.
Cred ca am lamurit problemele si sa luati orice decizie doriti pe viitor.
O zi buna,
Mugurel
Scris: Lun 02-Noi-2009 22:22
de Matrixu
Ca peste tot... totul tine de noroc si la marele Service, mai stergem o pata de ulei, mai stricam ceva , mai reparam altceva..
Oricum piesa de rezistenta este vopsitoria, iese vopseaua brici.. de la 2 culori in sus cel putin...
Scris: Lun 02-Noi-2009 22:45
de khan
povestea cu vopseaua e valabila chiar si in Germania, la reprezentanta Porsche, imi pare rau sa iti spun dar e o loterie. oricum, cred ca explicatiile lui Mugurel au fost cit se poate de clare si n-au nici o legatura cu vopseaua si nici cu petele de ulei
Scris: Lun 02-Noi-2009 22:50
de Matrixu
Nu intru in detalii prea multe ca va iesi o mare tiganie!
Khan asa e ai dreptate cu nuantele, insa nu se aplica cand o masina o vopsesti integral!