Pagina 1 din 2
TroncĂŁnealĂŁ fĂŁrĂŁ defect ! :?
Scris: Mie 27-Mai-2009 12:13
de Gozmin
Salut.
Revin cu o problemĂŁ.
Am un C3 din 2005 luat de vreo 2 luni (SH). Am o bãtaie accentuatã În faÞã cu zgomote combinate la pornirea de pe loc (bãtãi repetate + un zgomot ca de arcuri de la pat).De asemenea, se aude ºi În momentul când pun frânã.
Troncãnelile se aud doar pânã porneºte maºina de pe loc (cca. 5 m) ºi În momentul frânãrii indeferent de direcÞia de mers. Zgomotul este Îngrijorãtor, ca ºi cum ar fi maºina ruptã În douã.
Ăn curbe Âşi la viteze nu se aude nimic.
Am fost la douã servisuri, au verificat pe rând toate elementele supuse uzurii (bielete, pivoÞi, bucºi, etc), toba, tampoane, arcuri, telescoape.
Nimeni nu a depistat vreo problemĂŁ la vreuna dintre acestea.
AÂş putea-o duce la Debrecen la reprezentanĂža Citroen, dar aÂşa fĂŁrĂŁ sĂŁ Âştiu ce are ĂŽmi e fricĂŁ nu cumva sĂŁ o repare Âşi sĂŁ-mi cearĂŁ o avere dupĂŁ aceea.
Ce mĂŁ sfĂŁtuiĂži ? Ce ar mai trebui sĂŁ verific ? Nu a mai pĂŁĂžit nimeni ?
MulĂžumesc.
Scris: Mie 27-Mai-2009 12:25
de khan
bielete antirului? etriere?
Scris: Mie 27-Mai-2009 12:29
de Gozmin
Bieleta stânga a fost Înlocuitã.
La ce vã referiÞi la etrieri ? Ce probleme pot apare la ei ? Nu au spus nimic cei de la service ! Vã referiÞi la etrierii de frânã, nu ?
La ce sĂŁ mĂŁ uit ?
MulĂžumesc.
Scris: Mie 27-Mai-2009 12:29
de khan
la suruburi si la culisante
Scris: Mie 27-Mai-2009 12:31
de Gozmin
Aha. Pot sĂŁ mĂŁ descurc singur ?
Dau roata jos, verific Âşuruburile, dar culisanĂžii chiar nu Âştiu ce sunt !
Probabil mĂŁ voi descurca la faĂža locului.
Scris: Mie 27-Mai-2009 13:04
de vldst
Salut,
Ai mai jos schema cu elementele sistemului de franare pe fata la C3.
Dupa parerea mea, ar trebui verificate suruburile cu reperele 2 si 9. Suruburile 2 fixeaza etrierul pe suport, iar suruburile 9 fixeaza suportul etrierului. Ambele tipuri de suruburi se strang cu cheia dinamometrica (la cuplurile recomandate de producator) si se asigura cu solutie de blocare.
Verifica si daca roata se misca liber, sa nu fie pistonul blocat.

Scris: Sâm 30-Mai-2009 07:51
de Gozmin
Buna dimineaĂža.
Dragii mei colegi de forum, am Þinut cont se sfaturile voastre ºi am dat jos roata de la maºinã ºi am Început sã strâng ºuruburile de la etrier. Erau ele strânse dar am insistat ºi mai mult. Dacã tot am dat roata jos am zis sã strâng tot ce Înseamnã ºuruburi (la bieletã, la capul de barã, la pivoÞi, la tot ce am gãsit ºurub) ºi surprizã: Nu se mai aude nici o bãtaie la pornirea de pe loc. Maºina toarce ca o pisicã.
Nu ºtiu de la ce o fi fost dar sigur a fost de vinã vreun ºurub destrâns. Acum o sã vãd cât o sã Þinã liniºtea. Spera sã nu revinã prea curând problema.
MulÞumesc pentru sfaturi ºi pentru economia de bani pe care am fãcut-o datoritã vouã. Rãmân dator. Sau nu ?
Numa bine.
Scris: Sâm 30-Mai-2009 11:25
de Gozmin
Am fost azi În Ungaria vreo 140 km ºi spre casã am auzit din nou acel zgomot dar foarte, foarte slab. S-ar putea sã fie de la cealaltã roatã. Am sã strâng ºi acolo ºuruburile. Sper sã nu-mi fac un obicei la sfârºit de sãptãmânã În strângerea ºuruburilor la roÞi.
Numa' bine.
Scris: Sâm 30-Mai-2009 21:00
de vldst
Ai grija, nu degeaba am spus ca suruburile din poza cu sistemul de franare se strang cu cheia dinamometrica. Trebuie respectat cuplul maxim indicat de producator. In special suruburile 2 (2 torx-uri mari) trebuie stranse la un cuplu mare, de 105 Nm, iar suruburile 9 la 30 Nm. Pentru suruburile 2 e nevoie de o cheie cu maner mai lung, intrucat cuplul de strangere trebuie sa fie destul de mare.
E bine ca le-ai strans si asa la mana, e o rezolvare care o sa mearga pe moment, dar fara solutie de blocare si strangere la cuplul dat in cartea tehnica, e posibil ca zgomotul sa reapara dupa un timp.
Scris: Dum 31-Mai-2009 11:12
de Gozmin
A reapĂŁrut. Nu aÂşa de tare dar tot ĂŽngrijorĂŁtor.
Mã duc În Debrecen (Ungaria) la reprezentanÞã. Credeam cã va fi mai simplu, dar nu e. Nu mai meritã sã tot Încerc soluÞii de compromis.
Sper sĂŁ fie cum ai zis tu.
MulĂžumesc Âşi vĂŁ voi Ăžine la curent, aÂşa pentru cultura noastrĂŁ generalĂŁ legatĂŁ de probleme la C3.
Scris: Dum 31-Mai-2009 13:20
de vldst
Bafta si tine-ne la curent cu ce gasesti la masinuta!
Scris: Mar 02-Iun-2009 12:58
de khan
rulmentii si flansele de la amortizoare le-a verificat cineva?
Scris: Mar 02-Iun-2009 20:26
de tazman_74
in perioada ac eea , ( 2005 ) , au fost niste probleme legate de caseta de directie , mai exact , de jocul " tehnologic " in mecanismul pinion/cremaliera , care devine prea mare , dar nu in sens periculos , dar care genereaza o " troncaneala" enervanta , gen bieleta antiruliu cu joc ........, mai ales ca nu gasesti nimic flagrant la p[artea de suspensie.....exista 2-3 solutii pentru asta...daca vrei , revino cu un reply sa te lamuresc...
Scris: Vin 05-Iun-2009 21:23
de Gozmin
Salut. Auzisem ºi eu de aceastã problemã. Ce simptome specifice are ? Eu nu am troncãneli când folosesc volanul (dacã are importanÞã) ci doar când pornesc de pe loc vreo trei metri ºi când pun frânã (indiferent de vitezã).
Acum desigur, un sfat ĂŽn plus nu stricĂŁ. MenĂžionez cĂŁ am modelul 2 de C3 (facelift).
Am fãcut programare la Debrecen În Ungaria lºa service dar datoritã faptului cã numai dimineaÞa mã poate programa , am hotãrât cã numai dupã ce voi fi În concediu voi merge acolo (din 18 iunie Încolo). Altfel nu am cum. Dar pânã atunci poate rezolv problema singur cu sfaturile voastre.

Rezolvat
Scris: Mie 10-Iun-2009 12:57
de Gozmin
Salut din nou.
Am reuºit sã-i dau de capãt pânã la urmã.
Problema a constat În cele douã bucºi trapez faÞã dreapta care datoritã uzurii, fãceau ca bara de legãturã (tirant cred) dintre trapez, sã loveascã În zona respectivã. Se vedea cã zona este puÞin mâncatã datoritã jocului ºi loviturilor primite.
BucÂşile originale = 100 lei;
Manopera = 90 lei.
Ieftin, nu ?
ÂŞi eu care credeam cĂŁ am nu Âştiu ce defecte grave la direcĂžie sau rulare.
Oricum, de remarcat faptul cĂŁ service-ul care este consesionar Citroen ĂŽn Oradea nu a gĂŁsit problema. Se uitau toĂži ca boii la poarta nouĂŁ. La fel un alt service "bun" la ceva nu s-au dumirit.
Aºa cã tot la unguri am ajuns pânã la urmã. Dibaci, profesioniºti ºi amabili.
MulĂžumesc tuturor. Acum chiar s-a terminat.
PS. Rola ĂŽntinzĂŁtoare de la C3 (de la cureaua de accesorii) se ĂŽnlocuieÂşte cu tot cu suport sau se poate fĂŁrĂŁ ? DacĂŁ ÂştiĂži careva v-aÂş fi recunoscĂŁtor.