Pagina 1 din 4

Merita sau nu achizitionat un C3?

Scris: Joi 01-Iun-2006 13:01
de vldst
Salut,

In primul rand as dori sa salut pe toti membrii forumului. E primul meu mesaj pe acest forum si vreau sa va felicit pe toti pentru sfaturile si timpul pe care-l dedicati forumului. Am citit aproape topicurile din sectiunea de C3 si cred ca e de mare ajutor viitorilor, ca si actualilor posesori de C3.

Sa revin acum la subiectul topicului pe care l-am deschis. De vreo cateva saptamani incoace, ma framanta problema achizitionarii unei masini. Masina va fi cumparata cu un credit de la banca. Am si o masina veche in familie si cum urmeaza sa inceapa din nou sezonul de REMAT, varianta degrevarii de aproximativ 800 de euro din pretul masinii noi, ar fi un avantaj.

M-am orientat catre clasa mica, asta pentru ca urmeaza sa folosesc masina mai mult in oras. Ma intereseaza o masina mica, fiabila si economica. Nu am nevoie de multi cai putere, pentru ca nu sunt genul de sofer nervos, dar nici nu-mi place sa am parte de o masina "puturoasa". Ocazional voi folosi masina si in regim extra-urban (la sfarsit de saptamana). Deocamdata am studiat problema motorizarii si cred ca un motor de 1,4 HDI mi s-ar potrivi cel mai bine in teorie.

Dupa ce am studiat cateva oferte de pe piata cu motorizari HDI, m-am oprit la urmatoarele variante:

1) Citroen C3

Avantaje:

- dotari foarte bune la pretul cerut (varianta SX 1,4 HDI, plus alte cateva optiuni cadou, am gasit-o la ATS la un pret DDP de 12.200 euro)
- portbagajul cel mai mare in clasa ei (vreo 300 de litri din cate am inteles)
- design exterior interesant (original as zice)
- dealer-ul (ATS) e inregistrat in programul REMAT, deci as putea (cel putin teoretic) sa mai scad vreo 800 de euro din pretul masinii

Dezavantaje:

- cel mai important ar fi: FIABILITATEA. Asta e aspectul care ma face sa ezit foarte mult in legatura cu C3. Am intalnit tot felul de probleme pe forumul de aici, ca si pe cele din afara (bord electronic cazut cu totul cu masina in mers, ambreiaj stricat dupa nici 10.000 de km, roata rupta pe autostrada, zgomote la caseta de directie si lista poate continua)

2) Ford Fiesta

Avantaje:

- se pare ca sta ceva mai bine cu fiabilitatea decat C3 (nu am gasit pe forumuri oameni nemultumiti de probleme majore de mecanica, cum e cazul la C3)

Dezavantaje:

- pret de achizitie mai ridicat (varianta Ghia 1,4 HDI, ABS+EBD, vopsea metalizata, airbag-uri laterale se duce pe la vreo 13.000 de euro DDP)
- antifonare mai proasta la interior (nu sunt sigur daca nu cumva problema asta e intalnita si la C3)
- plastice la interior care scartaie destul de enervant dupa cateva mii de km)
- probleme cu vopseaua

Dupa toata munca de documentare de pe net, dar si din auzite de la cunoscuti, am ajuns la concluzia ca a cumpara o masina frantuzeasca (Renault sau Citroen, in special) e ca si cum ai juca la loterie. Poti sa ai noroc si sa nimeresti o masina buna, care sa nu-ti dea batai de cap. Dar la fel de bine poti sa ai ghinion si sa-ti smulgi parul din cap ca ai avut "inspiratia" sa alegi o asemenea masina.

Acum n-as vrea sa se-ntelega ca sunt un individ foarte pretentios. Inteleg foarte bine ca o masina de clasa mica nu poate fi perfecta, ca sunt unele compromisuri care se fac la genul asta de masini. Nu ma deranjeaza excesiv lipsa de calitate a plasticelor, atata timp cat nu se rup si nu scartaie pana te dau afara din masina. Dar mi-as dori sa nu am probleme urate de mecanica, sa umblu cu masina mai mult prin service-uri si sa ma cert cu toti mecanicii. Orice masina de clasa mica, de la orice producator, poate avea fel si fel de probleme, dar totusi parca C3 are parte de cam multi posesori nemultumiti (asta e impresia mea, poate gresesc).

Le cer asadar sfatul cunoscatorilor, celor care detin un C3. Sunt multumiti de achizitia lor? Daca ar fi din nou pusi in situatia sa aleaga o masina din clasa mica, ar face aceeasi alegere?

Va multumesc pentru sprijinul acordat si contez pe sfaturile voastre in luarea unei decizii.

Scris: Joi 01-Iun-2006 13:50
de nicum
In primul rind, maisnile astazi nu mai sint cum erau alta data. Toti marii producatori au dat rateuri, au avut rechemari, etc.
A vedea in achizitia unei masini o loterie, e o greaseala si tradeaza necunoastere. Cel mai bine ceri un drive test cu motorizarea pe care ai vrea-o tu si vezi exact ce si cum.

Scris: Joi 01-Iun-2006 14:00
de prafuit
Mai ai posibilitatea sa vii pe 11 la intalnirea de la Academia de Politie si o sa te lamuresti atunci.

Eu nu as spune ca Citroen sunt masini nefiabile. Este adevarat ca exista probleme, dar sa nu generalizam.
Era o intrebare mai sus: Daca ati alege aceeasi masina - raspunsul este DA. Daca m-as afla in aceeasi situatie as lua tot C3 fara nici o ezitare, mai ales cu motorul HDI. Pe undeva pe aici parca am scris in ce situatie am fost. Mizasem pe Fiesta, dar a venit C3 cu 500 euro mai putin.

Scris: Joi 01-Iun-2006 15:02
de vldst
nicum scrie:In primul rind, maisnile astazi nu mai sint cum erau alta data. Toti marii producatori au dat rateuri, au avut rechemari, etc.
A vedea in achizitia unei masini o loterie, e o greaseala si tradeaza necunoastere. Cel mai bine ceri un drive test cu motorizarea pe care ai vrea-o tu si vezi exact ce si cum.


Sunt de acord cu prima afirmatie. Din pacate, masinile de astazi nu mai sunt masinile de acum 15-20 de ani, sa zicem. Economia asta de consum a schimbat totul. In ziua de azi daca-ti iei o masina noua te astepti sa te tina vreo 5 (maxim 8 ani), dupa care sa o schimbi. Cand am folosit termenul "loterie" m-am referit la problema fiabilitatii, nu la calitatile masinii pe care le poti proba la un drive test sau urcandu-te in masina la un show room. Fiabilitatea nu ai cum sa o probezi in momentul in care iei in primire masina, te poti doar orienta dupa niste statistici ca sa-ti faci o idee in privinta acestui aspect. Veti spune ca pentru problemele de fiabilitate exista garantie. Sunt perfect de acord, ideea mea ar fi sa nu ajung prea des pe-acolo.

Scris: Joi 01-Iun-2006 15:20
de vldst
prafuit scrie:Mai ai posibilitatea sa vii pe 11 la intalnirea de la Academia de Politie si o sa te lamuresti atunci.

Eu nu as spune ca Citroen sunt masini nefiabile. Este adevarat ca exista probleme, dar sa nu generalizam.
Era o intrebare mai sus: Daca ati alege aceeasi masina - raspunsul este DA. Daca m-as afla in aceeasi situatie as lua tot C3 fara nici o ezitare, mai ales cu motorul HDI. Pe undeva pe aici parca am scris in ce situatie am fost. Mizasem pe Fiesta, dar a venit C3 cu 500 euro mai putin.


Multumesc pentru invitatie. S-ar putea s-o onorez, dar nu promit nimic deocamdata. Chiar m-ar interesa sa stau de vorba cu un posesor si sa studiez mai indeaproape masinuta, mai ales ca daca o voi lua, voi plati 4 sau 5 ani la ea. Asa ca trebuie sa stiu bine pe ce dau banii :D .

In alta ordine de idei, am facut astazi un mini drive test cu un C3 SX 1,4 HDI de la ATS Pipera. N-a durat prea mult, vreo 10 minute. N-am insistat mai mult, asta pentru ca o stersesem intr-o pauza de la serviciu, in plus era nebunie pe strada si am zis sa nu-ntind coarda prea tare. Bila alba: motorul 1,4 HDI trage bine intr-adevar. Se simte cuplul mai mare al diesel-ului. Sunt ceva mai priceput la benzinare, nu am deloc experienta cu motoarele diesel. Ma asteptam la o performanta ceva mai scazuta a masinii (tinand cont ca are totusi o tona, iar motorul "doar" 70 de cai), dar s-a descurcat bine in treptele 1, 2 si 3, cat am avut eu posibilitatea sa testez. As zice ca se descurca mai mult decat onorabil pentru mersul in oras. Ambreiajul prinde ceva mai sus (chiar foarte sus), dar asta e chestie de obisnuinta. Franele sunt bune, raspund destul de bine pentru nivelul meu de pretentii. Bila neagra (gri :cry: ): plasticele de la interior n-arata prea grozav, mai ales in lumina naturala. Masina de test avea tapiseria velur, care mi s-a parut cam prea deschisa la culoare. Cred ca se poate pata usor. Parca imi placea mai mult bordul din plastic negru. Dar, ma rog, toate masinile de clasa mica au boala plasticelor :cry: .

Scris: Joi 01-Iun-2006 19:34
de maximus
15.000 km in 10 luni in bucuresti si nici o problema in afara de bataia din caseta care o rezolv maine ca am programare la ATS.

sincer da as alege tot c3 pt ca ma simt altfel in jungla asta de "nemti" cu toate ca sambata i-mi iau si un A6 "de imagine" sa zic asa


ce mai vrei?

Scris: Joi 01-Iun-2006 19:41
de DanCld
vldst scrie:Ma asteptam la o performanta ceva mai scazuta a masinii (tinand cont ca are totusi o tona, iar motorul "doar" 70 de cai), dar s-a descurcat bine in treptele 1, 2 si 3, cat am avut eu posibilitatea sa testez. As zice ca se descurca mai mult decat onorabil pentru mersul in oras. Ambreiajul prinde ceva mai sus (chiar foarte sus), dar asta e chestie de obisnuinta.

Sã vezi vitezele 4 ºi 5 :twisted: Nu cã nu ar avea reprize bune în afara oraºului, dar atunci se simte cel mai bine puterea micã a motorului. În rest ai simþit-o bine, exact aºa se comportã :lol:

Scris: Joi 01-Iun-2006 20:11
de E.T.
Pentru mine cel mai mare minus pe care il are masina pana acum este service-ul. Si ca sa nu fiu rautacios spun ca nu e un defect major sau o mare problema, vreau sa spun doar ca daca masina s-a purtat cu mine pe masura asteptarilor, cei de la ats nu prea... Dar ma bucur totusi ca sunt civilizati ca in Romania te poti astepta la si mai rau. La capitolul profesionalism ar mai putea lucra insa.

In rest 17 mii km fara probleme. Si fara "greierasi" desi ii asteptam mai devreme.

Scris: Joi 01-Iun-2006 21:15
de vldst
maximus scrie:15.000 km in 10 luni in bucuresti si nici o problema in afara de bataia din caseta care o rezolv maine ca am programare la ATS.

sincer da as alege tot c3 pt ca ma simt altfel in jungla asta de "nemti" cu toate ca sambata i-mi iau si un A6 "de imagine" sa zic asa


ce mai vrei?


Da, am vazut ca au fost mai multe persoane de pe forum care s-au plans de problema cu bataia din caseta de directie. S-ar putea sa fie o chestie care se manifesta doar la anumite loturi de fabricatie. Nu stiu ce sa zic. Un lucru e sigur: calitatea drumurilor din Romania e la ani lumina distanta de calitatea drumurilor din Franta. Iar un mare producator nu cred ca-si permite sa aiba o linie speciala de asamblare pentru Romania sau alte tari in curs de dezvoltare.

Iti urez multa bafta cu noua achizitie. E un progres saltul de la C3 la A6. Sa-l stapanesti sanatos si la cat mai multi km fara probleme cu el!

Scris: Joi 01-Iun-2006 21:28
de vldst
Sã vezi vitezele 4 ºi 5 :twisted: Nu cã nu ar avea reprize bune în afara oraºului, dar atunci se simte cel mai bine puterea micã a motorului. În rest ai simþit-o bine, exact aºa se comportã :lol:

Chiar as fi curios cum se comporta in depasiri, in regim extra-urban bineinteles. Eu sunt in general un tip mai precaut, nu ma lansez in depasiri la limita. Totusi e neplacut cand te afli in depasiri si simti ca masina gafaie si nu mai raspunde in acceleratie suficient de repede. O intrebare: cum se comporta C3-ul (cu motor 1,4 HDI) cand ai nevoie intr-o depasire sa sari de la un 70-80 la un 100-110, sa zicem? Cam asta ar fi intervalul de care ai nevoie sa depasesti un camion care merge "normal". Presupunem ca masina are parte de un nivel mediu de incarcare, 2 persoane plus niscaiva bagaje. Nu ma intereseaza sa fac pe vitezomanul cu ea (cred ca as merge cu 130-140 maxim cu ea, asta mai mult pe autostrada, tinand cont si de starea drumurilor de la noi). As avea nevoie insa de niste reprize rezonabile la viteze de croaziera moderate (pe la 80). Ce-am mai vazut eu la test drive-ul de azi e ca masina are o directie asistata bunicica. Bine, eu nu am experienta unui posesor, dar m-a impresionat placut la capitolul asta. Mi s-a parut destul de precisa si cu reactii rapide. Ce mai, as zice ca e destul de agila masinuta asta :D .

Scris: Joi 01-Iun-2006 21:49
de vldst
E.T. scrie:Pentru mine cel mai mare minus pe care il are masina pana acum este service-ul. Si ca sa nu fiu rautacios spun ca nu e un defect major sau o mare problema, vreau sa spun doar ca daca masina s-a purtat cu mine pe masura asteptarilor, cei de la ats nu prea... Dar ma bucur totusi ca sunt civilizati ca in Romania te poti astepta la si mai rau. La capitolul profesionalism ar mai putea lucra insa.

In rest 17 mii km fara probleme. Si fara "greierasi" desi ii asteptam mai devreme.


Ma bucur sa vad ca exista si posesori de C3 multumiti de prestatia "buburuzei". Din cate am citit pe forum, am constatat ca exista un adevarat curent de opinie negativa impotriva service-ului de la ATS. Chiar daca as incerca sa mai echilibrez putin balanta in favoarea ATS-ului, considerand ca sunt unii clienti excesiv de pretentiosi, sunt totusi prea multe nemultumiri in legatura cu service-ul lor, ca sa nu mi se para totusi dubioasa atitudinea lor.

Lucrul care pe mine ma deranjeaza cel mai mult, si pe care constat ca din ce in ce mai multe service-uri romanesti il practica, este faptul ca nu esti lasat, in calitate de proprietar al masinii, sa stai langa mecanic in service. Mi se pare chiar revoltator. Cred ca au incercat sa copieze niste reguli din afara, unde mi se pare ca se intampla la fel. Se trece totusi cu vederea faptul ca omul a platit niste bani pentru masina si ca are dreptul sa vada ce se-ntampla cu ea. De unde stiu eu ca mecanicul respectiv nu se-apuca sa-mi fure piese din masina sau cine stie ce alte matrapazlacuri "dambovitene" pune la cale? In Romania, spre deosebire de tarile din Vest, nu prea se poate vorbi de calitate, cinste si corectitudine, mai ales cand vine vorba de service-uri de masini. Dar astea sunt lucruri pe care, voi cei patiti, le stiti mult mai bine decat mine. Si va multumesc ca macar incercati sa-i preveniti pe cei care vin din urma si vor sa-si cumpere o masina noua.

O intrebare legata de service: daca merg cu masina cumparata de la ATS, si care se afla inca in garantie, la un alt service Citroen (Champion, am auzit ca ar fi buni si te lasa sa stai langa masina), pierd garantia? Credeti ca se merita prelungirea garantiei de la 2 la 3 ani (contra cost, din cate am vazut)?

Scris: Vin 02-Iun-2006 08:12
de prafuit
maximus scrie:15.000 km in 10 luni in bucuresti si nici o problema in afara de bataia din caseta care o rezolv maine ca am programare la ATS.

sincer da as alege tot c3 pt ca ma simt altfel in jungla asta de "nemti" cu toate ca sambata i-mi iau si un A6 "de imagine" sa zic asa


ce mai vrei?


Aseis te rog ;) :D
@vldst: Service-ul trebuie sa fie autorizat/ sa aiba licenta sa intreprinda reparatiile/reviziile in garantie. In cazul in care se umbla la masina de la uin service fara licenta/neagreat se pierde garantia.

Scris: Vin 02-Iun-2006 08:35
de vldst
@vldst: Service-ul trebuie sa fie autorizat/ sa aiba licenta sa intreprinda reparatiile/reviziile in garantie. In cazul in care se umbla la masina de la uin service fara licenta/neagreat se pierde garantia.


OK, service-ul Champion are licenta pentru reparatii in garantie? Nu am inca masina, intreb si eu ca sa ma aflu in treaba, dar e bine sa stiu daca exista si alte optiuni in afara de service-ul ATS pentru revizii/reparatii in garantie. Daca am o problema cu masina, cei de la Champion pot procura si inlocui piese pe garantie?

Scris: Vin 02-Iun-2006 08:43
de WLD

Scris: Vin 02-Iun-2006 08:58
de bonito
mashinutza mea are 2 ani jumate shi 40k la bord. am avut probleme cu ea doar cand am bagat motorina de iarna de la rompetrol. in rest, numai de bine :)
la drum intins, se simte f bine in intervalul 120 - 130
so, dupa mintea mea, C3 rulez!