Pagina 1 din 5
C3 alimentat cu GPL. Are cineva?
Scris: Sâm 04-Aug-2007 12:22
de mihaivus
Oare se merita?
Scris: Sâm 04-Aug-2007 15:51
de feng shui
Parerea mea: Nu. Consumul este decent si este pacat sa deteriorezi motorul.
Scris: Sâm 04-Aug-2007 17:14
de mihaivus
cina nu se deterioreaza motorul deloc. Din contra se spune ca-i prelungeste viata si este cu 50% mai silentios
Scris: Dum 05-Aug-2007 10:25
de vldst
La motorul de 1.1 pe care il ai tu (consum mic) eu zic ca nu se merita sa te bagi la asa ceva. Gandeste-te si la faptul ca vei pierde din cauza instalarii buteliei jumatate (poate si mai mult) din portbagajul C3-ului, care si asa nu e prea mare.
Parerea mea.
Scris: Dum 05-Aug-2007 10:28
de mihaivus
am calculat ca pot sa scot in jur de 4 euro per 100 de km. Adica ajung la marea neagra cu 24 euro, aprox 75 RON.Cat despre locul ocupat in portbagaj se rezolva cu o butelie toroidala ce vine pusa in locul rotii de rezeva.
Scris: Dum 05-Aug-2007 13:45
de alphie
In primul rand, mie nu mi se pare asa mare economia. In cat timp iti amortizezi investitia?
Stii ca probabil vei pierde si un pic din putere, iar roata aia de rezerva are un scop acolo in portbagaj, mie nu mi se pare balast.
Ma rog, nu e treaba mea...dar nu cred ca as prefera, chiar in conditiile in care as scuti ceva banuti , sa merg cu butelia de gaz , pe termen mediu sa afectez motorul si sa mai am si probleme iarna, chiar daca pornesti pe benzina.
E alegerea ta dar fiindca ai intrebat, imi dai si eu cu parerea si zic ca nu prea se merita.
parerea mea...
Scris: Dum 05-Aug-2007 14:15
de mbc
mihai, dar ai calculat cum e treaba cu uzura motorului si cu efectele secundare ale utilizarii gpl, ca sa nu mai zicem de riscul imens care te pandeste la tot pasul, adica acela sa iti explodeze butelia de gaz. Gandeste-te bine, pentru ca au fost destule cazuri in care proprietarul s-a ales cu masina distrusa in urma exploziei. In legatura cu roata de rezerva, cu exceptia situatiei in care ai cauciucuri "flat tire" atunci roata de rezerva e obligatorie. nu uita ca daca iesi din oras si faci pana de cauciuc.... suni un prieten sa-ti aduca roata de rezerva de acasa?
Scris: Lun 06-Aug-2007 09:40
de nicum
Ca de obicei se vorbeste din legende si in necunostiinta de cauza. Sa le luam pe rind:
- uzura motorului: apare la dacia berlina deoarece GPL-ul nu contine plumb

si drept urmare se ard supapele. WLD a avut un BX 19 GT importat la 200.000 de km cu instalatie de gaz din Olanda. Masina a fost dezmembrata la peste 400.000. Motorul si instalatia mai mergeau inca, dar caroseria era cam ruginita. Sper ca am lamurit-o cu fiabilitatea.
- butelia care explodeaza: butelia e facuta din straturi multiple, astfel incit sa nu se fisureze in cazul unui impact. Mai mult gazul nu i-a foc decit intr-o anumita proportie de amestec cu aerul.
@alin.banc: cite masini au luat foc de la instalatia GPL si cite au luat foc din alte cauze? De ce vorbesti fara sa stii?
O instalatie GPL pt masina ta costa cam 1800 de RON prin Bucuresti si renteaza doar daca mergi normal. Daca mergi sportiv, consumul e GPL va creste si va creste si numarul de km dupa care iti vei recupera banii. Dar daca mergi normal, inclusiv ambuteiaje prin Bucuresti, atunci iti vei scoate banii.
Daca unii isi iau diesel in conditiile in care diferenta de pret per litru e sub 1 RON, atunci nu vad de ce nu ar renta o diferenta de pret de la simplu la dublu.
Din punctul meu de vedere, cel mai mare dezavantaj al GPL e micsorarea spatiului din portbagaj. Nu agreez buteliile toroidale, deoarece sint mai mici si costa mai mult si sint mai expuse. Iti recomand o butelie obisnuita. Vei iesi si mai ieftin si vei avea si autonomie mai mare. Intr-adevar vei avea un portbagaj mai mic, dar vei avea si roata de rezerva normala, ceea ce e un lucru bun in RO. In aproape 4 ani de cind am masina asta, nu am facut nici o pana de cauciuc, dar cu siguranta la un moment dat voi face una.
Scris: Lun 06-Aug-2007 21:28
de mihaivus
multam de suport nicum
constat cu regret ca noi c3-itii suntem mult mai conservatori si mai putin destupati decat cei de pe alte forumuri cu altfel de masini.
Asa s-a intamplat si cand am montat filtru trabold pe motorul meu......ca daca ma luam dupa cei conservatori din forumul acesta pierdeam multele avantaje ale acestui filtru. Acum bine mersii am un motor super silentios si curat. Oricum, daca montez aceasta instalatie sunt convins ca o sa ies mai ieftin per km decat cel mai economic diesel, si asta nu poate sa o contrazica nimeni deoarece m-am documentat. Una peste alta ma bucur ca putem schimba pareri chiar daca 98% dintre ele nu vin din partea unor care nu prea stiu cu ce sa argumenteze.
Scris: Lun 06-Aug-2007 21:45
de cbx
@nicum - la tine a fost usor de montat instalatia de gaz , ai carburator .
@mihaivus - problema montari este un pic mai delicata , calculatorul trebuie sa comunice cu centrala instalatiei , din punct de vedere economic este un mare avantaj .
Trebuie sa gasesti o firma care sa garanteze compabilitatea instalatiei la motorul tau .
Scris: Lun 06-Aug-2007 21:54
de mihaivus
am gasit firma care face treaba asta. Tipul de instalatie este una secventiala compatibila EURO4 cu ECU propiru ce copiaza functionarea pe benzina.
singura problema raman banii.
Scris: Lun 06-Aug-2007 23:45
de vldst
Man, daca stiai ca GPL e o solutie asa grozava, de ce ne-ai mai intrebat pe noi ce parere avem?
Dupa cum a spus si colegul cbx, o instalatie GPL e mult mai usor de montat pe o masina cu carburator. Nu e cazul C3-ului care e impanat cu destula electronica, iar lucrurile nu sunt asa de "simple" ca la montarea unui filtru de ulei. Stiu ca o sa-mi zici ca exista solutii, firme care se pricep, etc.
Eu unul, ca si multi alti colegi conservatori de pe forum, prefer sa merg pe o solutie garantata de producator (1.4 HDi), decat sa ma apuc sa fac experimente pe o masina de care sunt multumit. Dar fiecare face ce vrea cu banii si cu masina lui...
Eu unul nu vad nu vad decat doua motive pentru indarjirea asta cu GPL-ul la un C3 cu motor mic, pe benzina, de 1.1: ori vrei sa faci taximetrie 24 de ore din 24 cu el, ori te pasioneaza cu orice pret ideea de a-ti modifica masina.
Gandeste-te daca nu cumva montarea instalatiei GPL, plus alte costuri care pot sa apara datorita unor eventuale probleme (nu ca ti le-as dori), nu te-ar scoate la pretul unui C3 diesel. Unde e economia?
Nu ma intelege gresit, nu sunt genul care se uita la masina ca la un bibelou si n-are curaj nici sa-si schimbe singur un bec. Mi-am chinuit si eu destul buburuza, am tras de plastice, mi-am montat radio CD cu boxe, mi-am pus alte becuri decat cele stock si destule altele. Dar unele modificari se merita facute, iar altele nu. Asta e parerea mea.
Nu vreau sa pun de-un flame, asa ca daca vrei sa-ti montezi GPL, e dreptul tau, faci cum crezi. Eu personal ma opresc aici.
Scris: Mar 07-Aug-2007 00:02
de bezz
offtopic
care-i reteta nicule cu 4 ani fara pana?

ca-s convins ca nu ti-ai luat michelin sau goodyear...
pierderea portbagajului se poate compensa prin instalarea unei cutii pe plafonul masinii, insemnand o investitie suplimentara cam de 500 euro
si eu, daca n-as fi avut diesel cred ca as fi ajuns cumva la gpl.
instalatiile acestea au probleme de fiabilitate?
Scris: Mar 07-Aug-2007 10:35
de nicum
@cbx: si pt motoare mai noi e tot atit de usor numai ca pretul instalatiei e cam dublu. Deci e o problema de bani si oricum instalarea o face firma autorizata, nu proprietarul masinii.
Ai dreptate: calculatorul tb (de fapt e obligat) sa comunice cu computerul de la instalatia GPL (sau invers).
@vldst: nu vreau ca topicul asta sa ajunga GPL vs diesel. Fiecare dintre solutii isi are avantajele si dezavantajele ei. Aici se discuta doar daca se merita GPL pe un C3 cu motor 1.1i. Alternative gen diesel, etanol, etc. nu ne intereseaza aici.
@bezz: nu stiu. Nu cred ca e o reteta, poate am avut pur si simplu noroc. Am gasit citeva chestii metalice infipte prin cauciucuri, dar din fericire erau mici. Nu, nu am Michelin, am Vredestein si Debica, toate noi.
Instalatiile GPL nu sint bullet-proof. Se face si la ele revizie la 15.000. Exista o cartulie de service separat pentru asta.
Scris: Sâm 11-Aug-2007 13:04
de keos
Eu am citit ca vor sa faca un motor care sa-l poata alimenta cu orice carburant, de ce nu asteptam noi ala, si putem atunci alege intre GPL, benzen, diesel, ulei de masa sau biodiesel dupa placul inimii

.