Defectiuni la Electroventilator

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Defectiuni la Electroventilator

Mesajde dan1972 » Vin 18-Ian-2008 21:02

Ieri am schimbat termocupla pt. electroventilator, cu una noua (dar nu originala).Cea veche, facea probleme, in sensul ca nu cupla de fiecare data (cand iti era lumea mai draga, nu pornea electroventilatorul).
1 - Am inlocuit-o, dar m-am lovit de o problema....Mufa cu cele 3 fire, nu are nici o notatie pe ea si nu stiu in ce pozitie (in mufa) se monteaza corect. Daca avea papucii inscriptionati cu un nr., ma puteam lua dupa schema electrica, dar asa, chiar nu stiu cum trebuie pusi acei papuci. Si asta si datorita faptului ca nu stiu cum sant facute conexiunile in termocupla.Sant 2 papuci asezati in paralel (in mufa) si al 3-lea, deasupra celor 2.
Mentionez ca eu am cumparat masina, cu aceste fire scoase din mufa si montate individual pe termocupla fara nici o protectie peste ele, iar cel care trece prin rezistentza era suprimat.
Am identificat firele...Unul (marcaj maron) e masa, al 2-lea (fara marcaj) e + direct din contactul cu cheie si al 3-lea (marcaj galben) e + din contact, dar trecut prin rezistentza aceea montata in bara.
Cum le asez in mufa???
.....................................................................................................
2 - Am vazut ca nu merge electroventilatorul pe prima treapta si am verificat circuitul.Am eliminat termocupla (punand firele in contact direct) apoi am eliminat rezistentza.Astfel a pornit electroventilatorul si prin acest circuit paralel, dar cu turatie maxima.Firesc pana aici.
Am demontat rezistentza din bara si am vrut sa ii verific continuitatea, dar nu stiu pe ce pini trebuie masurat, fiindca are 3 pini care nu sant numerotati, iar mufa care vine in ea, are doar 2 papuci.Dar nici aceasta mufa nu e numerotata. In plus, ca sa fie distractia maxima, mufa merge infipta in corpul rezistentzei, in 2 pozitii (si cum am gasit-o, dar si rasucita).
Cum trebuie montata???Pe care din cei 3 pini???Stie cineva cum sant facute legaturile in corpul acelei rezistentze???De ce are 3 pini la iesire???
.....................
Am masurat-o si intre extremitati, are continuitate, dar intre unul din pinii din extremitati (oricare) si pinul din centru, nu are continuitate.
Intuiesc ca pinii din exterior, sant legati intre ei, in interior si ar trebui sa aiba continuitate, fatza de pinul din centru.

Ma poate ajuta cineva cu aceasta problema???

Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern