Pagina 1 din 2
Am fost la drum lung cu micuĂžul C3
Scris: Mie 04-Aug-2010 21:39
de Gozmin
Salut.
Fiind În concediu am hotãrât sã mergem În CroaÞia pe litoral ºi de asemenea am hotãrât sã mergem cu C3-ul În detrimentul Loganului ºi asta pt. cã are ABS ºi aer condiÞionat. Fiind o maºinã cumpãratã la mâna a doua nu mi-a inspirat Încredere niciodatã, tot timpul am crezut cã acu-acu se Întâmplã ceva la ea. Am dus-o repetat la controale ºi la revizii la un profesionist din Oradea ºi maºina a fost pusã la punct foarte bine. Dat fiind faptul cã motoraºul are doar 1.100 cmc Îmi era fricã cã drumul va fi greu.
Nu a fost aºa de greu cum am crezut, maºina s-a comportat ireproºabil pe carosabil. Dat fiind faptul cã arealul geografic al CroaÞiei este foarte diversificat În zonele cu coborâri am mers fãrã probleme cu 130-140 (nu mai mult cã Îmi era fricã puÞin deoarece l-am avut ºi pe bãieÞelul meu de 4 ani În spate), În schimb la pante s-a simÞit lipsa de putere, maºina fiind parcã "În moarte clinicã".
Oricum În anasamblu sunt foarte surprins de compartamentul ºi În special de Þinuta de drum a micuÞului meu C3. Spre surprinderea mea În CroaÞia am vãzut cel puÞin 20 de C3-uri numai În zona unde am fost cazat (Dugi Rat - Omis). Cred cã erau mai multe decât suntem noi toÞi pe forum În România

. Ăn plus era plin, plin de C4 din acelea ca Âşi SUV-urile (nu Âştiu cum se numesc)
Scopul topicului din punctul meu de vedere este acela de a inspira Încredere În posesorii de C3-uri cu motorizãri subdimensionate practic, dar care se comportã execelent la drumuri lungi (autostrãzi, superstrãzi sau drumuri expres) cã pe drumurile DN din România mori Încet cu aºa motorizare.
Am observat un consum de ulei de cca. 400-500 ml/1100 km. Nu Âştiu dacĂŁ e normal dar oricum nu sunt ĂŽngrijorat. Poate din cauza vitezei cu care am condus. La noi ĂŽn ĂžarĂŁ maÂşina nu a consumat un gram de oloi.
Numai bine Âşi conduceĂži respectuos ca Âşi cum aĂži conduce "dincolo".
Uploaded with
ImageShack.us
Scris: Lun 09-Aug-2010 17:43
de Marmotu
Bine ai revenit,
Gozmine!
MĂŁrturisesc cĂŁ am zĂŽmbit citind motivele pentru care ai ales C3-ul și nu Loganul.
Eu ĂŽn a mea, care-i pe motorinĂŁ, am ĂŽncredere deplinĂŁ... dacĂŁ pornește (am avut vreo douĂŁ surprize).
Și da, și a mea, e cam puturoasĂŁ (uneori rĂŁu) ĂŽn pantele lungi (gen cele de pe A3), dar ĂŽn rest ĂŽncĂŁ mai sare de 160 cu ceva rĂŁbdare...
Consumul de ulei, la tine, mi se pare problematic - dar poate cĂŁ la benzinĂŁ-i altfel. Sau poate n-ai mĂŁsurat tu bine. Dar 500 din 3.200 ml, la numai 1.100 de kilometri, pare mult.
Poate ĂŽși dĂŁ și Khan cu pĂŁrerea, cĂŁ el e profesionist.
C4 ãla de care zici tu nu poate fi decât Picasso, cã de atÎtea SUV-uri Citroen C-Crosser nu cred cã poate fi vorba.
De descurcat, personal, mĂŁ descurc pe DN-uri mai bine decât alții cu mașini mult mai puternice.
Probleme n-am decĂŽt cĂŽnd depĂŁșesc un idiot, care cĂŽnd vede ce trece pe lĂŽngĂŁ el ĂŽncepe și o calcĂŁ, numai de-al dracului. Ilegal, dar de orgoliu...
Prin septembrie voi vizita din nou Oradea (nevasta-i de-acolo; Spartacus), poate ne vedem la un suc.
BaftĂŁ și drumuri bune ĂŽn continuare!
Scris: Lun 09-Aug-2010 19:28
de silentdj
ma bag si eu ca musca'n ciorba in legatura cu consumul de ulei. Eu nu adaug nici un gram de ulei in cei 13000km intre scghimburi. Si da, este diesel...
Scris: Lun 09-Aug-2010 21:46
de Gozmin
Salut.
Referitor la consumul de ulei: Ăn ĂžarĂŁ maÂşina nu a mers cu mai mult de 80-100 km/orĂŁ Âşi nu a consumat oloi deloc. Probabil din cauzĂŁ ĂŽn cei 2200 km am turat-o destul de bine Âşi am rulat cu vitezĂŁ mai mare decât era "ea" obiÂşnuitĂŁ a consumat Âşi chiar am vĂŁzut bine, lipsea ulei de pe jojĂŁ Âşapte liniuĂže de la nivelul maxim ĂŽn jos. Am completat acolo cu 250 ml Âşi s-a ridicat cam jumĂŁtate (nu am avut mai mult oloi de rezervĂŁ). Ajuns ĂŽn ĂžarĂŁ nivelul era cam la opt liniuĂže mai jos de nivelul minim ceea ce estimez la cca. 500 ml/1100 km.
Oricum acum maºina Îmi inspirã Încredere, se comportã mai bine decât Loganul din aproape orice punct de vedere (parcã manevrabilitatea este de departe cel mai mare atu) dar a mâncat benzinã destulã. Dupã aproape 9.000 km parcurºi În Þarã cu un consum mediu de 7.9 pe calculator ºi viteza medie de 31 km În cei 2200 km pe autostradã mi-a scãzut la 7.1 ºi a crecut viteza medie la 38 km.
Erau momente când aveam pe bord la 140 km la orã un consum de aproape 8 chiar 8,5. pânã În 100 km la orã am un consum de 5 - 5,5 dar dupã 120 parcã o ia razna. Nu ºtiu dacã e chiar bine. Am folosit benzinã de 95. Aaaa, mi-am amintit cã Înspre CroaÞia am stat la vamã poate mai bine de o orã cu motorul pornit (a I-a) cã era o coadã de cel puÞin 2 km ºi la taxare pe autostardã vreo o orã tot În aceleiaºi condiÞii.
Oricum acum sunt mulĂžumit de maÂşinĂŁ, iar pentru oraÂş (cĂŁ din acest motiv am cumpĂŁrat-o pentru soĂžia mea) este o maÂşinĂŁ idealĂŁ. PĂŁcat cĂŁ soĂžia e doctor Âşi trebuie eu sĂŁ plĂŁtesc benzina, asigurĂŁrile RCA Âşi CASCO, impozitul, rovinieta, reparaĂžiile, spĂŁlatul Âşi ĂŽntreĂžinutul. A, staĂži puĂžin, nu am rovinietĂŁ Âşi nu o sĂŁ cumpĂŁr niciodatĂŁ.
O searã bunã sau o zi bunã celor care mi-aÞi lecturat nonsensurile (funcÞie de când Îl citiÞi).
Scris: Mar 10-Aug-2010 07:08
de silentdj
ahahhaaaaa....sa nu-mi zici ca ai avut tupeul sa pleci la un drum asa lung fara rovinieta(la drum lung ma refer la el facut in tara). Bravo!

Scris: Mar 10-Aug-2010 08:37
de mbc
Ii super ca esti multumit de masina. Dar cat se preteaza pentru drumurile lungi, chiar si inafara tarii... mai greu de crezut. Un motor mic si de putere mica iti ia din placerea de a conduce, nu mai ai aceeasi libertate pe care o ai cu un motor mare. Am mers cu mai multe tipuri de masina (numai in Romania, ce-i drept) dar cel mai placut este sa mergi cu un motor diesel peste 100 cp la o masina normala. Putem vorbi si sa o intoarcem pe dos dar motorul de 1.1 aspirat si drumurile lungi nu au nimic in comun. Sa nu uitam ca pentru a tine o masina incarcata cu motor de 1.1 la 120 km/h, acel motor trebuie turat in draci. Asta, combinata cu o anumita uzura la acest motor probabil ca a dus la acest consum mare de ulei. Un motor 2.0 HDI de exemplu il poti tine la 2000 rpm la 120 km/h si nu transpira deloc.
Scris: Mar 10-Aug-2010 10:14
de Gozmin
Ai mare dreptate. Eu spuneam doar cĂŁ nu a fost chiar aÂşa rĂŁu cum am crezut. La 120 avea doar 3.000 de ture. La 140 avea cca. 3.800.
Referitor la condus În afarã este chiar simplu. Autostrãzi cu douã, trei chiar patru benzi ÎÞi oferã libertatea. Am Þinut-o constant la 120 -130 ore În ºir, ºi de aceea spun cã s-a comportat foarte bine (peste aºteptãrile mele) deoarece nu a fost greu deloc cu ea la drum. Doar În pantele lungi când trebuia sã schimb În a III-a atunici se tura destul de tare, chiar peste 4500.
ÂŞi ĂžiineĂži minte, am cumpĂŁrat maÂşina cu 4.500 euro Âşi am mai cheltuit cu reparaĂžiile cca. 500 euro (distribuĂžie, pompĂŁ apĂŁ, bielete, bucÂşi, garniturĂŁ de chiulasĂŁ, bujii) Âşi ĂŽntreĂžinerea cca. 250 euro (oloi, filtre, antigel, anvelope).
Când am cumpãrat-o ºtiam ce Înseamnã un motor mic dar maºina era de vânzare la mine În localitate ceea ce a fost mai avantajos.
Ăn prezent maÂşina are 96.000 km.
Apropo, am citit o chestie interesantĂŁ. CredeĂži cĂŁ ar fi ceva de capul ei ?
AICI.
Existã ºi În România la preÞul de 1.400 lei + TVA.
Numai bine.
Scris: Mie 22-Dec-2010 14:44
de zsk81
ce este asta ? ceva chit pentru cresterea cailor putere ? am si eu C3 1.1 si de aia intreb pare interesant inca 11 cai in plus
Scris: Joi 30-Dec-2010 22:50
de adrian77
salut.
sincer nu stiu cum se comporta un motor de C3 1,1, dar un POLO 1,2 e praf.
de-aia nu prea am incredere in motoarele mici pt drumuri lungi.
eu am un C3 1,6 110cp, care cred ca e o varianta buna (din punctul meu de vedere)
pentru drumuri in afara orasului. iti ofera putere, viteza, consum ok...
repet este o parere personala
Scris: Vin 31-Dec-2010 08:43
de mbc
Polo 1.2 sunt 2 variante: 12v si 6v, ideea e ca ambele sunt in 3 cilindri, deci probabil ca si asta are un efect. motorul 6v e mai lent decat 1.1 de la citroen. motorul 1.1 are 4 cilindri.
Scris: Vin 31-Dec-2010 13:24
de adrian77
polo care l-am avut a fost masina de firma.am mers cu el aproape 2 ani.
era 12v si intradevar 3 cilindri, ceea ce nu mi-a placut.
de aceea am spus ca nu este ok motorul de polo 1,2.
in oras este bun, dar consuma mult (8-9l/100km) poate si mai mult.
la drum lung este galagios la peste 120 km/ora, nu mai vb si de consum.
de aceea am zis ca C3 1,1 chiar si 4 cilindri mi se pare cam putin pt drumuri lungi cum era vorba mai sus.
dupa vorba colegilor de mai sus se pare ca ma insel si ca este ok. ma bucur sa aud asta ca pe viitor
ma gandesc sa mai iau si eu o masina, poate de 1,1 sau1,2, dar neaparat 4 cilindri.
Scris: Vin 31-Dec-2010 17:22
de sorin69
Si eu m-am aventurat pe drumurile din Bulgaria si Grecia si nu pot spune ca, am avut probleme in afara unui bec ars schimbat la reprezentanta Citroen din Blagoevgrad. Este mai putin vioaie dar rezistenta.
Scris: Lun 24-Ian-2011 21:29
de Snake_
Si eu am mers in Grecia vara trecuta, aceasi problema ca a ta ( bec faza scurta ars). L-am schimbat singur, 4 euro bucata la benzinarie BP. In rest masina full de bagaje si 4 oameni in ea, consum in jur de 5.5-6 fara aer ca am mers noaptea
Scris: Mar 25-Ian-2011 16:00
de sorin69
Snake_ scrie:Si eu am mers in Grecia vara trecuta, aceasi problema ca a ta ( bec faza scurta ars). L-am schimbat singur, 4 euro bucata la benzinarie BP. In rest masina full de bagaje si 4 oameni in ea, consum in jur de 5.5-6 fara aer ca am mers noaptea
din pacate sunt cam antitalent in materie de schimbat becuri si prefer sa ma duc la service decat sa stau ore intregi pe langa ea.
in general nu ma bag sa repar ori sa schimb ceva la masina, nu ma pricep, am stat vreo jumatate de ora sa schimb stergatorul asa ca, iti dai seama cat as sta pentru alte probleme

Scris: Dum 08-Iul-2012 12:36
de sorin69
In ultimul an jumatate, ne-am deplasat fara probleme, un pic mai departe, Slovacia, Polonia, deasemenea Republica Moldova, totul a fost ok.
Anul trecut tot in Bulgaria aceeasi problema bec faza scurta ars, schimbat de aceasta data la reprezentanta din Smolien...
