Ventilatoare racire/incalzire interior
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Ventilatoare racire/incalzire interior
Intr-o seara putin mai racoroasa am dat drumul la incalzire in masina, si am dat si fluxul de aer (ventilatoarele) la maxim. Problema e ca dupa vreo 2 ore, am vrut sa opresc de tot aerul, dar desi pozitia am dat-o pe oprit, ventilatoarele nu s-au oprit. problema tine si azi. ce s-a stricat? idei? Am inteles ca poate fi potentiometrul, imi zice cineva cum se desface partea respectiva a bordului?
"If in doubt, flat out!"
Nu este nici greu dar nici simplu.
1. se scot butoanele (cei 3 robineti) de comanda . Tragu un pic mai sanatos de ei, dar cu grije sa nu pierzi limba de metal ce se gaseste in interiorul lor.
2. Scoti cu o surubelnita grilele de ventilatie centrale.
3. desfaci suruburile de sub robineti, ce au devenit vizibile.
4. scoti complet scrumiera, sertarul de monezi si martorul de usi deschise, toate acestea descoperind alte 2 sau 3 suruburi ce trebuiesc demontate
4. In dreapta si in stanga aeratoarelor centrale exista 2 cleme, de care trebuie sa tragi pentru a putea scoate complet masca centrala.
5. Acum ai acces direct la panoul de comanda, care mai este sustinut, parca, de 2 suruburi. Atentie, ca nu il poti scoate din cauza cablurilor ce sunt prinse in spate. Te uiti f atent la pozitia lor daca vrei sa avansezi cu demontarea. Sunt fixate cu niste cleme, pe care daca le pierzi, nu va mai functiona corect pozitionarea jetului de aer si incalzirea.
6. Se remonteaza in sens invers
Succes
1. se scot butoanele (cei 3 robineti) de comanda . Tragu un pic mai sanatos de ei, dar cu grije sa nu pierzi limba de metal ce se gaseste in interiorul lor.
2. Scoti cu o surubelnita grilele de ventilatie centrale.
3. desfaci suruburile de sub robineti, ce au devenit vizibile.
4. scoti complet scrumiera, sertarul de monezi si martorul de usi deschise, toate acestea descoperind alte 2 sau 3 suruburi ce trebuiesc demontate
4. In dreapta si in stanga aeratoarelor centrale exista 2 cleme, de care trebuie sa tragi pentru a putea scoate complet masca centrala.
5. Acum ai acces direct la panoul de comanda, care mai este sustinut, parca, de 2 suruburi. Atentie, ca nu il poti scoate din cauza cablurilor ce sunt prinse in spate. Te uiti f atent la pozitia lor daca vrei sa avansezi cu demontarea. Sunt fixate cu niste cleme, pe care daca le pierzi, nu va mai functiona corect pozitionarea jetului de aer si incalzirea.
6. Se remonteaza in sens invers
Succes
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
am incercat manevra pe vechea masina (in demontare) dar m-am pierdut la partea in care trebuia sa scot grilele de ventilatie. voi incerca, sper sa reusesc. Am incercat sa scot robinetii de pe consula centrala (la cea veche am reusit, la cea noua NU). Sigur e le fel si al varianta din 93?
"If in doubt, flat out!"
sunt identici, dar pot fi intepeniti, d'aia zic sa fii atent la scoaterea lor, sa nu sara clemele metalice. Poti apuca cu un patent dupa ce in prealabil ai pus o carpa mai groasa pe robinet ca sa nu-l strici.
La gurile de ventilatie, in stanfga si in dreapta, exact in punctul unde se rotesc, sunt prinse cu niste mici lamele metalice. Baga surubelnita intre grila si masca de plastic si trage usor inspre tine. O sa iasa.
La gurile de ventilatie, in stanfga si in dreapta, exact in punctul unde se rotesc, sunt prinse cu niste mici lamele metalice. Baga surubelnita intre grila si masca de plastic si trage usor inspre tine. O sa iasa.
mbc - Eu cred ca tu ai o problema electrica la masina ta...Un scurt pe instalatia electrica.Vezi sa nu ai un manunchi de fire care au frecat de ceva pe sub bord sau volan, sau sant topite de la un scurt mai vechi,despre care tu nu stii.Si fie ating cand si cand la masa, fie se ating intre ele.E posibil ca ventilatorul aerotermei sa nu mai asculte,fiindca ia comanda din alta parte (de pe alt circuit).Acea placa cu potentiometrul daca e defecta,de obicei nu-ti mai porneste aeroterma decat pe turatia maxima,dar nu face faze de genul asta, sa nu se mai opreasca.Parerea mea e ca te bagi de pomana in ea.Pe celalalt subiect ai scris ca atunci cand palpaiau becurile de stop si presiune in hidraulica, se intrerupea si casetofonul.Clar ai un scurt undeva...niste fire topite sau cu izolatia deteriorata.Daca nu te pricepi,du-o la un electrician bun (verificat si renumit) dar nu mai merge cu ea asa,fiindca la un moment dat s-ar putea sa-ti ia foc instalatia electrica si eventual toata masina. Sant fire in instalatie care pot suporta zeci de amperi pana sa se intrerupa.Nu ti-as dori sa vezi cum face un astfel de cablu pus in scurt.Nu e de joaca!!!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187675
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern