am uitat inca ceva legat de electrica - turometru

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

alex319
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Dum 16-Iul-2006 04:27
Localitate: bucuresti

am uitat inca ceva legat de electrica - turometru

Mesajde alex319 » Sâm 25-Noi-2006 14:06

am senzorul si toate firele pt turometru dar la bord nimic care ar arata ca turometru.se poate face ceva , se poate inlocui tot planseul sai spun asa cu unul cu torometru?


alex 319 BX 1,4 -85

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Sâm 25-Noi-2006 14:38

incearca sa fi mai explicit.Ex. :bordul este tip ?La anul de fabricatie trebuie sa fie serie 1,ceasurile de bord se pot schimba dar atentie sunt mai multe modele.Totusi e de verificat instalatia inainte de schimbare.

alex319
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Dum 16-Iul-2006 04:27
Localitate: bucuresti

Mesajde alex319 » Sâm 25-Noi-2006 14:39

se poate sa fie bateria? sa aiba un scurt ceva, imi pare rau ca not ajunge maine la intalnire, mie frica ca ma lasa in drum :(

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Sâm 25-Noi-2006 15:31

Nu prea... oricum consumul la baterie se poate verifica. Iei contactul si inserezi un ampermetru. Daca n-ai alarma curentul indicat trebuie sa fie 0. Daca ai alarma, consumul trebuie sa fie in jur de 50 - 150mA. Daca ai un consum mai mare, poti sa faci asa: cu ampermetrul inserat in circuit, te apuci sa scoti cite o siguranta. Vezi unde scade consumul si apoi vezi de ce e responsabila siguranta respectiva si apuca-te si investigheaza in directia respectiva.
Bafta!

Later edit: La BX seria I doar echiparea TRS a avut turometru. Eu am RS si nu a avut turometru din fabrica. La seria I turometrul e de tip VU-metru cu leduri (1 led = 200 de ture), pozitionat sub vitezometru.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

alex319
just curious
Mesaje: 21
Membru din: Dum 16-Iul-2006 04:27
Localitate: bucuresti

Mesajde alex319 » Sâm 25-Noi-2006 16:06

am inteles, oricum sapt viitoare o sa iau la mana tot ce se poate in materie de cabluri, fire sa vad daca e ceva in scurt, am auzit ca si de la contact ar putea fi, nu stiu ce sa cred.
2. iar trb cu turometru, presupun ca ii pot pune cu leduri, ramane doar sa gasesc

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Sâm 25-Noi-2006 19:18

sa fie neaparat bordul pentru motorele pe benzina (adica sa inceapa rosu mai sus de 5500), cele la care incepe rosu la ~4700 sint de diesel si nu primesc acelasi tip de semnal de la motor
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 02-Feb-2007 16:10

Ce e cu senzorul acela de pe partea din spate a blocului (spre volanta)care e legat cu mufa de diagnoza printr-un cablu ecranat???????
De fapt ce se poate diagnostica prin acea mufa la un motor pe carburator???Ce informatii poti obtine???Mentionez ca nu-mi merge turometrul.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Vin 02-Feb-2007 17:55

Mufa aceea are in ea (+) si (-). Senzorul este un senzor 8) care genereaza impulsuri prin citirea unei adancituri pe volant. Deci 1impuls/rotatie.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Lun 05-Feb-2007 15:44

Bun!Am inteles dar la ce foloseste asta?Ce treaba are cu diagnoza?La ce se poate folosi aceasta informatie?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 06-Feb-2007 13:58

pe vremea cind a aparut BX-ul existau alte tipuri de computere de diagnoza. una din valorile ce trebuiau masurate exact, ca si in zilele noastre, era turatia. de aia exista acel senzor acolo. poate da informatii cu exactitate f mare tocmai datorita principiului de constructie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 14:59

khan - Eu am dubii in privinta faptului ca acel senzor masoara turatia motorului.De ce spun asta?!? In schema electrica a BX-ului, acea mufa de diagnoza are 5 sau 6 pini.

1 si 2 - duc la bobinajul senzorului
3 - este ecranajul acestor doua fire ale senzorului
4 - este un + prin contact (cred)
5 - este un fir ce ia semnal de pe bobina de inductie (pe acelasi fir cu
semnalul pt.turometru
De aceea spun ca nu stiu daca foloseste la citirea turatiei, fiindca oricum ia semnal de pe aprindere.
Dar probabil ca le citeste din doua locuri si le compara (cred).Nu stiu cu precizie si de aceea am apelat la forum.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mar 06-Feb-2007 15:38

Iti spun eu de ce ia semnal si de pe volant si de pe bobina de inductie.
De pe volant citeste PMH si facand camparatia cu impulsurile dela bobina se poate afla care este impulsul pt cilindrul 1 si se poate corecta/regla avansul fara stroboscop.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mar 06-Feb-2007 18:23

Am inteles! In conditiile de la noi in tara cata vreme nu exista testerul acela special Citroen, la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 06-Feb-2007 21:21

la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.

Daca vrei sa foloseste acel senzor, te poti complica folosind un turometru de diesel. :D

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Mie 07-Feb-2007 10:34

dan1972 scrie:Am inteles! In conditiile de la noi in tara cata vreme nu exista testerul acela special Citroen, la ce s-ar putea folosi acel senzor???Sau il tinem de pomana acolo.


Asa e construita masina. Nu cred ca cere de mancare, asa ca de ce te deranjeaza?


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187675
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern