Pagina 1 din 2
bec alternator
Scris: Joi 22-Noi-2007 17:54
de abarth_mcm
Am observat ca dimineata(de vreo 2 luni face faza asta), mai ales cand este frig afara, becul la alaternator ramane aprins si se stinge cam dupa 2-3 sec de la pornirea motorului.
Sa fie bateria descarcata?
Masina porneste insa f frumos, mai ales ca e diesel.In cel mai rau caz porneste la al doilea automat.
Atunci sa fie alternatorul?Ce anume la el?
Am schimbat si cureaua de la alternator(cea veche era uzata).O alta intrebare...de data asta la schimbarea curelei...am reusit sa o schimb doar dupa ce m-am bagat sub masina..pe deasupra nu aveam loc din cauza carcasei de la distributie.Chiar nu se poate pe deasupra?Asta ca sa nu mai ma tavalesc pe jos

Scris: Joi 22-Noi-2007 18:29
de mariusbv
eu am schimbat-o de 2 ori pe deasupra. nu inteleg de ce spui ca nu ai loc.eventual ridici pe ultima treapta si se mai creeaza spatiu pe la roata. cred insa ca este necesar sa slabesti foarte tare alternatorul atat din surubul mare de dedesubt, cat si din cel mic care intinde cureaua.
cel mai bine ar fi sa-ti masori tensiunea la borne,.... sa ai grija sa fie cablul de masa prins bine,..... sa nu ai contacte oxidate....etc......si nu in ultimul rand sa intinzi bine cureaua.
Scris: Joi 22-Noi-2007 18:32
de cbx
incarcarea incepe dupa ce ai calcat acceleratia si trece peste 1500 de ture,atunci se stinge si becul
Scris: Joi 22-Noi-2007 18:33
de abarth_mcm
Da, cred ca se poate si pe deasupra pana la urma.
Am strans cureaua cum trebuie sa fie.
Cea veche avea cranelurile mancate, de aceea am schimbat-o(30 ron a costat).
Da, ar trebui sa ma duc la un electrician pentru a vedea tensiunea....etc..
Scris: Joi 22-Noi-2007 18:36
de abarth_mcm
Nu am turometru ca sa imi dau seama.(e modelul cu ceas..

care bineninteles nu functioneaza, seria 2)
Se poate sa ai dreptate cu turatia...Am accelerat-o dupa ce am pornit-o si becul s-a stins imdeiat.Eu de obicei nu o accelerez cand o las sa se incalzesca un pic pt ca nu e nevoie...e diesel..
Scris: Joi 22-Noi-2007 18:44
de mariusbv
daca becul se stinge imediat si nu te-a lasat bateria.....atunci nu cred ca ai probleme cu incarcarea
Scris: Joi 22-Noi-2007 18:53
de abarth_mcm
Da, nici eu nu cred ca am probleme cu incarcare.Cred ca ii dau dreptate lui CBX in privinta turatiei.
Totusi, asta vara se stingea imediat cum porneam motorul...acum dupa 2-3 sec..
Scris: Joi 22-Noi-2007 20:47
de mbc
verifica daca cumva nu iti ramane semiblocat contactul undeva intre pozitia in care porneste demarorul si pozitia lui normala de functionare. este o anumita pozitie in care sta aprins acel bec (chiar nu incarca). ce ai putea sa incerci este sa dai cheia manual inapoi pana in pozitia in care stii tu ca e normal, asa, de test.
Scris: Joi 22-Noi-2007 21:41
de abarth_mcm
Am incercat si testul asta :P , becul se stinge cand pun si iau contactul.
Scris: Joi 22-Noi-2007 21:43
de abarth_mcm
Este posibil totusi ca la pornire pe timp friguros motorul sa aiba o turatie mai mica?Nu prea cred...In pompa de injectie si in motor nu a fost niciodata umblat, si nici in alternator.
Scris: Joi 22-Noi-2007 23:57
de modulles
Baterie descarcata! PUNE BATERIA LA INCARCAT !
Verifica densitatea acidului sulfuric din baterie daca nu este capsulata.
Densitatea trebuie sa fie de 1.28 cu bateria incarcata
Scris: Vin 23-Noi-2007 00:09
de abarth_mcm
Daca ar fi descarcata, de ce totusi porneste la primul automat?Fiind diesel mai ales....si stiu ca nu te joci cu dieselul si trebuie avut grija cu bateria de aia intreb,
Si am pus-o la incarcat acum o luna si tot asa...iar redresorul incarca.Oricum ,am mereu redresoul in portbagaj la mine de cand cu becul asta.Repet...nu am probleme cu pornirea absolut deloc indiferent de temperatura de afara.Dar dimineata cand o pornesc prima data...becul sta arpins 2-3 sec.
Scris: Vin 23-Noi-2007 00:11
de abarth_mcm
Bateria nu e capsulata, e Rombat Diesel, are 2-3 ani si e de 100 de amperi.
O sa verific densitatea.
Merci.
Scris: Vin 23-Noi-2007 00:11
de dj01fad
eu cred ca nu iti mai functioneaza socul automat la motor, si pe timp de iarna, apare acest fenomen la mai multe masini... alternatorul, sub o anumita turatie nu se activeaza, si logic, iarna la prima pornire dimineata, o sa ai pentru cateva secunde o turatie mai mica.
Scris: Vin 23-Noi-2007 00:16
de abarth_mcm
Si eu cred ca nu imi functioneaza socul automat.Cred ca asta e explicatia pentru alternator.
E drept...uneori..mai rar..porneste la al doilea automat(adic porneste la primu si se opreste imediat)(iar fostul proprietar mi-a zis ca aproape de noua mai facea chestia asta uneori)
Si cum se poate repara socul automat?Sau schimba eventual?Cum verific daca functioneaza sau nu?