Pagina 1 din 5
Aer conditionat
Scris: Mar 22-Iun-2010 15:10
de sascaru
Salut, am un c3 1.4 benzina si ma confrunt cu o situatie ciudata. Am avut o pb la aerul conditionat. M-am dus la mester care mi-a spus ca s-a spart o conducta si ca o poate lipi + freonu care trebuie pus iar, in total vreo 4 mil. Zis si facut, am dus masina, am luat-o; de racit racea, am zis ca e totul ok. Apoi am sesizat un zgomot ciudat in mod aleator (odata la 2-3-5 minute) cand e AC-ul pornit. Se aude de parca ar trage cineva aer pentru 1-2 secunde (un zgomot de aspiratie asa ). Pe langa asta am impresia ca nu mai raceste asa bine ca inainte. Deci repet, raceste de racit, dar parca nu asa puternic.
In fine, am fost din nou cu masina la meseriash, acelasi, care mi-a spus ca e normal sa faca asa, deoarece asta se intampla atunci cand cupleaza si decupleaza compresorul AC.
faza e ca inainte, pana sa am incidentul cu pricina nu a facut nici macar odata; acu nu stiu daca sa il cred pe cuvant pe mecanic.
Ati mai patit careva asa ceva ?
Multumesc
Scris: Mar 22-Iun-2010 15:20
de silentdj
ai AC manual sau climatic? la cel climatic e normal sa "tacane", insa la cel manual nu. ZTousi, cred ca iarasi ai o crepatura pe undeva si iti pierde freonul.
Scris: Mar 22-Iun-2010 15:24
de sascaru
am AC manual. Eu nu vorbesc de clantzanitul ala care se aude cand cupleaza, adica acel "zbang", ci de un zgomot diferit, cum am descris si mai sus e ca si cum trage ceva (aer) pe undeva. Dar face asta 1 secunda maxim 2 dupa care tace pentru inca niste minute.
Scris: Mar 22-Iun-2010 18:33
de robistan25
@sascaru: zgomotul de care spui tu este unul normal, de functionare. L-am mai auzit si eu la a mea si la alte masini. Nu te speria. Important e sa fie instalatia etansa si sa raceasca aerul din habitaclu.
Scris: Mie 23-Iun-2010 20:40
de khan
poate fi un semn de freon in plus. zi la mester sa mai scoata un pic sau intreaba-l exact cit a bagat. la c3 creca trebuie cam 625gr, dar nu sint sigur, daca stie cineva sigur cit trebuie, sa posteze aici
Scris: Mie 30-Iun-2010 14:19
de gropitzabogdan
La C5 intra 600 grame de freon . La C3 vad ca e mai mult
Scris: Mie 15-Dec-2010 14:46
de craso
Salut.
Am si eu probelme cu aerul conditionat.
Masina e din 2006, 1.4 benzina. S-a spart un furtun de la instalatie si a iesit tot freonul. Cei de la Citroen spun ca nu se poate schimba doar furtunul, ci trebuie inlocuite si tevile (scump...peste 700 lei doar piesa). Voi ati mai intalnit asa ceva? Se poate schimba/repara acel furtun ?
Multumesc.

Scris: Mie 15-Dec-2010 15:41
de khan
furtunul ala e sertizat acolo in conditii speciale. incearca sa demontezi conducta si sa mergi la cei care fac reparatii la furtune hidraulice pentru utilaje, asa scapi mai ieftin
conducta ac
Scris: Vin 20-Mai-2011 12:34
de zvna
salut,
am si eu aceeasi problema cu conducta de ac care s-a spart si nu poate fi sudata.am cautat pe la dezmembrari,dar nu am gasit piesa.ma poate ajuta cineva?
Scris: Vin 20-Mai-2011 16:51
de dragosql
Nu prea recomand sertizarea mai bine cauti ceva original SH. Eu la vechea masina am avut un furtun spart si am mers la un stand de sertizari furtune hidraulice si pt 30 cm de furtun si 2 sertizari am platit 230 ron plus ca sa poata sa imi sertizeze furtunul a trebuit sa imi taie o conducta de aluminiu apoi sa o sudeze ...+ 3 incarcari de freon am ajuns la o suma totala de 1000 ron. Mentionez ca furtunul sertizat dupa 3 luni a cedat sertizarea.
Scris: Lun 23-Mai-2011 07:29
de zvna
salut,
la mine problema nu este la furtun.s-a rupt exact la imbinarea conductei cu piesa care intra in radiator.stie cineva in ploiesti un atelier unde sa o pot suda sau macar sa vada despre ce e vorba?cei de la service mi-au spus ca nu poate fi sudata.
Scris: Mar 31-Mai-2011 17:58
de Mihai29
Salut. Azi am intampinat si eu o problema. Pornesc masina, la cateva secunde aerul conditionat+reciclare. Dupa un timp(cca 2-3min) aud un sunet in interiorul aerisitoarelor ca si cum s-ar freca doua discuri din otel care dureaza 2-3sec mai tare si apoi foarte incet(nesesizabil). La inceput nu am bacat de seama ca ar fi o problema,dar dupa un timp am descoperit ca aerul rece(coditionat) vine doar pe cele 2 aerisitoare ale soferului,iar pe cele ale pasagerului nu. Ce s-o fi intamplat? De ce pe cele ale soferului vine aer conditionat, iar pe celelalte doua ale pasagerului aerul de afara?
Scris: Mar 31-Mai-2011 23:21
de khan
e bizona? daca da s-a stricat angrenajul de la voleti. pt C5 de ex se gaseste un kit de reparatie, dar nici ala nu e de foarte mare angajament. problema e ca pentru asta se da jos bordul
Scris: Mie 01-Iun-2011 08:23
de ag26raf
@khan, nu cred ca este bizone pt ca nu cred ca au fost facute C3-uri in 2005 cu asa optiune.
Repet, nu cred, nu ca sunt sigur, poate tu sti mai bine. De fapt tu sti mai bine.

Scris: Mie 01-Iun-2011 18:47
de Mihai29
khan scrie:e bizona? daca da s-a stricat angrenajul de la voleti. pt C5 de ex se gaseste un kit de reparatie, dar nici ala nu e de foarte mare angajament. problema e ca pentru asta se da jos bordul
Nu, nu este bizona ca asta ma surprinde si pe mine. Si cand porneste AC-ul se aude acel sunet ca si cum s-ar freca doua discuri metalice. Sunetul seamĂŁnĂŁ cu cel pe care-l scoate un cd sau dvd introdus in calc. in momentul cand il citeste (acel sunet cand il roteste). Din cate am observat vine aerul de afara cele 2 aerisit.de la pasager. Atunci ce ar putea sa fie?