Pagina 1 din 3

ATS - DE RASUL CURCILOR

Scris: Lun 02-Iul-2007 12:22
de feng shui
Un amic a gasit un c3 din 2004 - 8900 km reali - motorina - alarma - rd-cd - pret 8400 discutabil.
Face programare la ATS ptr. verificarea masinii si obtinerea unui istoric al acesteia.

Proprietarul masinii a fost intru-totul de acord cu doleantele cumparatorului, se deplaseaza la ATS la data si ora stabilita. Pretul 1 milion/verificare.

Proprietarul (pe buna dreptate) cand aude ca nu este lasat sa stea langa masina sa vada cu ochii lui ce probleme are (daca are) ia foc. Isi ia talonul si pleaca. A patit-o cu o Skoda Octavia pe care a dus-o in service, nesupravegheata si i-au inlocuit cauciucurile.

Amicul meu ii cere individului de la receptie (in numele proprietarului masinii si in prezenta acestuia) un istoric al masinii.
Raspuns: TEORETIC nu se poate!!!!!!!!
Aha spunem noi TEORETIC nu se poate!. Individul la remarca noastra, completeaza scurt si sec. Daca nu vreau eu nici PRACTIC!!!!!!

Individul de la ATS: ,,pai are proprietarul comanda de lucru si vi-o da el daca cumva masina a fost prin service :roll:
Cumparatorul: ,,si daca proprietarul nu mai are hartiile, ce facem??'' :shock:
Individul de la ATS: ,,nu stiu''.Face-ti o cere la nu stiu ce birou cu clientii si daca aproba aia atunci vi-l da ei. Eu nu vi-l dau!''

CONCLUZIE: vrei tu ca proprietar sa stii ceva despre masina ta???
NU SE POATE!!! Cat despre eventualul cumparator, nici atat.

Proprietarul masinii este o persoana respectabila, avocat de profesie, care nu a avut nici o obiectie in privinta verificarii masinii.

Daca vrei sa te duci la politie sa le ceri sa verifice daca masina este furata, ei ce sa zica?? NU-TI SPUNEM DOMNULE!!

Scris: Mar 03-Iul-2007 09:28
de kata
e adevarat ca ats u e de rasu curcilor, dar cu privire la ce ai scris tu aici eu unu nu inteleg care i problema.

ca omu nu are voie sa stea langa masina e absolut de inteles, din multe motive. aici greseala ats si a multor altor service-uri e ca nu justifica in mod clar de ce nu te lasa langa masina.
ar trebui lipit un afis mare la intrarea in service pe care sa scrie clar ca nu ai voie sa stai langa masina (si eventual sa ti spuna si cateva motive).
de schimbat ceva nu cred ca se pune problema pentru ca verificarea nu dureaza cu orele iar tu poti vedea masina din sala de asteptare.

faptul ca informatii despre masina se dau numai proprietarului e iar mai mult decat clar.

Scris: Mar 03-Iul-2007 09:29
de kata
Individul de la ATS: ,,nu stiu''.Face-ti o cere la nu stiu ce birou cu clientii si daca aproba aia atunci vi-l da ei. Eu nu vi-l dau!''


asa a zis "individul de la ats" sau asa ai tradus tu? :D

Scris: Mar 03-Iul-2007 10:25
de feng shui
Din cate inteleg eu esti si tanar si nici nu prea ai avut de a face cu service-urile.
Proprietarul masinii ne-a spus ca a avut o Skoda Octavia pe care a lasat-o 2 zile in service si i-au schimbat cauciucurile. Acum intelegi de ce oamenii nu vor sa lase masinile in service-uri? Nu mai vorbesc despre benzina sau alte ,,maruntisuri'' ce poti ramane fara ele.

Oamenii vor sa stea langa masini pentru ca vor sa elimine ideea conform careia viitorul cumparator are blatul cu personaje din interiorul service-ului. teama este reciproca.

Nu stiu la cate service-uri poti vedea masina din sala de asteptare!

p.s. am reprodus cu acuratete exact ce a spus individul de la ats si nu ce am ,,tradus'' eu. Probabil se referea la biroul de relatii cu clientii al ats-ului

Informatiile despre istoricul masinii NU se dau nici macar proprietarului,
cat despre viitorul proprietar, acesta nu are dreptul sa ceara acest lucru.

Scris: Mar 03-Iul-2007 10:34
de DanT
mai, eu am avut masina in service, la Ciocarlan, si o saptamana. a lu frate-meu a stau 2 sapt .. si nu a patit nici pe naiba ..

si nu am stat sa ma crizez ca se intampla ceva ..
nu generalizati dobitocia si hotia unora asupra tutturor ..
eu am dat un exemplu pozitiv. un pur exemplu ..
se poate adauga la aceasta lista si Vali sandu, bacau, ionut state, bucuresti si la fel Hari jamgossian, cluj ..
deci .. nu mai criticati service-urile ..

oamenii sunt tembeli, aia de lucreaza acolo ..

eu in ce service-uri am fost nu am avut surprize ... 8)

Scris: Mar 03-Iul-2007 13:00
de nicum
Altii au avut :wink:
Temerile oamenilor sint justificate atit timp cit in service-urile de reprezentanta (si numai) se practica substituiri de piese si alte minarii de pe urma carora clientul are de pierdut. Cu cit modelul de masina e mai popular, cu atit masina va fi mai expusa.
Mie chestia asta, cu "n-ai voie sa stai linga masina" cind se fac interventii mi se pare prosteala pe fata. Cum adica nu am voie sa stau linga masina mea (e impersonal), un bun care poate sa depaseasca si 20000 de euro? In Germania poti sa stai linga masina, daca semnezi o hirtie ca raspunderea pentru eventualele accidente de munca nu apartine service-ului.
Pentru mine e foarte important sa stau linga masina (chiar si cea din semnatura) in momentul in care se fac interventii la ea, chiar si un banal schimb de ulei.

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:13
de balanel
Corect. Pot adauga ca istoricul de service trebuie sa fie disponibil la cerere, oricui, nu numai proprietarului. De exemplu in cazul meu, daca vreau sa predau leasing-ul, ar insemna ca numai societetea de leasing poate avea acces la istoricul de service, ceea ce e absurd. Trebuie sa am acces atat eu, cat si eventualul utilizator.
Cat despre statul langa masina, sunt de acceasi parere. Atata timp cat eu platesc, mi se pare normal sa pot sta acolo. In general, cu o mica atentie, rezolv problema. Intr-adevar, sunt service-ri care, indiferent ce ai face, nu accepta sa stea clientul langa masina. Ei bine, eu ocolesc acele service-uri. Si va garantez ca, in curand, vazand ca se pierd clienti, se va putea si acolo sta langa masina.

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:14
de kata
In Germania poti sa stai linga masina, daca semnezi o hirtie ca raspunderea pentru eventualele accidente de munca nu apartine service-ului.


exact nicu, ai sesizat unul dintre cele mai importante aspecte.

in plus, eu daca as fi mecanic mi as face treaba si atat. nu ti as spune absolut nimic din ce fac.
ai fi fericit sa stai si tu 3 4 ore asa langa mine degeaba?

si sti bine, cum e romanu, se apuca si l intreaba pe mecanic una alta si iata cum timpul necesar unei operatii se dubleaza sau creste substantial.

concluzia e simpla: la noi oamenii au inca foarte mult timp, iar cum acest timp nu este convertibil in bani, e mai bine sa l pierzi aiurea.

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:19
de kata
@balanel, cu accesul la informatii nu e chiar de glumit. tu vezi numai partea buna, dar ia gandeste te ca ma duc eu la service pretinzand ca vreau sa ti cumpar masina si ma intereseaza istoricul de service. aflu ca ai avut reparata o aripa si incep sa postez peste tot ca masina ta a fost varza, ca ai avut super accident si ca cine o cumpara e cel mai mare fraier. o fi bine?

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:36
de balanel
Da, daca ipotetic, eu as fi ascuns asta.

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:39
de kata
pai e simplu, informatiile trebuie date numai proprietarului, iar el sa faca cu ele ce vrea. daca ti le ascunde e clar ca e ceva dubios.

Scris: Mar 03-Iul-2007 14:55
de balanel
Si de unde stiu eu ce-mi ascunde daca eu nu am acces la ele? In plus, in caz de leasing, asa cum am spus mai sus, ce e de facut?

Scris: Mar 03-Iul-2007 15:24
de feng shui
kata scrie:
In Germania poti sa stai linga masina, daca semnezi o hirtie ca raspunderea pentru eventualele accidente de munca nu apartine service-ului.


exact nicu, ai sesizat unul dintre cele mai importante aspecte.

in plus, eu daca as fi mecanic mi as face treaba si atat. nu ti as spune absolut nimic din ce fac.
ai fi fericit sa stai si tu 3 4 ore asa langa mine degeaba?

si sti bine, cum e romanu, se apuca si l intreaba pe mecanic una alta si iata cum timpul necesar unei operatii se dubleaza sau creste substantial.

concluzia e simpla: la noi oamenii au inca foarte mult timp, iar cum acest timp nu este convertibil in bani, e mai bine sa l pierzi aiurea.



Cum oare in tarile supercivilizate ale lumii se pot face unele lucruri, iar la noi, NU?? In Germania ai si timp ai si voie sa stai langa masina. In Romania ai timp, dar nu ai voie.

@eu daca as fi mecanic mi as face treaba si atat - Cati mecanici isi fac treaba in mod corect si onest? Daca ti-ai face treaba ca mecanic, eu as sta linistit acasa si as veni a doua zi dupa masina pentru a-mi inmana fisa tehnica a masinii corect completata, cu datele ce se confirma pe ,,teren'' si as prezenta-o viitorului cumparator (daca este cazul) fara sa-mi fac probleme. Insa eu stiu ca multi nu sunt corecti.

@si sti bine, cum e romanu, se apuca si l intreaba pe mecanic una alta si iata cum timpul necesar unei operatii se dubleaza sau creste substantial.

Se tripleaza timpul pentru ca mecanicului ii convine sa iti spuna una si alta, caci de conasule ii iese si lui spaga cea de toate zilele!

Scris: Mar 03-Iul-2007 16:22
de nicum
kata scrie:ai fi fericit sa stai si tu 3 4 ore asa langa mine degeaba?


As fi foarte fericit, pentru ca stiu ca s-a schimbat uleiul, s-au inlocuit placutele, etc. Nimic in plus, nimic in minus. Vrei sa iti dau niste horror-story de la PBN?
La noi isi permit sa faca treaba asta pt ca nu ii pedepseste nimeni, deci nu e nici un risc. In Germania se inchide autohaus-ul scurt si fara comentarii.

Scris: Mar 03-Iul-2007 22:03
de danpopa
eu stiu despre 2 mecanici de la 2 dealeri diferiti.
cei 2 iti pot vinde aproape orice piesa de masina (noua, sigilata) pe care tot ei ti-o monteaza (de fata cu tine, in garajul sau in curte), totul la 1/2 din pret fata de service, si mai ai si garantie (pe incredere). pe bune!
pana acum, am primit si eu oferta de ulei (Total, sigilat) si filtre, dar pur si simplu nici nu am vrut sa aud. si mai departe nu mai comentez.

deci eu, cand mie mi se intampla acest lucru, in Romania anului 2007, cu 2 mecanici care lucreaza la 2 serviceuri de firma (parca sunt si acreditate ISO), cum sa nu vreau sa stau langa masina mea la service? sa vad eu cum mi se rupe sigiliul de pe cutie si cum iese de acolo piesa fara nici un fie de praf pe ea!

pentru ca, in tara noasta, inca mai exista unii care sunt hoti si altii care ii incurajeaza... iar pe cei din urma ii gasesc mai vinovati decat pe cei dintai!

a, si inca ceva... daca clientul incearca sa il tina de vorba pe mecanic, asta nu inseamna ca mecanicul trebuie sa ii si raspunda.