Alternator :(

Bord, becuri, ECU, computere de bord, cabluri, contacte, etc.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Alternator :(

Mesajde WLD » Lun 14-Aug-2006 21:17

Desi am la activ mai bine de 10 alternatoare reparate in ultimii ani, asta de pe 16v mi-a scos peri albi! Poate s-o gasi cineva mai destept decat mine sa ma lumineze :))
Este vorba despre un Mitsubishi de 80A care prezinta urmatorul istoric al defectului:
- intr-o zi nu a mai incarcat
- desfacut, verificat diode, stator, rotor, totul OK
- schimbat carbuni f uzati, montat la loc
- incarca variabil in functie de turatie 13.7-16v
- schimbat regulator cu unul nou, aceleasi simtome, plus o chestie pe care nu am mai intalnit-o: se incinge incredibil - in 30s de functionare nu mai poti pune mana pe el - si produce un camp magnetic fantastic.
Totul pare OK, diodele intregi, statorul si rotorul nu sunt in scurt.

Ati patit asa ceva?
Are cineva schema electrica pt el?
Pun imediat niste poze.

poze
Imagine,Imagine
Ultima oară modificat Lun 14-Aug-2006 21:49 de către WLD, modificat de 2 ori în total.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 14-Aug-2006 21:36

Iti recomand un atelier de electrica auto, foarte cautat in bucuresti, mie mi-au rezolvat niste probleme aparent SF la R25 (demoarorul invartea perfect la rece, la cald nu invartea de loc, asta cu demaror nou-nout de 450 Eur, La reno au ridicat din umeri, ei au avut rabdare si au gasit buba: undeva pe traseul electric, intr-o pozitie imposibila, un releu stingher de la cutia automata iesise din cutiuta lui si aproape atingea de scutul galeriei...., oricum si la ei a durat cam 2 zile investigarea) telefon : 0722563947, persoana de contact :Florin , locatie, pe Principatele Unite, intersectia cu Ienachita Vacarescu.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Aug-2006 21:41

Multumesc, e bine de stiut. Ar fi o premiera sa apelez la cineva, dar se pare ca nu am alta solutie :(

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 14-Aug-2006 21:56

vezi ca e posibil sa aiba vreun scurt inre spirele bobinajului de la rotor. masoara si tu rezistenta inte colectoare si vezi cam citi ohmi are.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Aug-2006 21:58

4ohmi la rotor. Nu e in scurt, atat are si cel de Oltcit din amintiri.

Avatar utilizator
alexd
Moderator
Mesaje: 1455
Membru din: Mie 26-Oct-2005 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde alexd » Lun 14-Aug-2006 22:05

Am uitat sa-ti spun ca preturile atelierului respectiv sunt decente: exemplu: demontat-montat alternator Opel Astra 2004 ( al firmei) cu motor de Isuzu ( model dizal), inlocuit punte de diode, carbuni, curatat, verificat pe banc - 1.500.000 . Munca de 4 ore - din care 3 sferturi mecanica pura.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Aug-2006 22:10

Super!
In cazul meu nu e neaparat vorba de bani. Mai degraba de o doza de nebunie :oops: Imi place sa fac singur toate reparatiile la masina (si prin casa) si nu suport sa nu-mi iasa ceva...

Avatar utilizator
cbx
pasionat
Mesaje: 2924
Membru din: Lun 20-Mar-2006 23:09
Localitate: bucuresti

Mesajde cbx » Lun 14-Aug-2006 22:19

Ceva asemanator am patit la opel,adica se incalzea defectul - rulmentii

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Lun 14-Aug-2006 22:26

mai e un atelier f decent, in ciuda locatiei, pe ferentari, cum vii dinspre sebastian catre zetarilor, dupa ce se ingusteaza strada mai ai de mers vreo 200m e pe un colt de strada in dreapta. preturi f decente, nu am un exemplu acum, au si f multe piese de schimb in stock... de incercat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 14-Aug-2006 22:28

Sunt noi !
Se incalzeste din cauza campului magnetic pe care il creeaza. Trebuie sa-l duc la un specialist, sigur s-a lovit de asa ceva

cristimhp
just curious
Mesaje: 13
Membru din: Joi 05-Mai-2005 19:15
Localitate: IASI

alternator

Mesajde cristimhp » Mar 15-Aug-2006 08:00

si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 15-Aug-2006 08:09

Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Re: alternator

Mesajde WLD » Mar 15-Aug-2006 08:29

cristimhp scrie:si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)


Multumesc, m-ai luminat :idea:
Regulatorul face contact perfect, am curatat toate suprafetele de contact. Diodele alea mici cred ca sunt. Problema e ca de cateva zile nu mai gasesc fierul de lipit - a disparut impreuna cu alte scule :( - si nu mai pot dezlipi puntea sa verific ca lumea treaba.

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Mar 15-Aug-2006 08:34

nicum scrie:Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.


Nicu, oricat de dusa ar fi bateria, firul care pleaca de la alternator nu se va incinge in 30s de la pornire. La sectiunea/lungimea pe care le are, ca sa se incinga i-ar trebui un curent de cateva sute bune de amperi ;)
Bateria si instalatia electrica nu au nimic. Masina merge bine mersi de o luna cu un alternator de rezerva.

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 15-Aug-2006 08:57

...good, atunci problema e in interiorul alternatorului, poate pe la regulator.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!


Înapoi la “Electrica - BX”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 18 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos