Ceasuri Suplimentare Bord

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Ceasuri Suplimentare Bord

Mesajde dan1972 » Sâm 20-Oct-2007 17:08

Am reusit sa ma ocup si de montarea acelor ceasuri suplimentare pt.temperatura apa si presiune ulei, despre care am scris in alt topic (O-Ring Delco - parca).Am facut si niste poze, dar nu stiu daca reusesc sa le incarc.
Montarea lor a fost facuta in bord, in spatiul liber din dreapta, unde sant becurile de temperatura apa.Am spus si atunci ca bordul are prevazut spatiu pt. asa ceva (cablajul pe folie...gauri in carcasa...panoul transparent prevazut cu gauri pt.ace) doar ca acel spatiu e mascat de o folie diferita.Mentionez ca sant necesare ceasurile Veglia originale, pe care eu le-am gasit in carcase separate, facute pt.a fi montate in afara bordului.Am adaptat 2 ace dintr-un bord de Xantia (pe care le-am capatat de la un om de suflet :).)
A trebuit sa inlocuiesc folia originala a bordului cu alte 3 folii din autocolant, suprapuse (una neagra cu gradatiile decupate,alta alba semiopaca si alta verde).
Cablajul bordului a avut alimentare cu + si -, dar a trebuit sa trag fire din mufa alba cu 10 papuci (dreapta) a bordului, pana la motor, ca sa pot lua semnal de la sonde.
Acum mai trebuie sa mai montez si sonda de presiune ulei si apoi sa etalonez aparatele, in functie de altele noi la care nu s-a umblat (fiindca daca am scos acele indicatoare vechi, clar nu am mai nimerit pozitia in care sa indice ce trebuie.
:).Cu ocazia asta am depistat ca am termostatul blocat pe pozitia deschis, faza care altfel ar fi trecut neobservata, daca nu as fi montat aceste aparate de masura (fiindca nu as fi stiut multa vreme ca motorul meu functioneaza la 70-75 grd C, si nu la 86-90.
Nu au iesit super aspectuase si probabil ca unii vor spune ca e tiganie ce am facut eu, dar asta e tot ce am reusit sa fac cu mijloace proprii si in plus, aceste aparate chiar isi vor face treaba.
Ironia a facut ca dupa ce am terminat de montat aceste aparate sa vad in catalogul de piese pt.BX si aparatele originale Veglia, complete, plus sondele care se monteaza pe motor.Nu am avut curiozitatea sa cer niste preturi la magazinul unde comand de obicei, fiindca banuiesc ca sant scumpe.Dar poate fi o varianta pt.cei care stau mai bine cu banii si nu vor sa se complice cu improvizatii.Deci ele se pot comanda fara nici o problema.

Var og sa ma ajutati sa incarc pozele pe www.imageshack.us.Nu stiu ce Dumnezeu nu se incarca.Probabil ca nu stiu eu sa utilizez acest site.

Avatar utilizator
retro
pasionat
Mesaje: 819
Membru din: Mie 20-Iul-2005 02:53
Localitate: Galati
Masina: Xantia II 1.8i 16v
2: C5 II 2.0i
Contact:

bordul lui Dan

Mesajde retro » Joi 25-Oct-2007 09:03

Imagine Imagine Imagine Imagine

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Joi 25-Oct-2007 15:37

Multumesc Catalin!Eu nu am reusit sa le incarc.

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

ceasuri

Mesajde sandor mihai » Dum 28-Oct-2007 08:29

estetic a iesit chiar fain.utilitatea ceasului care indica temperatura apei e incontestabila .in schimb,presiunea uleiului cel putin la bx e cam inutila,ma refer la ceas nu la led,deoarece practic nu sunt probleme cu ea.pompa de ulei e robusta ,debit foarte mare si relativ bine protejata la lovituri in baie.am desfacut motoare diesel de bx cu 2-300 000 km care aveau cuzineti absolut noi si fusurile in stare perfecta.cuzinetii erau sigur originali.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 29-Oct-2007 13:58

Multumesc pt.aprecieri!Probabil ca sant eu prea pretentios.:).
Cu presiunea de ulei, cred ca am fixatie de la Oltcit-uri.:), care in permanentza au pus probleme.M-am gandit ca e util sa stiu cum evolueaza presiunea de ulei.Chestia asta poate furniza informatii despre starea uleiului sau contaminarea lui cu diverse.
E utila informatia cu lagarele care rezista 300.000 Km.Chiar nu m-as fi asteptat sa tina atat.Acum...sigur...nu stiu cati Km are motorul masinii mele.Am cumparat-o asta iarna si nu stiu daca sant Km reali.

Avatar utilizator
mariusbv
pasionat
Mesaje: 759
Membru din: Lun 25-Iun-2007 13:32
Localitate: Brasov

Mesajde mariusbv » Lun 29-Oct-2007 21:11

imi cer scuze ca ma bag si eu in seama ..... dar daca tot e vb de ceasuri , va intreb si eu un lucru: indicatorul de ulei in ce parte trebuie sa stea in timpul mersului?..... ma refer la cel standard al masinii nu la unul de presiune. multumesc .. si scuze de off
BX

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 30-Oct-2007 19:56

Acela e un indicator de nivel al uleiului din baia motorului, care iti indica nivelul cand pui contactul, iar dupa ce ai pornit motorul, acul lui se duce mai jos si se stinge automat si lumina din spate.Nici eu nu am inteles prea clar cum ar trebui sa functioneze corect acel indicator, dar banuiesc ca trebuie sa stea pe zona verde (sa nu intre in zona rosie, la citirea dinainte de a porni motorul).Dupa aceea e firesc sa scada nivelul, fiindca trage pompa si urca uleiul in motor (o parte din el).

razzwan
pasionat
Mesaje: 1982
Membru din: Sâm 09-Dec-2006 23:10
Localitate: Galati
Contact:

Mesajde razzwan » Mar 30-Oct-2007 20:18

dar da ca esti mofturos si crezi ca nu au iesit bine .. de ce nu te-ai gandit la unele tuning cu plasma care se prinde de stalpu masinii ;) ce zici :D

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 30-Oct-2007 23:36

Stiu Razvan!Numai ca bugetul meu e super-limitat si am tot intins de el si am tot intins, incat acum nu prea mai merge.:).Am ramas cu multe alte lucruri in urma si nu-mi mai permit investitii.Nu rezolv decat urgentele, sau ce pot face cu bani putini si asta e!...Pana trece furtuna.:).
Sincer, nu stiu ce as alege...Sa pun ceasuri pe stalp, moderne si aspectuase, sau sa-mi comand unele originale Veglia pe care sa le bag in bord, acolo unde le e locul.
Cam in tot ce fac la masina asta, se da o lupta...Sa modific cu nou, sau sa restaurez numai cu piese si accesorii originale.
Daca modifici si "tunnezi" risti sa pici in ridicol si tre sa fii foarte atent sa nu pui pe masina decat ce i se potriveste.Daca mergi pe versiunea originala e exagerat de scump...Chiar nu stiu cum e mai bine.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 31-Oct-2007 09:55

Referitor la indicatorul de nivel de ulei - dupa ce se pune contactul, deci se alimenteaza indicatorul, se aprinde si becul din spatele lui si acul se deplaseaza indicand nivelul uleiului din baie.
Dupa ~ 15s becul se stinge iar acul revine la zero doarece indicatorul nu mai este alimentat. Asta deoarece dupa pornirea motorului nu ar mai putea indica un nivel corect.
La unele modele acest ceas are functie dubla, nivel de ulei si presiune ulei. Dupa terminarea perioadei de masurare a nivelului circuitul electronic al ceasului comuta pe masurarea presiunii.
Diferenta este minora, pe cablajul circuitului electronic mai sunt montate doua rezistente si un condensator si bineinteles exista si sonda analogica de presiune de ulei montata pe motor.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 31-Oct-2007 17:19

eugenro2001 - Ai cumva schema electronica a acelui cablaj si ce modificari trebuie facute (ce piese si unde se adauga)???

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 31-Oct-2007 17:38

Nu am ridicat schema la montajul pt indicatorul de nivel de ulei dar ma voi uita la piesele alea suplimentare.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 31-Oct-2007 17:43

Ok.Merci!Tare vreau sa vad care sant diferentele exact.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 22-Dec-2007 12:57

revin cu cateva randuri...Ceasul de temperatura -apa, m-a ajutat deja, cel putin o data.Acum cateva saptamani, intr-o zi mai calda,in timp ce ma deplasam prin aglomeratie, am vazut ca a urcat apa la 100 de grade.Asta pentru ca nu au facut contact firele de la termocupla electroventilatorului.
Am oprit, am rezolvat problema, dar fara sa fierb motorul.
Legat de presiunea de ulei...Stie cineva ce valoare trebuie sa aiba???
La mine, cu motorul rece, urca la 3,5-4 Atm., iar la cald, in relanti am cam 2,5 Atm. iar in turatie nu cred ca urca mai mult de 3,5.Ma surprinde ca nu variaza foarte mult.
Mentionez ca am uleiul si filtrul schimbate si e Castril Edge 10 W 60.
E normal???Sant normale valorile obtinute???

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 18-Ian-2008 20:33

Chiar nu stie nimeni ce valoare trebuie sa aiba presiunea de ulei, la BX 19-motor D2A (159)???
Am cautat in manualul de service, dar nu e specificat nimic.
In manualul de Oltcit, scria clar. Trebuie sa aiba 4,7 Atm la 4000 rpm cu uleiul la 80 grd.C. Dar pt. BX nu am gasit nimic.


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern