Pagina 1 din 2
Contact BX
Scris: Lun 09-Iul-2007 12:25
de cdires
salutare.
am patit-o de doua ori pana acuma.
Contactul de la Bx mi se pare ca nu prea are calitati de rezistenta in timp. Prima oara, nu mai cupla demarorul. Pana de contact. A fost simpla demontarea si inlocuirea acestuia cu un contact de Dacia Nova, pentru ca atata timp cat poti introduce cheia nu ai probleme cu deblocarea sigurantei contactului.
Dar, ce te faci cand nu mai intra cheia in contact? Teoretic nu e posibil sa demontezi contactul. Teoretic. Practic insa, pierzi jumatate de ora, daca nu mai mult, cu desfacerea "sportiva" a tuturor componentelor acestuia,folosind forta bruta, pana cand reusesti sa eliberezi siguranta care tine contactul in suportul sau.
Aviz amatorilor. Contactele nu au mufe asa ca refacerea circuitului se face prin cositorire si izolare.
Scris: Lun 09-Iul-2007 12:38
de DanT
si eu am patit0o cu un contact .. acum am pe masina tot unul de dacie .. legate firele co contactori metalici de buzau ...

:) .. un fel de rigleta ..

Scris: Lun 09-Iul-2007 14:41
de mariusbv
e normal sa pot scoate cheia din contact in timp ce motorul merge?.... la mine se poate

Scris: Lun 09-Iul-2007 15:01
de DanT
vezi ca nu mai are contactul acei "catei" care fac sigurantarea acestuia ..

ia vezi, ca cel putin teoretic ar trebui sa poti sa pornesti masina cu orice cheie de BX ..

Scris: Lun 09-Iul-2007 15:03
de mariusbv
eu am 2 chei..... pe amandoua scrie simplex...... dar nu merge jmecheria decat cu cea mai scurta
Re: Contact BX
Scris: Lun 09-Iul-2007 17:21
de nicum
cdires scrie:salutare.
am patit-o de doua ori pana acuma.
Contactul de la Bx mi se pare ca nu prea are calitati de rezistenta in timp. Prima oara, nu mai cupla demarorul. Pana de contact. A fost simpla demontarea si inlocuirea acestuia cu un contact de Dacia Nova, pentru ca atata timp cat poti introduce cheia nu ai probleme cu deblocarea sigurantei contactului.
Dar, ce te faci cand nu mai intra cheia in contact? Teoretic nu e posibil sa demontezi contactul. Teoretic. Practic insa, pierzi jumatate de ora, daca nu mai mult, cu desfacerea "sportiva" a tuturor componentelor acestuia,folosind forta bruta, pana cand reusesti sa eliberezi siguranta care tine contactul in suportul sau.
Aviz amatorilor. Contactele nu au mufe asa ca refacerea circuitului se face prin cositorire si izolare.
Tu ai dreptate... numai ca daca stai sa calculezi virsta contactului respectiv, o sa vezi ca are ceva ani buni in spate.
Da, si eu am tot de Dacie...

Scris: Lun 09-Iul-2007 18:59
de cdires
da are ceva ani. De acord. Dar nu suficienti,dupa parerea mea, fata de celelalte componente care sunt in miscare pe masina, si care nu au picat.
In plus, e al naibii de frustrant sa-ti spargi sau "furi" propria masina, din cauza asta.. Bine ca nu l-a apucat undeva in oras. In ambele cazuri, a avut decenta sa se blocheze dimineata, in curte..
Scris: Lun 09-Iul-2007 19:01
de cbx
tine cu casa
Scris: Lun 09-Iul-2007 19:08
de cdires
da, sa stii ca tine cu casa. Nu stiu daca cineva crede in chestiile astea, dar Bx-ul a fost pentru mine singura masina care a "tinut cu casa". Nu m-a lasat pe drum decat rar si atunci din neglijenta mea,altfel, ce a durut-o vreodata, n-a strigat in gura mare, in mijlocul drumului, ci mi-a spus-o la ureche, la noi in curte. De muncit, a muncit saracul.. cat zece.
Scris: Mar 10-Iul-2007 08:58
de DanT
BX-ul s-a suparat pe mine de la contact (tot imi soptea de o vreme si eu ma faceam ca nu aud) cam la 350 de km de casa, intr-o frumoasa zi de duminica pe dupa-amiaza .. cand nu mai ai nici un magazin deschis .. am mers cu fire in ziua aia sa ajung acasa ...

:)
dar nu a zis nici mau .. a mers .. docila ca intotdeauna ..

:)
Scris: Dum 22-Feb-2009 21:50
de abarth_mcm
am si eu o rugaminte pt cei care au pus contact de dacie pe BX.
imi spune si mie cineva cum se leaga firele?
contactul de BX are 8 fire parca, iar cel de dacie numai 4.
as fi recunoscator daca cineva mi-ar zice cum se leaga dupa culori...mi-ar usura munca. O sa depistez si eu...dar mai intai va intreb pe voi pt ca am vazut ca mai toti aveti de dacie pus.
Al meu se blocheaza din ce in ce mai rau si nu poti sa invarti de cheie. Azi l-am pornit cu el demontat

si-a dat drumu..dar nu va tine mult.Azi mi-am spart propria masina. Cam 20 de min a durat..destul de mult

) Momentan l-am montat la loc pt ca si-a revenit..cat de cat..dar nu e de durata.
Eu as avea alta solutie...partea electrica o am buna(cea cu mufa si fire), cea mecanica de la contact e de vina. Oare nu se potriveste de la alt contact doar partea mecanica?Ar fi mult mai usor de shimbat..ca nu as mai avea probemele cu firele.. in fine..asta e o idee de a mea.
Ma intereseaza momentan cum se pupa firele de la contactul de BX cu cel de Dacie.(culorile!)
Scris: Mar 24-Feb-2009 13:01
de abarth_mcm
Totusi, nu isi mai aduce nimeni aminte cum a legat firele la contact??? as vrea sa il schimb in weekend si de aceea intreb..
Scris: Sâm 28-Feb-2009 15:11
de abarth_mcm
M-am decis sa nu il schimb cu cel de Dacie. Depiestezi usor firele, dar nu cred ca mi se pare o idee buna...pt ca cel de dacie are doar 4 fire si asta de BX are 8.Deci va fi un amperaj mare pe fire ceea ce poate duce la topire. Barem asta al meu nu s eincalzeste deloc.
Astfel ca am uns si eu contactul ( l-am dus la un ceasornicar sa mi-l unga cu ulei specific) si acum contactul merge f bine. Nu ramane blocat si revine si cheia(inainte nu mai revenea nici cheia si trebuia repede sa o dau inapoi ca ramanea electromotorul blocat in consecinta).
Totusi, daca are cineva un contact de BX ( sau similar cu 8 fire) dar in stare buna...astept oferte. Sa am si eu de rezerva..just in case.
Scris: Dum 01-Mar-2009 01:34
de dj01fad
eu in al meu am bagat lhm cu seringa... si nu am mai desfacut nimic.
Scris: Dum 01-Mar-2009 07:57
de abarth_mcm
Eu am desfacut partea metalica de cea electrica. Am strans si niste surubele daca erau slabite.
Stiti cand se blocheaza cheia la contact?? Am descoperit! - atunci cand cele doua arculete de le acel blocaj(nu stiu sa ma exprim altfel) se inclina.
Eu l-am dus la ceasornicar sa mi-l unga
Initial vroiam sa il schimb( dar mi s-a parut o idee foarte proasta sa pui de Dacie).Apropo..nu e nicio diferenta de calitate intre cel de Dacie turcesc ( vreo 500 de mii) cel de uzina ( vreun milion) si cel de Aro( peste un mil)...doar la pret difera. Le-am studiat si pot spune ca sunt ale fel..da-le naibii.
Apoi m-am dus pe la dezmembrari si mi-a cerut 1,2 mil pe unul de megane ( care cred ca merge), 1, 5 mil pe unul pe R21( si asta cred ca merge..ce-i drept era impecabil contactul asta) si 1 mil pe unul de Citroen(Zx cred..). Deci aveau niste scoruri...asa ca nu s-a meritat.
