Desi am la activ mai bine de 10 alternatoare reparate in ultimii ani, asta de pe 16v mi-a scos peri albi! Poate s-o gasi cineva mai destept decat mine sa ma lumineze )
Este vorba despre un Mitsubishi de 80A care prezinta urmatorul istoric al defectului:
- intr-o zi nu a mai incarcat
- desfacut, verificat diode, stator, rotor, totul OK
- schimbat carbuni f uzati, montat la loc
- incarca variabil in functie de turatie 13.7-16v
- schimbat regulator cu unul nou, aceleasi simtome, plus o chestie pe care nu am mai intalnit-o: se incinge incredibil - in 30s de functionare nu mai poti pune mana pe el - si produce un camp magnetic fantastic.
Totul pare OK, diodele intregi, statorul si rotorul nu sunt in scurt.
Ati patit asa ceva?
Are cineva schema electrica pt el?
Pun imediat niste poze.
poze
,
Alternator :(
Moderator: Echipa Tehnica
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Alternator :(
Ultima oară modificat Lun 14-Aug-2006 21:49 de către WLD, modificat de 2 ori în total.
Iti recomand un atelier de electrica auto, foarte cautat in bucuresti, mie mi-au rezolvat niste probleme aparent SF la R25 (demoarorul invartea perfect la rece, la cald nu invartea de loc, asta cu demaror nou-nout de 450 Eur, La reno au ridicat din umeri, ei au avut rabdare si au gasit buba: undeva pe traseul electric, intr-o pozitie imposibila, un releu stingher de la cutia automata iesise din cutiuta lui si aproape atingea de scutul galeriei...., oricum si la ei a durat cam 2 zile investigarea) telefon : 0722563947, persoana de contact :Florin , locatie, pe Principatele Unite, intersectia cu Ienachita Vacarescu.
mai e un atelier f decent, in ciuda locatiei, pe ferentari, cum vii dinspre sebastian catre zetarilor, dupa ce se ingusteaza strada mai ai de mers vreo 200m e pe un colt de strada in dreapta. preturi f decente, nu am un exemplu acum, au si f multe piese de schimb in stock... de incercat
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
alternator
si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
Re: alternator
cristimhp scrie:si eu am avut asa problema acu cativa ani
incearca sa veifici 2 lucruri
1. daca regulatorul face contact perfect la masa
2. O dioda din puntea mica(cele 3 diode mici care asigura exitatia la regulator) poate sa fie strapunsa .
la mine a fost asa si intra alternante pe regulator si o lua razna
PS. cand masori diodele trebuie dezlipit statorul de punte ;)
Multumesc, m-ai luminat
Regulatorul face contact perfect, am curatat toate suprafetele de contact. Diodele alea mici cred ca sunt. Problema e ca de cateva zile nu mai gasesc fierul de lipit - a disparut impreuna cu alte scule - si nu mai pot dezlipi puntea sa verific ca lumea treaba.
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2136
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
nicum scrie:Esti sigur ca bateria e ok? Adica nu are vreun scurt in ea, ceva de genul: daca sta masina 2 zile nu mai porneste? Firul gros care pleaca de la alternator se incalzeste si el? In mod normal n-ar trebui.
Daca incarca variabil, sigur e o probleme la punte. Variantia de tensiune ar trebui sa fie in mod normal sub 0.2V, indiferent de consumatori.
Si eu am tot Mitsubishi si la mine carbunii, puntea si releul sint o singura piesa si totul e in interior.
Nicu, oricat de dusa ar fi bateria, firul care pleaca de la alternator nu se va incinge in 30s de la pornire. La sectiunea/lungimea pe care le are, ca sa se incinga i-ar trebui un curent de cateva sute bune de amperi ;)
Bateria si instalatia electrica nu au nimic. Masina merge bine mersi de o luna cu un alternator de rezerva.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187673
Total subiecte 18620
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11705
Cel mai nou membru ybunny