Puncte de legatura (devenit intre timp Coltul lui Mugurel)

Dealer/service Citroen

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 07-Dec-2005 17:19

Numai ca sunt service-uri care nu masoara inaltimea de loc si care se dau cei mai mari de pe piata: de exemplu la SAMA daca te duci cu xm sau xantia ei habar nu au de chestia asta.

Nu inteleg.Ce tre sa le faca mai exact?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 07-Dec-2005 18:20

Inainte de verificarea geometriei trebuie verificata inaltimea pe ambele punti.(sunt unghiuri care variaza cu miscarea suspensiei) La oltcit exista niste cale care se monteaza in locul telescoapelor.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 07-Dec-2005 19:00

Calele care se baga in locul amortizoarelor se folosesc atunci cand se regleaza sau s-a umblat la barele de torsiune pt. a seta inaltimea corecta.
Cand se regleaza unghiurile se considera ca ai masina cu inaltimea normala.
Ce spune Mugurel ca foloseste acea traversa cu chingi sa duca masina la o inaltime anume, este in locul celor 2 oameni(unele service-uri asa procedeaza)asezati pe scaunele din fata considerandu-se ca aceea este inaltimea cu care merge cel mai mult masina .
de exemplu la SAMA daca te duci cu xm sau xantia ei habar nu au de chestia asta.

Ce chestie?Masuratul?Pai daca masoara la alte marci de ce nu ar masura si la Citroen?
Ultima oară modificat Mie 07-Dec-2005 20:48 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 07-Dec-2005 19:35

La suspensiile fata independente cu paralelograme deformabile (OLTCIT, CX) bratele sunt inegale pentru a nu avea variatii mari de ecartament.Ca efect secundar unghiul de cadere va varia cu inaltimea. (de aceea trebuie verificata si inaltimea) Din cate stiu la McPherson sunt variatii minime ale unghiurilor.[/quote]Calele care se baga in locul amortizoarelor se folosesc atunci cand se regleaza sau s-a umblat la barele de torsiune pt. a seta inaltimea corecta.
[quote]Probabil ca ai dreptate (desi le am, nu le-am folosit :lol: )

scozmin
pasionat
Mesaje: 105
Membru din: Joi 21-Oct-2004 20:56
Localitate: bucuresti

Mesajde scozmin » Joi 08-Dec-2005 00:44

Multumesc mult Mugurel pt raspunsul foarte tehnic
totusi as mai cere niste precizari:
-inaltimea se regleaza doar pe perioada masuratorii sau definitiv?
-aparat de masurare cu 4 capete banuiesc ca inseamna ca masoara toate 4 rotile simultan

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 08-Dec-2005 09:40

Inaltimea se regleaza pentru a fi inaltimea ceruta de constructor in stare goala.
Dupa ce se regleaza inaltimea ( de exemplu pe spate calele care se pun in locul amortizoarelor la Oltcit pot fi utilizate cu succes si la Xsara sau Berlingo de exemplu) corecta, la aparatul de geometrie iti cere o alta inaltime. De obicei mai mica. De exemplu la BMW seria 5 trebuie coborata cu 1,5 cm pe fata si 2,5 cm pe spate (ca si cum ar fi persoane in masina). Coborarea suspensiei pe toata durata masurarii geometriei se face cu aceste chingi de caredispunem noi. Practic se poata face si cu ajutorul a 2 oameni in spate, importanta este obtinerea inaltimii cerute de programul aparatului. Ok, dar daca este BMW seria 5 si trebuie sa stea 4 persoane in ea? ce faci? chemi clientul cu trei prieteni :lol: si ii pui sa stea nemiscati 45 de minute in masina? Pui 4 mecanici sa stea? Deci e mai simplu si eficient sa reglezi geometria cu un singur om! : :D

Avatar utilizator
paga
pasionat
Mesaje: 308
Membru din: Dum 02-Mai-2004 13:32
Localitate: GALATI

Mesajde paga » Joi 08-Dec-2005 09:53

Inteleg cum se procedeaza la alte masini pentru obtinerea geometriei corecte, dar la xantia si xm cred ca nu e necesara operatia pentru ca au acest avantaj al reglarii automate a inaltimii, in functie de greutate. Masina goala sau cu 5 persoane va avea aceeasi inaltime.
Conditiile pentru acestea ar fi sa aiba setata corect inaltimea si sa nu se lase repede spatele. Sau sa se stea cu motorul pornit pe timpul reglajelor.

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Joi 08-Dec-2005 10:50

La masinile cu garda la sol constanta (Cx, Gsa, Xantia, Xm,Bx, DS chiar si Subaru Forester de exemplu) reglarea geometriei se face numai cu motorul pornit. Dar inainte de a te apuca de treaba trebuie refacuta inaltimea ceruta.Mai interesant este la cate un XM diesel la care tremura motorul in asa hal incat captorii de masurare de pe roata tremura cu totul si sa vezi cum fac unghiurile pe monitorul aparatului :D

La C5 sau C6 nu este necesara mentinerea motorului pornit, intrucat garda la sol se mentine de catre calculatorul de suspensie care este independent de functionarea motorului.

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Lun 12-Dec-2005 18:29

Citind aceasta pagina dupa forum, am datoria civica sa le dau dreptate domnului "Mugurel" ( in legatura cu Sama, care au numai figuri in cap ...si nu sunt in stare sa faca o echilibrare + o geometrie la o DSN, de-mi sarea volanul din mana la 80 km/h dupa ce am plecat de la ei ...si cu buzunarele goale ) si domnului "awlan24" ( in legatura cu Raiffeisen lsg., care , si ei , au numai "avioane" in cap ...sincer, ei, ar vrea sa cumperi o masina de 100.000 euro , cu avans de 50% si pe un an de zile + o scarba in atitudinea lor fatza de un potential client )! Romania, tara FIGURILOR!

costis
simpatizant
Mesaje: 54
Membru din: Mie 15-Iun-2005 14:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde costis » Mar 13-Dec-2005 02:21

White Wizard scrie:Citind aceasta pagina dupa forum, am datoria civica sa le dau dreptate domnului "Mugurel" ( in legatura cu Sama, care au numai figuri in cap ...si nu sunt in stare sa faca o echilibrare + o geometrie la o DSN, de-mi sarea volanul din mana la 80 km/h dupa ce am plecat de la ei ...si cu buzunarele goale ) si domnului "awlan24" ( in legatura cu Raiffeisen lsg., care , si ei , au numai "avioane" in cap ...sincer, ei, ar vrea sa cumperi o masina de 100.000 euro , cu avans de 50% si pe un an de zile + o scarba in atitudinea lor fatza de un potential client )! Romania, tara FIGURILOR!


Nu zic ca ma pricep dar eu cred ca vor sa iei o masina de 100K cu 10% avans si pe 5 ani.

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Mar 13-Dec-2005 12:01

costis scrie:Nu zic ca ma pricep dar eu cred ca vor sa iei o masina de 100K cu 10% avans si pe 5 ani.


...si atuncea d c nu mi-au aprobat dosarul ( ...cu avans de 20% pe 3 ani)??? Tot yo iti dau raspuns, pt. ca riscul de a pierde niste bani este mult mai mare in acest caz, decat in exemplu pe care l-am dat yo, in momentul in care nu mai esti in stare sa platesti lsg. Cu alte cuvinte , isi ruleaza mai bine banii!

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 13-Dec-2005 23:17

White Wizard scrie:Citind aceasta pagina dupa forum, am datoria civica sa le dau...

"dupa" inseamna in spatele, in urma, pe dindosul, etc. pe cind "de pe" inseamna aflat pe, deasupra, etc. intelegi ce vreau sa spun?
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
White Wizard
pasionat
Mesaje: 246
Membru din: Mar 15-Noi-2005 19:38
Localitate: Bucuresti

Mesajde White Wizard » Sâm 17-Dec-2005 10:06

:-#


Înapoi la “Pro Motor - Rm. Valcea”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern